سوئیچ شبکه ۴۸fps l : در این قسمت از مقالات به بررسی جامع و کامل در مورد سوییچ شبکه ۴۸fps l پرداخته می شود و اینکه این سوییچ چه ویژگی هایی دارد :

سوئیچ شبکه ۴۸fps l

سوئیچ سیسکو WS-C2960X-48FPS-L از جمله پر قدرت ترین سوئیچ های سیسکو‌ می باشد که جهت پاسخگویی کامل به نیازهای شبکه مورد استفاده قرار می گیرد ، همانطور که از عنوان این سوییچ مشخص می باشد ، این سوییچ جز سوئیچ های سری ۲۹۶۰X می باشد ، این سوئیچ دارای ۴۸ پورت می باشد که سرعت در آنها ۱۰/۱۰۰/۱۰۰۰ می باشد ، لازم به ذکر این که این سوییچ جز سوئیچ های poe می باشد ، همچنین دارای پورت SFP و استک نیز می باشد ، در ادامه به بررسی کامل تر این مدل سوییچ پرداخته می شود :

سوئیچ چیست ؟

سوئیچ ها سخت افزار مهم و اصلی در شبکه های کامپیوتری می باشد که با استفاده از این قطعه تمام دستگاه های موجود در شبکه به یکدیگر متصل می شوند ، از جمله وظایفی که یک switch بر عهده دارد می توان به دریافت و ارسال داده ها و همچنین بررسی این داده ها اشاره نمود .

علت انتخاب سوییچ سیسکو چیست ؟

در سوییچ های سیسکو‌احتمال fail شدن بسیار اندک می باشد و همچنین امنیت با استفاده از این سوییچ بسیار افزایش می یابد به همین علت در سراسر جهان این سوییچ ها سهم بسیار مهم و عمده ای در عرضه سوییچ ها به عهده دارند . از سوییچ های سیسکو می توان در سازمان های کوچک و بزرگ استفاده نمود که قیمت تهیه این سوییچ ها نیز بسیار مناسب می باشد ، کارایی و انعطاف پذیری در این سوییچ ها بسیار مطلوب می باشد ، با استفاده از این مدل سوئیچ سیسکو می توان ترافیک را به صورت هوشمند مدیریت نمود و همچنین همه چیز به صورت کاملا روان انجام می پذیرد ، با استفاده از تغییر الگوی مدیر پایگاه داده که برای lan base ها صورت می پذیرد ، حافظه قابل آدرس دهی TCAM اختصاص داده می شود ، لازم به ذکر است که برخی موارد از جمله مسیریابی MAC ، امنیت ، Qos به نوع فرمت مورد استفاده در سوئیچ ها بستگی دارد . 

لازم به ذکر است که در سوییچ های سیسکو احتمال از بین رفتن بسته های داده ای وجود ندارد و همچنین تمام سوییچ های سیسکو دارای فایروال می باشند ، از جمله سری هایی که در سوییچ های سیسکو وجود دارد عبارتند از :

۲۹۶۰

۳۷۵۰

۳۸۵۰

۳۶۵۰ 

و …

که همانطور که پیش از این نیز مطرح شد سوییچ ۴۸fps l از جمله سوئیچ های سری ۲۹۶۰ می باشد ، کمپانی سیسکو همواره محصولات خود را بهبود می بخشد و همچنین راه حل های متناسبی را با نیازهای روز ارائه می دهد و همین امر سبب شده تا همه روزه احتمال استفاده از این سوییچ ها افزایش یابد ، در نمایشگاه CISCO 2019 کمپانی سیسکو سری نکسوس را معرفی نمود ، سوییچ های سیسکو می توانند قابلیت هایی مانند پورت های استک ، پورت poe ، پورت sfp را دارا باشند .

