نصب و راه اندازی شبکه های کامپیوتری

در این قسمت از مقالات به بررسی جامع و کامل در مورد نصب و راه اندازی شبکه های کامپیوتری پرداخته می شود و اینکه در راه اندازی شبکه های کامپیوتری چه مواردی را می بایست لحاظ نمود :

نصب و راه اندازی شبکه های کامپیوتری به دو بخش تقسیم می گردد :

۱) خدمات پسیو شبکه :

که در این حالت زیرساخت شبکه و سخت افزار شبکه نصب می گردد ، هدف اصلی از بخش پسیو اجرای پروژه های نرم افزاری و نصب و پیاده سازی سرویس ها و سیستم های شبکه ای می باشد .

۲) خدمات اکتیو شبکه :

که در این بخش نرم افزار ها و سرویس های شبکه نصب می گردد ، هدف اصلی در بخش اکتیو شبکه ها اجرای پروژه های زیرساختی و همچنین نصب تجهیزات شبکه ها می باشد .

جابه جایی شبکه ها و یا ارتقا شبکه های کامپیوتری :  

در زمانی که شرکت ها تصمیم به جابجایی محل شرکت خود را دارند و یا تمایل به ارتقا و یا بهینه نمودن در یک شبکه های یک شرکت را داشته باشند می توانند از خدمات نصب و راه اندازی شبکه های فاواجم بهره مند شوند ، همچنین می بایست پیش از نصب اولیه این مورد نیز در نظر گرفته شود که در آینده تمایل به ارتقا شبکه وجود دارد تا شبکه متناسب با نیازهای آتی نیز هماهنگ باشد و بتواند به راحتی قابلیت ارتقا در شبکه وجود داشته باشد .

ویژگی های نصب و راه اندازی شبکه های کامپیوتری فاواجم :

۱) نیاز به راه اندازی شبکه :

نصب و پیاده سازی شبکه که توسط فاواجم انجام میگیرد کاملا متناسب با نیازهای موجود در مجموعه و یا شرکت مد نظر می باشد و این در حالی است که نیازهایی که ممکن است در آینده در شبکه وجود داشته باشد نیز لحاظ می گردد ، در این حالت با توجه به زمان بندی که وجود دارد فاواجم نسبت به نصب و راه اندازی شبکه ها اقدام می نماید .

۲) مشاوره و ارائه راهکارهای سازنده :

همواره تیم متخصص و کارآزموده فاواجم همراه شما می باشد تا با بهره گیری از این مشاوره های دقیق نسبت به نصب و راه اندازی شبکه های کامپیوتری اقدام نمایید .

۳) پیاده سازی شبکه ها :

پس از مشاوره که کاملا بر اساس نیازمندی های مجموعه صورت می پذیرد نوبت به پیاده سازی شبکه می گردد تا بر اساس تجربیات متخصصین فاواجم شبکه ای پیاده سازی گردد که بتواند جوابگوی مجموعه ی مورد نظر چه در زمان حال و یا در آینده گردد .

هزینه نصب و راه اندازی شبکه های کامپیوتری :

در نظر گرفتن هزینه جهت نصب و راه اندازی چه در حالت اولیه و با در زمان جابه جایی از جمله مهمترین مباحثی است که صاحبین شبکه  همواره مطرح می نمایند . 

در ادامه به بررسی برخی سوالاتی پرداخته می شود که همواره در زمینه نصب و راه اندازی شبکه های کامپیوتری مطرح می باشد :

۱) راه اندازی شبکه برای چه کسب و کارهایی ضروری می باشد ؟

 

در صورتی که در مجموعه ی مد نظر بخش های مختلفی وجود داشته باشد که نیازمند ارتباط امن و یکپارچه ای میان آن بخش ها وجود داشته باشد می بایست از شبکه جهت امنیت و سهولت بیشتر در مجموعه استفاده نمود .

۲) راه اندازی شبکه تنها در سازمان ها قابلیت پیاده سازی را دارد ؟

خیر ، تمام سازمان ها و کسب و کارها چه بزرگ و متوسط و کوچک می توانند از شبکه های کامپیوتری استفاده نمایند که در این صورت راه اندازی شبکه ها می بایست با هوشمندی راه اندازی شده باشد که بتواند نقش مهمی را در سهولت و امنیت موجود در شبکه ایفا نماید .

۳) چه شرکت هایی در زمینه نصب و راه اندازی شبکه های کامپیوتری در تهران مشغول می باشند ؟

 شرکت های متنوع و متفاوتی در زمینه نصب و راه اندازی شبکه های کامپیوتری مشغول می باشند و فاواجم نیز از جمله شرکت هایی می باشد که در این زمینه فعالیت می نماید ، تنها توصیه ای که جهت انتخاب یک مجموعه برای نصب و راه اندازی شبکه وجود دارد اینکه مجموعه می بایست دارای سابقه طولانی مدت و همچنین دارای نمونه کارهای بیشماری باشد که فاواجم با دارا بودن چندین سال سابقه همراه با متخصصین کارآزموده و متبحر به همراه نمونه کارهایی از سازمان ها و شرکت های بزرگ و کوچک توانسته بیشترین میزان رضایت مشتریان را فراهم نماید .

قیمت راه اندازی شبکه های درون سازمان چقدر می باشد ؟

قیمت راه اندازی شبکه های درون سازمان به تعداد کلاینت ها موجود در شبکه و همچنین نوع شبکه بستگی دارد ، به عنوان مثال در شبکه ی درون سازمانی در صورتی که از تجهیزات بیسیم استفاده گردد هزینه راه اندازی شبکه افزایش خواهد یافت .

ارائه گزارش از نصب شبکه چیست ؟

تمام موارد و محصولات و خدمات انجام شده در شبکه به صورت کامل تهیه و مستند سازی می گردد و در انتهای کار به صورت یک گزارش کامل در اختیار کارفرما قرار می گیرد .

 

نصب شبکه بدون هیچ گونه مشکلی :

 

تمام شبکه های طراحی شده توسط فاواجم بدون هیچ گونه مشکلی نصب می گردد و پس از آن نیز خدمات پشتیبانی همواره در اختیار کارفرمایان محترم می باشد تا با آرامش و اطمینان خاطر نسبت به خدمات شبکه اقدام نمایند .

در ادامه به بررسی اجمالی در مورد مزایای انواع شبکه های بیسیم و سیم دار پرداخته می شود :

مزایای شبکه های سیم دار :

۱) سرعت و پهنای باند در این شبکه ها بسیار بالا می باشد .

۲) در تمام ترافیک ها استفاده می گردد ، ترافیک هایی مثل دیتا ، صوت و ویدیو وجود دارد که می توان برای تمام ترافیک ها از آنها استفاده نمود .

۳) امنیت به صورت بسیار بالایی در این شبکه ها قابل انجام می باشد .

۴) نگهداری از این شبکه ها بسیار راحت تر می باشد و قطعی کمتری در آنها رخ می دهد .

۵) در تمام زمان ها دارای سرعت یکسانی نی باشد .

مزایای شبکه های بی سیم :

۱) راه اندازی اینگونه شبکه ها بسیار راحت تر می باشد و همچنین به راحتی می توان اینگونه شبکه ها را جابجا نمود .

در صورتی که نیازمند اخذ مشاوره در مورد نصب و راه اندازی شبکه های کامپیوتری می باشید می توانید با کارشناسان و متخصصان فاواجم تماس حاصل نمایید .