در این قسمت از مقالات به بررسی جامع و کامل در مورد قیمت سوئیچ سیسکو ۲۹۶۰ ۴۸ پورت پرداخته می شود و اینکه این سوییچ چه ویژگی هایی دارد :

امروزه شبکه های کامپیوتری از جمله مهمترین بخش ها در تجارت و ارتباطات می باشد و از جمله مباحثی که هر سازمانی می بایست آن را به نحو اساسی و مطلوبی انجام دهد انتخاب یک شبکه مستحکم و قابل اطمینان می باشد که بتواند تمام نیازمندی های اساسی را پوشش دهد ، در ادامه به بررسی سوییچ های ۴۸ پورت سیسکو پرداخته می شود و به بررسی اهمیت اینگونه سوییچ ها در شبکه ها پرداخته می شود  ، در اینجا به بررسی سوییچ های سیسکو ۴۸ پورت و همچنین جایگاه مهم انها در شبکه پرداخته می شود .

سوئیچ سیسکو ۴۸ پورت :

سوئیچ های شبکه از جمله مهمترین دستگاه ها در شبکه محسوب می گردد ، از سوئیچ ها جهت ارسال و دریافت اطلاعات در شبکه استفاده می گردد ، از جمله سوییچ های بسیار کاربردی در شبکه های تجاری و سازمان ها سوئیچ ۴۸ پورت سیسکو می باشد و از جمله استفاده متعدد از سوئیچ ۴۸ پورت عملکرد فوق العاده آن و امنیت روز افزون آن می باشد که سبب شده همواره از آنها استفاده گردد ، در ادامه به بررسی ویژگی های کلی سوئیچ های ۴۸ پورت پرداخته می شود :

۱) تعداد پورت ها :

همانطور که از نام آنها پیداست  این سوئیچ ها دارای ۴۸ پورت اترنت می باشد که با استفاده از آن می توان به راحتی به تعداد بسیاری دستگاه موجود در شبکه متصل شد .

۲) سرعت اتصال :

با سوئیچ های ۴۸ پورت سیسکو می توان به راحتی با استفاده سرعت ۱ گیگابیت بر ثانیه تا ۱۰ گیگابیت داده ها را انتقال داد ، در واقع با استفاده از این سرعت می توان داده ها را با سرعت بسیاری انتقال داد .

۳) از poe پشتیبانی می نماید :

در برخی از سوئیچ های ۴۸ پورت ، قابلیت poe را دارا می باشند و این امکانی است که با استفاده از آن برق برای دستگاه هایی مانند دوربین مدار بسته و تلفن های ip تامین می گردد .

۴) مدیریت پیشرفته :

این سوئیچ های ۴۸ پورت دارای قابلیت مدیریت پیشرفته ای مانند vlan ها ، qos ها و acl می باشد که در این حالت مدیران شبکه می توانند مدیریت و کنترل فوق العاده ای را داشته باشند .

سوییچ های سیسکو ۴۸ پورت :

این سوییچ ها بهترین گزینه برای شبکه های بزرگ می باشند ، در شبکه های امروزی با استفاده از رشد روز افزونی که در داده ها و اطلاعات رخ داده است ، به تجهیزات قدرتمندتری نیاز می باشد که بتوانند حجم انبوهی از داده ها و اطلاعات را ذخیره نماید و در این حالت با سرعت و کارایی فوق العاده ای می توان داده ها را انتقال داد ، در این حالت با استفاده از سوییچ های سیسکو ۴۸ پورت می توان مدیریت فوق العاده ای را در شبکه های بزرگ و پیچیده شاهد باشیم ، در ادامه به بررسی انواع سوئیچ سیسکو ۴۸ پورت پرداخته می شود :

۱) سوییچ های مدیریتی و غیر مدیریتی :

سوئیچ های غیر مدیریتی یک انتخاب ساده برای شبکه های کوچک می باشد ، اینگونه شبکه ها بدون امکانات پیشرفته ای که در نوع مدیریتی انها وجود دارد عرضه می شوند ، در واقع در نوع مدیریتی اینگونه سوییچ ها امکانات پیشرفته ای وجود دارد که وجود این قابلیت ها و ویژگی ها سبب می گردد تا مدیریت در اینگونه شبکه ها به آسانی صورت پذیرد ، سوئیچ های مدیریتی برای شبکه های تجاری و حرفه ای مناسب می باشند ، سوئیچ های مدیریتی برای مواردی چون qos مورد استفاده قرار می گیرد .

