هزینه کابل کشی شبکه : در بسیاری از شرکت هایی که همه ما با آن ها سروکار داریم و شاید خود شما عضو یکی از آن ها باشید ، گاهی دیده می شود که فقدان یک شبکه کامپیوتری تا چه حد سرعت و کیفیت انجام امور را کم کرده و از سویی دیگر مخارجی را به صورت مستقیم و غیرمستقیم روی دستشان می گذارد .

به عنوان مثال مجموعه ای را در نظر بگیرید که دارای چند کاربر با کامپیوترهای شخصی و ماشین آلاتی اداری و پر کاربرد از قبیل پرینتر ، اسکنر ، فکس و … می باشد .

لزوم استفاده از شبکه و کابل کشی آن

برای افرادی که تحت نظارت یک سرور و وجود منبعی مشترک از اطلاعات دیجیتالی کار کرده اند طبیعیست که به سادگی از سیستمی که پشت آن نشسته اند می توانند نوشته های خود را برای چاپگر فرستاده ، گزارشی را به رئیسشان تحویل داده یا از سلسله اطلاعات یا برنامه هایی که دسترسی به آن ها برای همه اعضای شرکت آزاد است بهره ببرند .

این در حالیست که مجموعه هایی نیز وجود دارند که حتی اتصالی مستقیم بواسطه کابل نیز بین سیستم های خود برقرار نکرده و چنانچه نیاز به جابجایی دیتایی داشته باشند ، استفاده از هارد دیسک یا فلش مموری ها در کنار ارسال اطلاعات به کمک پیام رسان های اجتماعی یا ایمیل در دستور کارشان قرار می گیرد .

هزینه کابل کشی شبکه

این پدیده که بیشتر در خصوص شرکت های نوپایی که به تازگی تیم خود را گسترش داده اند دیده می شود ، یا در اثر فقدان آگاهی از امکانات و سخت افزارهاییست که می توانند چنین روابطی را آسان کنند ، یا عدم اطلاع یا ترس از هزینه های به زعم ایشان سنگینیست که راه اندازی شبکه ، طراحی دیتاسنتر یا خرید یک هارد سرور به همراه دارد !

به همین دلیل بر آن شدیم تا در این یادداشت با بررسی هزینه کابل کشی شبکه اندکی به رفع این شبهات کمک کنیم .

کابل کشی شبکه

معیارهای سنجش قیمت

امروزه با مراجعه به فضای مجازی برای استعلام قیمت یک کالا یا سرویس از جمله هزینه کابل کشی شبکه با لیست متنوعی از قیمت ها برمی خوریم که گاه تلورانس و تفاوت های چشمگیری نسبت به یکدیگر دارند . در همین رابطه یادمان باشد که

  1. زمان انتشار مطالب را بررسی کنیم . شاید وبسایتی لیست قیمت خود را امروز به روز رسانی کرده باشد و مجموعه دیگری ۳ سال است که از مقاله هزینه کابل کشی شبکه آن ها می گذرد ! در نتیجه اگر به این موارد دقت نکنیم یا به اولی برچسب گران فروشی زده و یا دومی را سایتی با اطلاعات خلاف واقع می پنداریم . این در صورتیست که هر دوی آن ها درزمان آپلود مطالب مذکور هزینه های درستی را قرار داده اند .
    نکته قابل توجهی که از این مطلب برداشت می شود دلیل عدم قرار دادن لیست قیمت از سوی فاواجم در مقالات خود می باشد ، لذا در صورت نیاز به اطلاع از قیمت محصول یا سرویسی خاص با ما تماس بگیرید .
  2. قیمت های یاد شده بهای محصولات مشابهی نیستند ! به عنوان مثال شاید مجموعه ای با نرخ پایین تر سرویس دهی ، از محصولات گران یا با کیفتی استفاده نمی کند ، لذا نمی توان قیت های بیشتر از آن را روی حساب گران فروشی رقبا گذاشت .
  3. این امر به دلیل اینکه بر حسب مواد مصرف شده ارزش گذاری می شود ، پس به صورت پیش فرض قیمتی نداشته و ممکن است برای دو مجموعه در دو ساختمان مجاور میلیون ها تومان تفاوت داشته باشد که در ادامه به بررسی این عامل های ایجاد این تنوع قیمتی می پردازیم .

نوع کابل شبکه

در حال حاضر کابل های مسی ، آلومینیومی با روکش مس و فیبرهای نوری از جمله شاخص و پرکاربردترین کابل ها در احداث شبکه های کامپیوتری هستند . بدیهیست که فیبر نوری به دلیل سرعت و عملکرد بهتر در انتقال اطلاعات دارای قیمت بالاتری بوده و پس از آن به دلیل استفاده بیشتر از مس ، کابل های تمام مسی قرار دارند . در نهایت اینکه محصولاتی با فلزات ترکیبی به دلیل کاهش میزان مس موجود در آن ها از همه موارد ارزان تر بوده و به همین نسبت نیز کیفیت کمتری دارند .

نام تجاری شرکت تولید کننده کابل

در مواردی متعددی پیش می آید که دو محصول (صرفاً نه وسایل برقی یا مرتبط با حوزه IT) عیناً دارای خروجی های یکسانی هستند ، اما هزینه یکی از آن ها بسیار گرانتر از دیگریست . با بررسی عوامل مختلفی که به این تفاوت ها انجامیده است میبینیم که برند یا نام و کشور شرکت سازنده یکی از آن ها آنچنان شاخص و برجسته است که مجال رقابت به دیگر محصولات را نمی دهد .

