پشتیبانی شبکه های کامپیوتری : در یادداشت های قبلی گفته شد که منظور از شبکه های کامپیوتری ، اتصال چند رایانه یا سخت افزار هوشمند به انضمام برخی ماشین های اداری سازگار مانند چاپگر ، پلاتر ، اسکنر و دیگر اعضای این خانواده به یکدیگر می باشد که به حصول اهداف سازمان و تحقق کار گروهی منجر می شود .

در همین رابطه مهمترین مطلبی که در خصوص شبکه های کامپیوتری مورد توجه قرار می گیرد ، اهمیت به اشتراک گذاری اطلاعات در آن ها و بهره مندی از منابعی مشترک است ، در نتیجه اینکه تفاوتی ندارد که این محصولات با چه واسطه هایی به یکدیگر متصل شده اند (مثلا ً فیبر نوری ، اترنت یا شبکه لوکال بی سیم ) ، تکنولوژی اتصالشان چه بوده (مانند سیم کشی زوج به هم تابیده ، کابل هم محور ، مایکروویو ، ماهواره های ارتباطی و … ) ، چه ابعادی دارند (LAN ، MAN یا WAN) ، ۷ لایه OSI یا ۴ لایه TCP/IP هستند ، از معماری Networking بهره برده اند یا Peer-to-Peer و دست آخر اینکه توپولوژی آن ها ستاره ای بوده ، درختی می باشد یا از روشی مختلط استفاده کرده اند .

اختلالات رایج در شبکه

می دانیم که در اشتراک گذاری اطلاعات ، وجود و همکاری منابع نرم افزاری و ورودی – خروجی های سخت افزاری از مهمترین ویژگی های شبکه های مذکور است . در همین رابطه صرفه جویی در زمان و انرژی در کنار کاهش هزینه ها از دیگر مزایای استفاده از این سامانه است .

زمانی که سخن از خدمات پشتیبانی شبکه به میان می آید ، بدیهیست که یا این مشکلات ریشه در بخش های سخت افزاری یک شبکه دارند و یا نرم افزاری ! در نتیجه اینکه با توجه به نوع و شدت تهدید به وجود آمده ، روش های پشتیبانی شبکه های کامپیوتری هم با یکدیگر تفاوت دارند .

به عنوان مثال گاهی مشاوره تلفنی و پشتیبانی از راه دور می تواند مشکلی را حل کند و گاهی حضور تکنسین های شبکه به منظور بررسی و رفع عیوب فیزیکی اجتناب ناپذیر است ، در نتیجه اینکه جنس مشکلات به راه حلی بهینه منتهی می شود . ناگفته نماند که تحت هر شرایطی مشاورین و متخصصین مجموعه فاواجم در کنار متقاضیان بوده و مشکلات ایشان را به نحوی احسن برطرف می نمایند .

مشکلات سخت افزاری

در خصوص مشکلات سخت افزاری یک شبکه کامپیوتری می توان اینگونه اذعان داشت که یا این معضلات ریشه در اتصالات داشته و یا قطعات حیاتی تر دچار مشکل شده اند . بدیهیست که چنانچه سررشته خاصی از شبکه نداشته باشید هم می توانید به بررسی سلامت کابل های شبکه و قرارگیری درست و دقیق آن ها در پورت مخصوص خود ، رک ، ترانک های شبکه ، هارد سرور ،  پچ پنل ها و کیستون های این سامانه بپردازید ، این در حالیست که چنانچه پی بردید که مشکلات نرم افزاری نبوده و اتصالات ظاهری نیز در وضعیت ایده آلی قرار دارند ، باید از متخصصین امر و تکنسین های شبکه کمک بگیرید .

مشکلات نرم افزاری

در پشتیبانی شبکه های کامپیوتری ، اینگونه مشکلات که گاهی از راه دور و حداقل آشنایی با کامپیوتر نیز قابل بر طرف شدن می باشند ، با ترمیم ، تعویض یا تنظیم مجدد نرم افزارهای کلاینت ها ، سیستم های عامل یا خود سرور قابل برطرف شدن می باشند .

از کجا بفهمیم که به پشتیبانی شبکه های کامپیوتری نیازمندیم ؟

در موارد متعددی دیده شده است که کاربرانی مشکلات به وجود آمده در یک کامپیوتر شخصی یا نحوه اتصال سخت افزاری هوشمند به وای فای مجموعه ای را معلول مشکلات شبکه دانسته و این معضل به وجود آمده را با ما در میان گذاشته اند . اگرچه تاکید ما روی همراهی همیشگی شماست اما خالی از لطف نیست تا برخی علائم کارکرد شبکه های کامپیوتری که به حضوری تیمی متخصص برای پشتیبانی شبکه های کامپیوتری نیاز پیدا می کند را بررسی کنیم :

  • عدم انجام به کار و از دور خارج شدن مطلق شبکه که با گذشت زمان ، بررسی کانکشن ها و سخت افزارهای موثر در توزیع شبکه نیز برطرف نشده است .
  •  کاهش ماکزیمم داده قابل انتقال در واحد زمان در شبکه یا به قولی دیگر کم شدن توان مصرفی آن ،
  •  افزایش محسوس زمان انجام اموری که پیش از این در مدت کوتاهی انجام می گرفتند . (در خصوص تأخیر در انجام امور می توان گفت که چنانچه همه سیستم های مرتبط با یکدیگر چنین ایرادی پیدا کرده و اموری همچون ذخیره سازی ، بازیابی یا انتقال داده ها در سراسر نتورک با سرعت کمی انجام می شد ، مشکل از شبکه است . )
  •  اختلالات پیوسته و پرتعداد در به مقصد رسیدن بسته داده ها که با خطاهایی یکسان همراه است .
  •  عدم تطابق سخت افزارها و تنظیمات شبکه که در بلند مدت و با تعویض قطعات خودنمایی می کند .

جهت دریافت مشاوره رایگان و کسب اطلاعات بیشتر با شرکت فاواجم تماس حاصل فرمایید .

 ۲۲۸۴۸۰۴۱ ۰۲۱