در ادامه به بررسی سوئیچ سیسکو ۴۸ پورت ws-c2960-48tt-l پرداخته می شود :

این سوییچ از جمله محبوب ترین سوئیچ های شبکه محسوب می گردد که این سوییچ عرضه شده توسط شرکت سیسکو می باشد ، این سوییچ امکان تبادل اطلاعات را به آسانی در شبکه lan بین دستگاه های مختلف فراهم می نماید ، در این سوییچ می توان یک مک آدرس منحصر به فرد را برای تمام دستگاه های موجود اختصاص داد و اما در ادامه به بررسی مشخصات فنی این سوییچ پرداخته می شود :

۱) این سوئیچ دارای ۴۸ پورت ۱۰/۱۰۰ می باشد .

۲) فرم فکتور ۱u 

۳) ظرفیت حافظه فلش در این مدل سوییچ ۳۲ مگابایت می باشد .

۴) ظرفیت حافظه رم ۶۴ مگابایت می باشد .

۵) دارای توان مصرفی ۳۷۰ وات است .

در این قسمت به بررسی مدیریت این مدل از سوییچ سیسکو پرداخته می شود :

۱) مورد اول span

۲) مورد دوم rspan

۳) مورد سوم cisco view 

۴) مورد چهارم cisco discover protocol 

۵) مورد پنجم vtp

۶) مورد ششم bootp

۷) مورد هفتم tftp

۸) مورد هشتم cisco works 

۹) مورد نهم rmob

نقد و بررسی سوئیچ ws-c2960-48tt-l :

لازم به ذکر است که این سوییچ از جمله سوئیچ های لایه دو می باشد که این لایه در واقع با مک ادرس فعالیت می نماید ، این سوییچ همانطور که از نام آن پیداست دارای ۴۸ پورت می باشد و همچنین دو پورت آپلینک ۱۰/۱۰۰/۱۰۰۰ می باشد . این سوییچ از حافظه موقت ۳۲ مگابیت بر ثانیه جهت ذخیره موقت داده ها در زمان ترافیک شبکه استفاده می نماید .

این سوییچ از تمام اطلاعات از جمله صدا و ویدیو و داده و همچنین دسترسی بسیار ایمن پشتیبانی می نماید .

در پشت سوئیچ سیسکو فن قرار دارد و در صورت بالا بودن دمای عملکرد ، دما متعادل می شود. نرخ فوروارد دیتا در این مدل از سوییچ سیسکو ۱۶ گیگابیت بر ثانیه می باشد ، پورت منبع تغذیه که قابلیت اتصال به برق شهری با ولتاژ ۱۲۰ ولت و ۲۳۰ ولت در پشت دستگاه وجود دارد .

قیمت سوئیچ سیسکو ۴۸ پورت ws-c2960-48tt-l :

این مدل از سوییچ سیسکو از جمله سوئیچ های بسیار کاربردی و پر فروش و مقرون به صرفه می باشد و ‌در صورت برخورداری از مشاوران کارازموده و کاربلد فاواجم تنها کافی است با شماره های ما تماس حاصل نمایید .

در صورتی که نیازمند اخذ مشاوره در مورد قیمت سوئیچ سیسکو ۲۹۶۰ ۴۸ پورت می باشید می توانید با کارشناسان و متخصصان فاواجم تماس حاصل نمایید .