خرید تاور hp :در این قسمت از مقالات به بررسی جامع و کامل در مورد خرید تاور hp پرداخته می شود و همچنین مواردی که در مورد خرید تاور hp می بایست در نظر گرفته شود :

خرید تاور hp

در این قسمت به بررسی مشخصات برخی از سرور های تاور hp پرداخته می شود :
۱) سرور hp proliant ml350-g9 :
در این سرور از چیپست اینتل سری c610 و همچنین دو‌پردازنده اینتل xeon e5-2600 v3 , v4 پشتیبانی می نماید و در صورتیکه از v4 استفاده گردد می توان به آسانی ۲۱ درصد کارایی را افزایش نمود .
 این مدل از سرورهای تاور کاملا متناسب با فناوری روز دنیا می باشد و همچنین دارای عملکرد فوق العاده ای می باشد و در این سرور در صورت نیاز می توان سرور را ارتقا نمود ، قابلیت اطمینان بالایی در این سرور وجود دارد به همین علت می توان از این گونه سرور ها در دفاتر از راه دور و شعب و مراکز داده می توان استفاده نمود ، در ادامه به بررسی برخی از ویژگی های این مدل از سرور تاور hp  پرداخته می شود :
الف) عملکردی و قابلیت اطمینان فوق العاده :
در این سرور می توان از دو پردازنده استفاده نمود که در این حالت می توان عملکرد فوق العاده ای را نسبت به سرور های هم رده در نسل قبلی دانست ، همچنین در این سرور از smart array جهت به حداکثر رساندن بیشترین عملکرد استفاده شده است در این حالت انعطاف پذیری بسیار مطلوب به همراه مدیریت آن بسیار ساده می باشد .
همچنین در این سرور از فناوری ecc جهت تصحیح نمودن خطاهای دیتا استفاده شده است که در این حالت این سیستم جز سیستم های قابل اطمینان محسوب می گردد .
ب ) مدیریت آسان :
در نرم افزار مدیریتی این نوع سرور ، قابلیت مدیریت هوشمند وجود دارد که در این حالت پشتیبانی و بروز رسانی با استفاده از hp ilo انجام می شود . و با استفاده از hp insight می توان سلامت و مدیریت پشتیبانی را فراهم نمود ، بروزرسانی سیستم عامل و درایورها با استفاده از hp smart update انجام می شود .
ج) بهره وری انرژی :
صرفه جویی در مصرف انرژی و هزینه از جمله اهدافی است که اچ پی همواره آن را مد نظر قرار خواهد داد ، اچ پی با استفاده از منبع تغذیه پلاتین پلاس که علاوه بر انعطاف پذیری توانسته کارایی بالایی را نیز فراهم نماید و همچنین بازده انرژی را به نحو مطلوبی فراهم می نماید . در این مدل از سرور های تاور با استفاده از استانداردهای a3 , a4 توانسته هزینه خنک سازی را کاهش دهد .
و اما پردازنده سرور اچ پی ام ال ۳۵۰ جی ۹ :
در این سرور از چیپست c610 و همچنین از دو پردازنده intel xeon e5-2600 v3,v4 پشتیبانی می نماید که در v4 می توان تا ۲۱ درصد شاهد افزایش کارایی بود ، همچنین لازم به ذکر است که حداکثر تعداد هسته در این پردازنده ۲۲ عدد می باشد .
حافظه سرور hp ml350 -g9 :
در این سرور از حافظه ddr4 smart memory پشتیبانی می نماید که سرعت در آن ۲۴۰۰ مگا هرتز می باشد ، در این سرور از سیستم کنترل خطا به صورت پیشرفته downtime , data loss استفاده می گردد .
در این مدل سرور ۲۴ اسلات رم وجود دارد که ظرفیت هر کدام می تواند ۱۲۸ گیگ باشد که در این حالت می توان ظرفیت ۳ ترابایت را فراهم نمود و این در حالی است که در رم های dimm تنها نیمی از ظرفیت در دسترس می باشد .
۲) سرور hpe proliant micro server gen10 :
این سرور از جمله سرورهای نسل ۱۰ محسوب می شود ، این سرور با پردازنده amd opteron x 3000 سازگار می باشد ، از این سرور در دفاتر کسب و کار کوچک استفاده می شود ، از جمله ویژگی های این سرور می توان به ذخیره سازی مناسب و صحیح و مصرف اندک و صدای بسیار آرام اشاره نمود ، در واقع با استفاده از ویژگی هایی که این سرور دارا می باشد می توان از آن در کسب و کارهای کوچک به راحتی استفاده نمود .
۳) سرور hpe proliant ml10 g9 :
این سرور جز سرور های mini tower می باشد که ابعاد نسبتا کوچکی در این سرور وجود دارد و همچنین این سرور نسبت به سرورهای دیگر دارای قیمت پایین تری نیز می باشد با این حال در کسب و کارهای کوچک می توان به شیوه صحیحی از آنها استفاده نمود که برای آنها بسیار کاربردی نیز می باشد .
در این سرور از پردازنده های اینتل skylake استفاده می شود که این پردازنده ها جز پردازنده های ارزان پنتیوم، core i3 intel xeon e3-1200 v5 که این پردازنده ها دارای کارایی خاصی برای کاربران خود‌می باشند .
 حداکثر رم مورد استفاده در اینگونه سرور ها ddr4 می باشد که لازم به ذکر است که حداکثر ظرفیت موجود در آن می تواند ۶۴ گیگ باشد ، تعداد جایگاه برای هارد ذخیره سازی در این مدل ۶ عدد از نوع lff با درگاه sata می باشد ، این هارد ها hot plug نمی باشد و در این حالت می بایست در زمان تغییر و یا ارتقا سرور می بایست خاموش شود.
در واقع از این سرور به عنوان جایگزینی برای کامپیوترهای عادی استفاده می شود که در صورت استفاده از ان به عنوان سرور برای کسب و کارهای کوچک بسیار مفید است ، اینگونه سرورها در ابعاد یک کیس کامپیوتر بوده که به راحتی می تواند جابجا شود و ابعاد آن به گونه ای است که در منازل نیز می توان به راحتی از آنها استفاده نمود ، این مدل از سرور اولین گزینه برای کسب و کارهای کوچک می باشد ، این سرور به صورت ۲۴ ساعت در شبانه روز و همچنین ۷ روز در هفته می تواند به فعالیت خود ادامه دهد بدون اینکه مشکلی برای ادامه فعالیت آن رخ دهد.
ویژگی intel amt management که در واقع مدیریت از راه دور می باشد تا بتوان از راه دور به آسانی سرور را مدیریت نمود و در این حالت کارشناس شبکه و سرور می تواند به آسانی سرور را مدیریت نماید ، در واقع مدیریت اینگونه سرور ها علاوه بر لوکال به صورت ریموت نیز انجام می شود .
در صورتی که نیازمند اخذ مشاوره در مورد خرید تاور hp می باشید می توانید با کارشناسان و متخصصان فاواجم تماس حاصل نمایید .