هارد سیگیت اگزوز

هارد سیگیت اگزوز : از زمانی که انسان قادر به ضبط و نگهداری از اطلاعات خود به ویژه در حوزه رسانه های دیجیتالی شد، فراهم آوردن فضای مورد نیاز و واسطه ای که بتواند این عوامل را روی خود نگه دارد هم به یکی از دغدغه های وی تبدیل گردید .

چنانچه بازگشتی به ۳ دهه پیش داشته باشیم، تصدیق می کنید که خرید نوارهای کاست جدید به ویژه برای نوجوانانی که منبع درآمدی نداشتند دشوار بود، در نتیجه تنها راه گلچین کردن تعدادی قطعه موسیقی استفاده از نوارهای قدیمی یا مواردی با محتوای متفرقه بود که ما را به خواسته خود می رساند . این توضیحات برای فیلم های ویدئویی، فلاپی دیسک ها و … نیز صادق می باشد .

پس از چندی سی دی و دی وی دی ها وارد کارزار شده و سپس خرید و نگهداری از آن ها به دغدغه جدید ما تبدیل شد ! در همین رابطه اگرچه CD و DVD ها به طور معمول قابلیت ری-رایت نداشته و نمی شد نظیر محصولات مذکور محتوای جدیدی را روی آن ها به ثبت رساند، اما بواسطه قیمت ارزان‌تر، کاربری ساده تر و کیفیت بهتر ، واسطه های آنالوگ را از دور خارج کردند.

هارد سیگیت اگزوز

چرا استفاده از هارد دیسک ها به یکباره شدت یافت؟

با مرور این مطالب می بینیم که هرگاه یک واسطه دیگر از نظر گنجایش، کیفیت و هزینه برآورده کننده نیازهای کاربران نبوده است، مقدمات بهبود آن یا جایگزینیش با محصولی دیگر فراهم شده است . در همین رابطه با تبدیل شدن فایل های مدیایی به فرمت های دیجیتالی که از نظر کیفیت به بالاترین حد خود رسیده بودند و هزینه و میزان سختی ذخیره آن ها نیز قابل چشم پوشی بود، اینک نیاز به استفاده از این محصولات به خوبی حس می شد .

روی کار آمدن هارد دیسک ها و ترویج استفاده از آن ها علت و معلول فضای مجازی و دسترسی به جریان آزاد اطلاعات هم می باشد، جایی که با گسترش اینترنت پرسرعت ورودی اطلاعاتی که روزی قطره چکانی به ما می رسیدند، اینک به یک رودخانه خروشان تبدیل شده بود ؛ فلذا به هارد سیگیت اگزوز یا محصولات مشابه برای حفظ اطلاعات مطلوب خود نیاز داشتیم.

هارد سیگیت اگزوز

مراکز داده، محلی برای ذخیره اطلاعات

با عنایت به توضیحات فوق، در حالی که سیل اطلاعات و جریان ورودی داده ها هر روز شدت می یافت، لازم بود که در کنار هارد دیسک های اکسترنال، مراکز داده استانداردی برای مجموعه های بزرگ به وجود آید که علاوه بر فراهم کردن امکان به اشتراک گذاری اطلاعات، فضای لازم برای فعالیت همه کاربران نیز فراهم شود .

 این مراکز که در نمونه های کوچتر خود همین سرورهاییست که مدت ها در خصوصشان صحبت می کنیم به زبانی ساده مجموعه ای از دو یا چند هارد دیسک می باشند که به یکدیگر متصل شده و کار یک حافظه بزرگ را انجام می دهند . در همین رابطه هارد سیگیت اگزوز در کنار قطعات سرور hp و خرید cisco از جمله محصولاتی هستند که به منظور راه اندازی شبکه های کامپیوتری مورد استفاده قرار می گیرند .

هارد سیگیت اگزوز

آشنایی با هارد سیگیت اگزوز

هارد اگزوز (Exos) یکی از محصولات مجموعه آمریکایی سیگیت (Seagate) می باشد که به عنوان محصولی اینترپرایز از جمله ایمن و قدرتمند‌ترین واسطه ها برای عبور از datasphere و بهره گیری از پتانسیل کامل آن می باشد .

هارد سیگیت اگزوز را می توان با داشتن هارد دیسک ۳٫۵ اینچی در زمره درایوهای سبک و کم وزن سال های اخیر قرار داد، محصولی که حتی به تنهایی با داشتن ظرفیت کافی (مثلاً ۱۰ ترابایت در ST10000NM001G یا ۸ ترابایت در ST8000NM0055 ) و قابلیت ذخیره سازی سالانه به اندازه ۵۵۰ ترابایت قادر به پوشش نیازهای یک مجموعه کوچک می باشد . مدل استاندارد این محصول (۵۱۲e / 4Kn)  FastFormat است .

هارد سیگیت اگزوز دارای ۷ صفحه و ۱۴ هد می باشد . به عنوان فناوری های جدیدی که در قالب این محصول استفاده شده است می توان به Seagate PowerChoice و PowerBalance اشاره کرد که به کاهش مصرف این محصول و بهبود کارآیی IOPS / Watt منجر می شود . با طراحی هارد مهر و موم شده با هلیوم، هزینه های انرژی و وزن این محصول  به کمترین میزان خود رسیده است .

از دیگر ویژگی های شاخص این هارد دیسک می توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • سرعت چرخش در ۷۲۰۰ دور در دقیقه،
  • MTBF یا میانگین زمان بین خطاهای ۲,۰۰۰,۰۰۰ ساعت،
  • AFR 44 درصدی،
  • قابلیت فعالیت در محدوده دمایی ۵ تا ۶۰ درجه سانتی گراد،
  • حافظه کش ۲۵۶ مگابایت،
  • سرعت انتقال پایدار MB / s 254،
  • متوسط سرعت تأخیر ms16 ،
  • پوشش برنامه های مراکز داده ابری،
  • ذخیره‌سازی RAID با چگالی بالا،
  • بکاپ گیری و ری‌استور کردن سازمانی،
  • نظارت متمرکز،
  • داشتن تائیدیه RIR 2048 FIRMWARE،
  • قابلیت پشتیبانی از نسخه‌های قابل ارتقاء ارگانیکی و
  • نوار مجازی.