طبیعیست که پشت این نام تجاری سابقه ای چندین ساله و عرضه مستمر محصولاتی با کیفیت بوده است که به تفاوت امروزی آن ها ختم شده است . با توجه به این توضیحات می توان گفت که کابل های خارجی از مجموعه های نامدار – به ویژه در شرایط تحریم – از قیمت بالاتری برخوردار می باشد . این در حالیست که وجود نمونه های تقلبی انتخاب و خرید محصولات مذکور را برای افرادی ناآشنا با فاکتورهای شناسایی اجناس اصل دشوار کرده است .

هزینه اجرای کابل کشی شبکه

به عنوان سومین عامل در تعیین هزینه کابل کشی شبکه می توان به رزومه مجموعه ای که با آن همکاری می کنید اشاره کرد . در همین رابطه شاید انتظار به جایی نباشد که هزینه های همکاری با مجموعه های سرشناس این عرصه را با شرکت های نوپا یا افرادی که به صورت انفرادی به عرضه این خدمات می پردازند مقایسه کنیم.

زمانی که کوله باری از تجربه ، همکاری وسیع با سرشناس ترین برندهای کشور ، مدارک دوره های تخصصی گذرانده شده توسط تیم کارشناسان یا لیست بلندبالایی از گواهینامه های حسن انجام کار صحت و سلامت شبکه های برپا شده را تصدیق می کند ، نمی توان با مقایسه قیمت هایی ارزان تر از ارزش کار این مجموعه کاسته و خدمات ایشان را گران قلمداد کرد .

کابل کشی شبکه

مزایای کابل کشی پسیو شبکه

  • ثبات و عدم نیاز به اعمال تغییرات مکرر

چنانچه شبکه کامپیوتری یک مجموعه به صورت غیر اصولی برپا شود، با هر تغییر در تعداد و جایگاه کارمندان، تغییر نسل تجهیزات شبکه و … نیازمند پذیرش دگرگونی‌های وسیعیست که در هر بار هزینه‌های سنگینی را بر روی دست کارفرما می‌گذارد .

این در حالیست که چنانچه این سامانه توسط مجموعه‌ای متخصص مثل فاواجم که سال‌ها در حوزه کابل کشی شبکه فعال است طراحی و راه‌اندازی شود، به دلیل رعایت استانداردها، پروتکل‌ها و اجرای کابل‌کشی بر طبق اصول و روش‌های تعیین شده از سوی سازمان های استانداردسازی شبکه ، این شبکه تا مدت‌ها نیاز به اعمال تغییرات نداشته و بدین ترتیب می‌توان آن را سازوکاری منعطف دانست .

در ادامه گفتنیست که توضیحات فوق به معنی تضاد پسیو شبکه با اعمال تغییرات نیست ! به دلیل سادگی این نوع سیستم کابل‌کشی چنانچه نیاز به جابجایی ، حذف یا اضافه کردن بخشی به این شبکه باشد (مثلاً ایجاد کاربردهای چند رسانه ای ، ویدئو کنفرانس ها و …) ، این کار با کیفیت، سرعت و دقت بیشتری نسبت به حالت‌های غیراصولی انجام خواهد شد .

  • همخوانی با تجهیزاتی از برندهای مختلف

در مواردی که یک شبکه کامپیوتری با استناد به ویژگی محصولات برندی خاص برپا می‌شود، ممکن است با سخت‌افزارهایی با نام‌های تجاری دیگر بازدهی بالایی نداشته و عملاً در صورت تغییر این تجهیزات (مثلاً در پی جابجایی ساکنین یک ساختمان اداری و با ورود مجموعه‌ای جدید) نیاز به تعویض بخش یا کل این سامانه باشد .

این در شرایطیست که می‌دانیم عموم این تولیدکنندگان با توجه به استانداردهایی مشترک محصولات خود را طراحی و تولید می‌کنند؛ فلذا چنانچه معیار ما برای راه‌اندازی یک شبکه این استانداردهای مدون باشد، هر تجهیزی با هر برندی هم که مورد استفاده قرار گیرد قادر به ارائه همه توان خود بوده و به دور از تضاد و ناسازگاری به کار خود ادامه خواهد داد .

کابل کشی شبکه

  • عیب‌یابی ساده و امکان جداسازی خطا

با توجه به روکار بودن ترانکینگ و داکت‌ها، امکان بازرسی، عیب‌یابی و تعمیر کابل‌کشی در همه سطوح میسر می‌باشد . از سویی دیگر گاهی در کابل کشی شبکه غیر اصولی دیده می‌شود که برای یافتن عیوب آن نیازمند بررسی و قطع کل سیستم هستیم . این در حالیست که در سامانه‌های ساختار یافته که به صورت بلوک به بلوک از هم جدا شده‌اند، در صورت بروز مشکلات این بلوک به صورت تکی مورد بررسی قرار گرفته و خطا در همان ناحیه برطرف می‌شود .

 

جهت دریافت مشاوره رایگان و کسب اطلاعات بیشتر با شرکت فاواجم تماس حاصل فرمایید .

 ۲۲۸۴۸۰۴۱ ۰۲۱