سوئیچ poe سیسکو : در این قسمت از مقالات به بررسی سوئیچ poe سیسکو پرداخته می شود و اینکه این مدل سوئیچ دارای چه ویژگی هایی می باشد :

سوئیچ poe سیسکو

پیش از پرداختن به سوئیچ poe سیسکو ابتدا به بررسی سوئیچ poe پرداخته می شود و اینکه سوئیچ poe چیست ؟ 

سوییچ power over ethernet که به اختصار سوئیچ poe نامیده می شود یک دستگاه در شبکه می باشد که سبب می گردد دستگاه های مختلفی از جمله اپی فون ، دوربین های تحت شبکه ، gateway ها تنها از طریق کابل شبکه اتصال و برق مورد نیاز را دریافت نمایند ، در واقع در این حالت دستگاه ها از سیمی که برای انتقال داده استفاده می نمایند جهت دریافت برق نیز استفاده می کنند و نیازی به استفاده از یک منبع جداگانه جهت دریافت برق نمی باشد و با استفاده از یک سیم می توان برق و داده ها را به آسانی انتقال داد .

از سوئیچ های poe در مواقعی که محدودیت های برق وجود دارد استفاده می گردد ، این دستگاه ها در واقع از استانداردهای IEEE802.3af و IEEE802.3at پشتیبانی می نماید و در این موارد میزان ارسال برق کاملا متفاوت می باشد .

سوئیچ poe سیسکو چیست ؟

کمپانی سیسکو از جمله بزرگترین و قدرتمند ترین شرکت ها در زمینه تولید تجهیزات شبکه می باشد و سوئیچ poe نیز از جمله محصولات پرکاربرد و پرطرفدار این کمپانی محسوب می گردد ، کمپانی سیسکو دارای سوئیچ های متفاوتی با پشتیبانی از poe ارائه می نماید که همانطور که پیش از این مطرح شد از این سوییچ ها در محیط های مختلف و نیازهای مختلف استفاده می گردد ، در واقع با استفاده از سوئیچ poe سیسکو‌ می توان تمام دستگاه هایی که به فناوری poe مجهز می باشند با یکدیگر ارتباط برقرار نمایند به عنوان مثال ای پی فون ها ، دوربین های تحت شبکه ، آنتن های وایرلس و … .

از جمله سری سوئیچ های poe سیسکو عبارتند از :

۱) سری cisco catalyst :

این مدل از سوئیچ های سیسکو‌برای شبکه های متوسط و بزرگ مناسب می باشد ، در این حالت انعطاف پذیری در مدیریت و پشتیبانی از شبکه فراهم می گردد .

۲) سری cisco small business : 

این مدل سوییچ برای کسب و کارهای کوچک و متوسط مناسب می باشد و انعطاف پذیری و سهولت استفاده از شبکه را ارائه می دهد .

لازم به ذکر است که سوییچ های سیسکو دارای مدل های متنوعی می باشد و این سوییچ ها از قابلیت های متفاوتی برخوردار می باشد .

دلیل استفاده از سوئیچ poe سیسکو :

پس از پیدایش شبکه های کامپیوتری ، تجهیزات بسیار متنوع و مختلفی برای شبکه های کامپیوتری تولید گردیدند که بسته به میزان نیازمندی هر کدام از شرکت ها از آنها استفاده می نمایند ، اینگونه تجهیزات جهت هوشمند سازی و سهولت عملیات به برق نیاز دارند و برق مورد نیاز خود را از طریق آداپتور هایی که در نزدیکی پریز برق می باشند تهیه می نمایند ، پس از مدتی کمپانی سیسکو برای حذف کابل کشی اضافی در ساختمان ها از سوئیچ poe سیسکو استفاده نمود تا در این حالت نیازی به کابل اضافی نباشد و برق مورد نیاز تمام تجهیزات از طریق سوئیچ poe سیسکو فراهم می گردد ، در واقع برق مورد نیاز دستگاه ها از طریق شبکه کلی تامین می گردد .

