قیمت سوئیچ سیسکو ریفر :در این قسمت از مقالات به بررسی جامع و کامل در مورد قیمت سوئیچ سیسکو ریفر پرداخته می شود و اینکه چه مواردی را جهت خرید سوئیچ سیسکو ریفر می بایست لحاظ نمود .
ابتدا لازم است پیش از بررسی در مورد قیمت سوئیچ سیسکو ریفر به مبحث تجهیزات ریفر بپردازیم و اینکه تجهیزات ریفر چه تجهیزاتی هستند ؟
شرکت سیسکو از جمله بزرگترین شرکت ها در زمینه شبکه و تجهیزات آن می باشد ، تمام افراد و صاحبین مشاغل می توانند بسته به کاربرد مورد نیاز و مورد استفاده خود در شبکه ی داخلی که این شبکه می تواند برای یک شرکت بزرگ تا کوچک تجهیزات سیسکو مورد نیاز خود را تهیه نمایند .

قیمت سوئیچ سیسکو ریفر

این تجهیزات می تواند شامل روتر سیسکو، سوئیچ سیسکو، مودم ، فایروال شبکه،تلفن های ip و … همگی از جمله محصولات شرکت سیسکو هستند که دارای بالاترین درجه کیفی و جدیدترین فناوری است ، با استفاده از امکانات و کیفیت مطلوبی که محصولات و امکانات شرکت سیسکو در اختیار شرکت های کوچک و بزرگ قرار می دهد آنها می توانند کیفیت خدمات خود را به بهترین وجه‌ ممکن ارتقا دهند .
سوئیچ سیسکو چیست ؟
سوییچ های سیسکو یک ارتباط یک به یک را میان دستگاه های مختلف فراهم می نماید و اما اتصالات انها می تواند از نوع full ویا half باشد ، می توان بدین گونه مطرح نمود که سوییچ ها بر اساس قدرت پردازش و انتقال انواع مختلفی را شامل می شوند ابتدا و پیش از هر چیز می بایست نوع نیاز کاربر مشخص شود که متناسب با ان انواع سوئیچ سیسکو انتخاب می شود تا بتوان هم سوییچ مطلوب تر را انتخاب نمود و هم سوییچ مقرون به صرفه را جهت شبکه مورد نظر در نظر گرفت .
لازم به ذکر است که سوییچ سیسکو از جمله مهم ترین سخت افزار ها محسوب می گردد که به عنوان پایه ای ترین سخت افزار های شبکه از آن نام‌برده می شود در واقع سوییچ ها در اولین لایه از شبکه قرار دارند که وظیفه اتصال دستگاه های مختلف از جمله رایانه ها ، پرینتر، سرور، دوربین مداربسته و … را به یکدیگر به عهده دارند البته سوییچ ها علاوه بر لایه اول در لایه دوم و سوم نیز قرار دارند که حضور آنها در لایه های دیگر وظیفه مدیریت پورت ها را جهت مدیریت و مانیتورینگ به عهده مدیر شبکه قرار می دهد بنابراین از همین جهت سوئیچ ها به سخت افزار های پر کاربرد و مهمی در شبکه محسوب می گردند .
سوئیچ ها در لایه های مختلفی قرار دارند که از جمله ان لایه ها می توان به لایه access و لایه core که این سوییچ ها وظیفه ارتباط بین سوئیچ های مختلف را در لایه access به عهده دارد .
روتر سیسکو چیست ؟
روتر ها مسئولیت انتقال داده ها با استفاده از مسیریابی در شبکه های مختلف را برعهده دارد که این مسیریابی در لایه ۳ شبکه قرار دارد ، در صورتیکه روتر ها دچار مشکل شوند عملیات اتصالات شبکه به مشکل برخورد می نماید که همین امر سبب بروز خسارات جبران ناپذیری می گردد .
انتخاب روتر های سیسکو نیز مانند سوئیچ های سیسکو می بایست متناسب با نیاز کاربران انتخاب شود تا علاوه بر تناسب نیاز کاربران بتوان روتر مقرون به صرفه ای را انتخاب نمود .
روتر سیسکو با روتر میکروتیک چیست ؟
روتر میکروتیک از جمله نرم افزار هایی می باشد که بر روی روتر نصب میگردد و بدین صورت وظیفه کنترل و مدیریت داده ها را برعهده دارد البته لازم به ذکر است که هر دو روتر وظیفه ارتباطات میان شبکه ها را برعهده دارند با این حال در شبکه های بزرگ و قدرتمند از روترهای سیسکو استفاده می نمایند و در شبکه های کوچک و متوسط از روتر میکروتیک استفاده می شود و شرکت های میکروتیک نیز در برابر شرکت سیسکو بسیار جدیدتر و تازه تاسیس تر می باشد به گونه ای که این شرکت وسعت شرکت سیسکو را ندارد بنابراین تنوعی که در سوییچ های سیسکو وجود دارد بسیار بیشتر از سوییچ های میکروتیک می باشد و شرکت سیسکو خدمات بسیار گسترده ای را در حوزه های سرور ، فایروال،سوئیچ ها و ip phone ها و یا حتی نرم افزارهای جانبی ارائه می دهد .
روتر های سیسکو از طریق cli مدیریت و برنامه ریزی می شوند که تمام آنها بر پایه ios می باشند که کاربران می توانند با برخی از دستورات با سیستم عامل ارتباط برقرار نمایند که این دستورات مقداری پیچیده می باشد که در اینجا برخی از کاربران ترجیح می دهند از روتر های میکروتیک استفاده نمایند .
از جمله تفاوت های عمده سوئیچ سیسکو و سوئیچ میکروتیک می توان به کیفیت و امنیت در سوئیچ سیسکو اشاره نمود و لازم به ذکر است که سوییچ های سیسکو برای شرکت های بزرگ مناسب تر می باشد ، در واقع روتر های میکروتیک به صورت گرافیکی می باشد و کار کردن با ان بسیار ساده از روتر های سیسکو می باشد .
سوئیچ سیسکو ریفر چیست ؟
بهتر است پیش از هر موردی در مورد کالاهای ریفر صحبت نمود و اینکه کالای ریفر چیست ؟
کالاهایی که پیش از استفاده توسط مشتری به دلیل مشکلاتی از قبیل سخت افزاری ، نرم افزاری،در زمان حمل و نقل و یا جابه جایی به کارخانه برگردانده می شود که پس از تعمیر و بازسازی مجددا به بازار برگردانده می شود کالاهای ریفر گفته می شود .
کالاهای ریفر با کالاهای دست دوم بسیار تفاوت دارند در واقع کالاهای ریفر هیچ گاه از آنها استفاده نشده و این کالاها با نوع نو آنها هیچ تفاوتی ندارند و تنها به دلیل وجود برخی مشکلات فنی مجددا به کارخانه بازگردانده می شود ، این کالاها دارای قیمت مناسب تری می باشند به همین جهت عمده افراد تمایل به استفاده از این کالاها دارند و علاوه بر قیمت این کالاها دارای کیفیت مناسبی می باشد بنابراین افراد ترجیح می دهند به جای استفاده از کالای دست دوم از کالاهای ریفر استفاده نمایند .
و اما سوییچ های سیسکو ریفر نیز به همین صورت می باشد که به علت دارا بودن کیفیت بالایی که در ساخت آنها وجود دارد و البته افراد بسیار زیادی تمایل به سوییچ های سیسکو ریفر دارند .
چنانچه نیازمند اخذ مشاوره در مورد قیمت سوئیچ سیسکو ریفر هستید می توانید با کارشناسان فاواجم تماس حاصل نمایید .