همچنین این مدل سوئیچ دارای پورت های sfp , poe, stack می باشد و اما در ادامه به بررسی این پورت ها پرداخته می شود :

۱) پورت poe :

با استفاده از این پورت می توان به راحتی برق مورد نیاز دستگاه را از طریق کابل شبکه تامین نمود ، به عنوان مثال در صورتی که دوربین به پورت poe متصل گردد دیگر نیازی به کابل برق جهت تامین برق مورد نیاز دوربین نمی باشد و برق مورد نیاز دوربین از طریق همین پورت تامین می گردد .

۲) پورت stack :

با استفاده از این پورت می توان چندین سوئیچ را به یکدیگر متصل نمود و در نهایت تحت قالب یک سوییچ به راحتی مدیریت می گردند .

۳) پورت sfp :

 این پورت نیز مانند یک پورت همه کاره می باشد و در این حالت می توان تمام کابل ها و ماژول ها را از طریق این پورت به سوئیچ متصل نمود.

 در ادامه به بررسی ویژگی ها و قابلیت های این مدل سوییچ پرداخته می شود :

۱) این مدل سوئیچ ۴۸ پورت و با سرعت ۱۰/۱۰۰/۱۰۰۰ می باشد .

۲) این سوئیچ دارای ۴ پورت آپلینک sfp و از نوع ۱g می باشد .

۳) تمام پورت های این مدل سوییچ از قابلیت poe پشتیبانی می نماید .

۴) توان پاور poe در این مدل سوییچ معادل ۷۴۰ وات می باشد .

۵) این سوئیچ دارای پورت استک می باشد و پهنای باند استک ان ۸۰g می باشد .

۶) این سوییچ نهایتا با ۸ سوئیچ دیگر استک می گردد .

۷) این سوییچ در رکمونت تنها یک واحد را اشغال می نماید .

۸) این مدل سوئیچ دارای رم با ظرفیت ۵۱۲ مگابایت می باشد .

۹) پردازنده در سوئیچ شبکه ۴۸fps l دو هسته ای می باشد و فرکانس آن نیز ۶۰۰ مگا هرتز می باشد .

۱۰) پورت کنسول در این مدل سوییچ دو عدد USB Type-B و یک عدد RJ-45 می باشد .

۱۱) این سوییچ از جمله سوئیچ های مدیریتی محسوب می گردد .

۱۲) این سوئیچ در لایه دو قرار دارد .

۱۳) سایز جدول مک در این مدل سوییچ ۱۶۰۰۰ دستگاه می باشد و در واقع ۱۶۰۰۰ دستگاه را تحت پوشش خود قرار می دهد که با استفاده از آن می توان پیام اختصاصی را به صورت کاملا امن به دستگاه های دیگر که به شبکه متصل می باشند ارسال نمود .

۱۴) عملیات فورواردینگ در این مدل سوییچ با پهنای باند ۱۰۸ Gbps انجام می گردد .

۱۵) این مدل سوییچ از جمله سوییچ های سازمانی محسوب می گردد .

نمای پنل جلویی در این سوییچ عبارتند از :

۱) پورت مدیریت اترنت

۲) دکمه وضعیت نیز در قسمت جلویی پنل این سوییچ قرار دارد .

۳) چراغ های سوئیچ نیز در این قسمت قرار دارد .

۴) پورت های ماژول sfp 

۵) در قسمت پنل جلویی ۴۸ پورت ۱۰/۱۰۰/۱۰۰۰ وجود دارد .

۶) چراغ MGMT نیز در این قسمت قرار دارد .

۷) پورت کنسول RJ45 در این قسمت سوییچ قرار دارد .

نمای پشت این مدل سوئیچ دارای قسمت های ذیل می باشد :

۱) اسلات ماژول FlexStack-Plus .

۲) خروجی فن نیز در قسمت پشت این مدل سوییچ قرار دارد .

۳) اتصال RPS .

۴) اتصال به پاور نیز در قسمت پشت این مدل سوییچ قرار دارد.

در صورتی که نیازمند اخذ مشاوره در مورد سوئیچ شبکه ۴۸fps l می باشید می توانید با کارشناسان و متخصصان شرکت فاواجم تماس حاصل نمایید .