تفاوت سوئیچ poe سیسکو و سوئیچ poe برندهای دیگر :

۱) کیفیت فوق العاده سیسکو:

کمپانی سیسکو‌ به عنوان برند معتبر و بزرگترین برند در زمینه تجهیزات شبکه می باشد که تاکنون توانسته نظر و توجه کاربران بسیاری را در حوزه شبکه جلب نماید ، سوئیچ های سیسکو کیفیت فوق العاده ای را در برابر سایر برند ها ارائه می دهند .

۲) امکانات و سایر ویژگی ها :

امکانات و قابلیت های پیچیده و گسترده در شبکه های بزرگ را به راحتی می توان در سوئیچ های سیسکو یافت ، در شبکه های بزرگ نیازمند قابلیت ها و ویژگی های گسترده ای می باشیم که این امکانات تنها در سوئیچ های سیسکو یافت می شود .

۳) سازگاری با سایر دستگاه ها و تجهیزات :

سوئیچ های سیسکو عموما با سایر تجهیزاتی مانند فایروال ها و روترها سازگار می باشند ، بنابراین با توجه به این موارد پیکربندی و مدیریت ساده تری را در شبکه ها می توان شاهد بود .

۴) ارائه خدمات پشتیبانی :

کمپانی سیسکو ارائه دهنده خدمات پشتیبانی قدرتمندی است که این خدمات می تواند کاربران بسیاری را در راه اندازی و پیکربندی سوئیچ های سیسکو یاری رساند و این در حالی است که در برخی برندها این میزان کیفیت پشتیبانی و خدمات وجود ندارد .

کابل شبکه :

کابل های شبکه دارای انواع متفاوتی می باشند ، که بسته به جنس به کار رفته در در کابل دارای تفاوت هایی می باشد به عنوان مثال می توان به CAT5 , CAT6 اشاره نمود ، در واقع نوع انتقال ولتاژ در آنها دارای تفاوت می باشد ،  کابل شبکه دارای ۸ رشته سیم می باشد که به صورت ۴ زوج در کنار یکدیگر قرار گرفته اند ، در نوع سوکت زدن وظیفه ۴ زوج مشخص می گردد در حالت کلی دو زوج جهت انتقال داده بر روی بستر سیم مشخص می گردند و دو زوج دیگر می توانند به سوئیچ poe متصل گردند تا در این حالت بتوانند برق را انتقال دهند .

ولتاژ به کار رفته در سوئیچ poe سیسکو :

در سوئیچ های سیسکو‌ از ولتاژ ۴۸۷ برای poe استفاده می گردد ، لازم به ذکر است که ولتاژ ۴۸۷ برای برخی تجهیزات سبب سوختن می گردد بنابراین کمپانی سیسکو از ولتاژ پله ای جهت مشخص نمودن ولتاژ مناسب با دستگاه استفاده می نماید که در این حالت ولتاژ از ۱۲ ولت تا ۴۸ ولت می تواند متغیر باشد .

تفاوت برق مصرفی در سوئیچ های poe با سوئیچ های غیر poe :

مصرف برق سوئیچ poe کاملا به دستگاه هایی که به این سوئیچ متصل هستند بستگی دارد در واقع هر چه تجهیزات بیشتری به سوئیچ poe متصل شوند برق بیشتری نیز در این حالت مصرف می گردد ، این مصرف برق به میزان توان مصرفی دستگاه های poe بستگی دارد با این حال در حالت کلی میزان برق مصرفی سوئیچ های poe در مقایسه با سوئیچ های غیر poe بیشتر می باشد و علت آن نیز ارسال بیشتر انرژی برق به سایر تجهیزات می باشد .

بنابراین در سوئیچ های poe می بایست به مصرف برق تجهیزات متصل شده به سوئیچ دقت نمود و از تجهیزاتی می بایست استفاده نمود که دارای توان مصرفی کمتری می باشند .

در صورتی که نیازمند اخذ مشاوره در مورد سوئیچ poe سیسکو می باشید می توانید با کارشناسان و متخصصان شرکت فاواجم تماس حاصل نمایید .