قیمت سوئیچ poe در این مقاله ابتدا به بررسی جامع و کامل در مورد سوئیچ poe پرداخته می شود و اینکه نکات لازم را جهت قیمت سوئیچ poe بررسی می نماییم :
سوئیچ poe چیست ؟
سوئیچ poe  مخفف کلمه power over ethernet می باشد و می تواند برق دستگاه هایی را که به آن متصل شده اند را تامین نمایند و در این حالت نیازی به اتصال آنها به کابل و یا آداپتور نمی باشد .

قیمت سوئیچ poe

روند برق رسانی با سوییچ poe به چه صورتی می باشد ؟
سوئیچ poe از یک منبع تغذیه استفاده می نماید که با استفاده از پورت lan همان rj45 می تواند علاوه بر ارسال و دریافت اطلاعات می تواند برق مورد نیاز دستگاه های متصل را نیز تامین نماید و در این حالت دستگاه های متصل شده می توانند برق مورد نیاز خود را از طریق سوئیچ poe تامین می نمایند و جلوگیری از کابل کشی و همچنین عدم نیاز به خرید آداپتور سبب می گردد تا در هزینه ها صرفه جویی نمود ، علاوه بر موارد ذکر شده سوییچ poe سبب می شود تا ایمنی را در شبکه تامین نماید و همچنین طراحی را در شبکه ها بسیار ساده می نماید .
کاربرد سوئیچ poe :
۱) بیشترین میزانی که از این سوییچ ها میتوان استفاده نمود ، سیستم های نظارتی می باشد ، در سیستم های نظارتی ، جهت اتصالات شبکه در دوربین مدار بسته می توان از این سوییچ شبکه استفاده نمود که طراحی بسیار ساده ای دارد.
۲) کاربرد دوم پس از دوربین های مداربسته استفاده از این سوییچ ها در تلفن ها voip می باشد ، در واقع در تلفن تحت شبکه می توان به آسانی از سوئیچ های poe استفاده نمود .
۳) مورد سوم از استفاده از سوئیچ poe استفاده از آنها در رادیو وایرلس می باشد که در آنها جهت تامین برق مورد نیاز از این نوع سوئیچ استفاده می نمایند .
۴) مورد چهارم استفاده از این سوییچ ها در شبکه بجای اکسس پوینت می باشد و اکسس پوینت ها که در ارتفاع قرار می گیرند می توان از سوئیچ poe استفاده نمود ، این نوع سوییچ ها را می توان به راحتی نصب نمود و پس از آن اجرا کرد .
ذکر یک نکته در این قسمت بسیار حائز اهمیت می باشد که تنها دستگاه هایی که قابلیت pov دارند می توانند به این سوئیچ متصل گردند .
نحوه کارکرد سوییچ poe به چه صورتی می باشد ؟
عملکرد در این سوییچ با استفاده از چیپست محاسبه گر می باشد ، به عنوان مثال در صورتیکه لپ تاپ را به یک سوئیچ شبکه با استفاده از کابل lan متصل نموده اید و پس از ارسال برق لازم برای لپ تاپ توسط سوئیچ ، لپ تاپ آسیب دیده و ممکن است از کار بیفتد  و اما در صورتیکه به جای آن از سوئیچ poe استفاده نمود ، ابتدا سوئیچ poe مقدار کمی برق را ارسال می نماید و بررسی می نماید که میزان مقاومت سیستم چقدر می باشد و در صورتیکه مقاومت سیستم ۲۵ کیلو اهم باشد سوییچ متوجه نیازمندی دستگاه به برق می شود و همچنین اینکه دستگاه نیز با استاندارد poe مطابقت دارد و اما در این قسمت از چیپست محاسبه گر استفاده می شود که این چیپست می تواند جریان برق را از پورتی که دستگاه نیازمند دریافت برق می باشد ارسال نماید و مهمترین عملی که سوئیچ poe در این قسمت انجام داده اینکه از آسیب به سیستم جلوگیری نموده است .
مزایای سوئیچ poe :
۱) انعطاف پذیری :
یکی از محدودیت هایی که در دستگاه های بدون poe وجود دارد اینکه آنها همگی به کابل های اضافی نیازمند می باشند و در واقع بدون استفاده از کابل ها نمی توان از آنها استفاده نمود و این خود به تنهایی از جمله محدودیت های بزرگی محسوب می گردد و در حالیکه دستگاه های poe بسیار منعطف بوده به عنوان مثال در مکان هایی که دوربین مدار بسته می بایست نصب گردد به راحتی این عمل قابل انجام می باشد و علاوه بر موارد ذکر شده می توان به راحتی از فناوری وایرلس نیز بهره مند شد به گونه ای که جهت اتصال می توان در محیطی بدون کابل با سوییچ poe ارتباطات وایرلس را فراهم نمود .
۲) ساده بودن استفاده از شبکه :
ساده تر بودن در آنها به این گونه می باشد که عملیات مدیریت و نظارت در شبکه و راه اندازی آنها را بسیار ساده نموده است و با استفاده از آن می توان از پروتکل مدیریت شبکه snmp استفاده نمود و با استفاده از آن می توان به آسانی سوییچ را مدیریت و نظارت نمود ، در واقع تمام این عملیات با استفاده از سوئیچ poe امکان پذیر بوده است .
۳) کاهش هزینه ها در راه اندازی شبکه :
همانطور که پیش از این نیز به این نکته پرداخته شد با استفاده از این سوییچ در هزینه ها به شدت کاسته می شود و در شبکه ها نیازی به کابل و پریزهای اضافی نمی باشد و در نهایت در هزینه های راه اندازی شبکه بسیار صرفه جویی می گردد که این امر به تنهایی نظر تمام مدیران و صاحبان کسب و کارها را جلب نموده است .
در ادامه به بررسی برخی از مدل ها و قیمت سوییچ poe پرداخته می شود :
۱) سوئیچ ۵ پورت ۴ پورت poe تی پی لینک مدل sf1005p :
همانطور که عنوان این مدل نیز پیداست این سوئیچ دارای ۵ پورت می باشد که ۴ پورت ان poe می باشد  قیمت این سوییچ حدودا ۱ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان می باشد .
۲) سوئیچ ۸ پورت poe مدیریتی انجنیوس مدل ews5912fp :
این سوییچ از جمله سوئیچ های مدیریتی می باشد که شرکت انجنیوس آن را تولید نموده است ، در این سوئیچ ۸ پورت جهت انتقال اطلاعات میان هشت دستگاه می باشد که سرعت و امنیت بسیار بالایی در آن فراهم می گردد ، از این سوییچ می توان در مکان های تجاری کوچک تا متوسط استفاده نمود که در آن مدیر شبکه می تواند با استفاده از یک رابط کاربری می تواند نود های کابل و وایرلس شبکه را نظارت و مدیریت نماید ، این سوییچ می تواند تا تعداد ۲۰ اکسس پوینت را مدیریت نماید . در این مدل قیمت سوئیچ poe  ۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان می باشد .
در زمان کاهش هزینه برای یک شرکت یا سازمان می توان از سوئیچ poe استفاده نمود که در این سوییچ علاوه بر کاهش هزینه می توان سرعت بالایی را نیز شاهد بود .
در صورتی که نیازمند اخذ مشاوره در مورد قیمت سوئیچ poe می باشید می توانید با کارشناسان و متخصصان فاواجم تماس حاصل نمایید .