فروش هارد سرور hp : در این قسمت از مقالات به بررسی جامع و کاملی در زمینه فروش هارد سرور hp پرداخته می شود و اینکه انواع هارد سرور hp مورد بررسی قرار میگیرد .
انواع مدل های هارد سرور hp :
۱) هارد سرور hp ½ TB SAS 12G SFF :
در هارد های hp کارایی به بهترین نحو انجام میگیرد و هارد های hp اطمینان بالایی دارند ، امنیت داده ها در این هارد بسیار مطلوب می باشد ، سازگاری با دیگر تجهیزات اچ پی به راحتی امکان پذیر است ، این هارد ها توسط شرکت hp به صورت تمام و کمال تست و ارزیابی شده اند و امکان مشاهده نتیجه تستی که توسط شرکت اچ پی صورت گرفته وجود دارد و به راحتی می توان میزان عمر مصرفی که توسط شرکت مشخص شده را بررسی نمود .

فروش هارد سرور hp

این مدل از هارد ها از جمله هاردهای اینترنال می باشد و ظرفیت در این نوع هارد بالا می باشد و سرعت انتقال داده نیز در حد مطلوبی قرار دارد در این مدل هارد Firmware وجود دارد که دارا بودن این ویژگی در سرور عملکرد بسیار مطلوبی را ایجاد نموده که در سرور های نسل نهم جایگاه خوبی دارد .
در این مدل سرور از رایانش ابری و ماشین های مجازی استفاده می گردد ، نرخ انتقال داده در این مدل دو برابر مدل قبلی افزایش داشته است .
ظرفیت ذخیره سازی در این سرور ۱/۲ ترابایت و سرعت انتقال داده در سرور ۱۲ G می باشد و این سرعت در کنار بهره مندی از رابط SAS سلب افزایش انتقال داده ها می شود و از لحاظ ابعاد نیز ابعاد آن ۲/۵ اینچ می باشد .
و اما سوالی که در این قسمت مطرح می گردد اینکه RPM چیست ؟
کلمه RPM مخفف کلمات Rotational per minute می باشد و به معنی گردش یک دور دیسک در دقیقه است به عبارتی یعنی در طی یک دقیقه چند دور دیسک می چرخد به عنوان مثال اگر سرعت هارد سرور ۱۰k باشد یعنی در طی یک دقیقه ده هزار دور در دقیقه این دیسک می چرخد .
این مدل از هارد سرور اچ پی به دلیل ظرفیت ذخیره سازی بالا و نیز چرخش دیسک با سرعت مطلوب از جمله محبوب ترین هارد ها در نسل نهم است .
لازم به ذکر است که تعداد هارد های قابل نصب در سرور hp در مدل های پایه یک تا هشت متغیر می باشد و این ظرفیت تا ۳ برابر قابل افزایش میباشد ، این هارد به علت دارا بودن حجم بسیار بالا گزینه بسیار مطلوبی برای سرور ها محسوب می گردد .
قیمت این مدل از هارد سرور اچ پی حدودا ۶ میلیون تومان می باشد .
۲) هارد سرور hp 900GB SAS 12 G :
این هارد ها در دسته هاردهای proliant hp قرار دارد و این هارد از جمله هارد های بسیار پر مصرف از نظر کاربران از نسل نهم به بعد می باشد ، حجم مصرفی در این مدل هارد ۹۰۰ گیگابایت می باشد که این مدل جز پر سرعت ترین هارد ها محسوب می گردد که سرعت آن حدود ۱۵۰۰۰ rpm می باشد و نرخ انتقال داده در این مدل از هارد سرور hp ۱۲gb است و کنترلر مورد استفاده در این مدل کنترلر های نسل نهم به بعد است ، این هارد دیسک دارای قیمت مناسب تری می باشد و از آن در میزبانی وب و پشتیبانی از انواع نرم افزار هایی که در ادارات با تعداد کاربران بالا استفاده می شود مورد استفاده قرار میگیرد نرم افزارهایی همچون نرم افزار های مالی و به طور کلی نرم افزار هایی که تعداد کاربران زیادی را پشتیبانی می نماید .
هاردهایی که از درگاه SAS برای انتقال اطلاعات خود استفاده می نمایند دارای سرعت بسیار بالایی نسبت به SATA که نسل قبلی آنها بوده است دارند ، سایز این مدل از هارد سرور hp نیز ۲/۵ اینچ می باشد .
قیمت این مدل نیز حدودا ۹ میلیون تومان می باشد .
۳) هارد سرور hp 600GB SAS 12 G 15 k :
هاردهای اچ پی همگی از نام تجاری Enterprise استفاده می نمایند و پر این صورت از این هارد ها در سرور ها و استوریج ها استفاده می شود ، از این گونه هاردها برای استفاده دائم بهره مند می شویم و نسبت به هاردهای عادی دارای سرعت و امنیت و اطمینان بیشتری می باشیم ، در صورتیکه از این هاردها به صورت ۲۴ ساعته و یا ۷ روز هفته و در سرورهایی با کاربران فوق العاده زیاد و شلوغ استفاده شود هیچ گونه مشکل و اختلالی به وجود نخواهد آمد و تمام این موارد در خود شرکت hp مورد ارزیابی و بررسی قرار گرفته است و تمامی تست ها بر روی هاردهای سرور hp انجام شده است .
نوع رابط در این مدل هارد SAS است که پر مقابل نسل قبل از خود یعنی SATA دارای سرعت بسیار بیشتری می باشد ، در این مدل سرعت تا ۱۲ g وجود دارد و لازم به ذکر است که از این سرعت تنها در سرور های نسل جدید می توان بهره مند شد ، کلمه SFF نیز در این قسمت مخفف کلمات small form factor می باشد که این کلمه نمایانگر سایز هارد که ۲/۵ اینچ می باشد است ، سرعت گردش دیسک در این مدل نیز ۱۵k است و خواندن و نوشتن با سرعت بالایی صورت می پذیرد که سرعت سبب افزایش سرعت نهایی دسترسی به اطلاعات خواهد بود .
هاردها به صورت hot plug بر روی ان قرار میگیرند و بر اساس نوع آن که lff و یا sff است یک نگهدارنده درون ان به نام lff و یا sff وجود دارد که هارد به صورت کشویی بر روی ان قرار میگیرد و از جمله بزرگترین مزیت هاردهای hotplug اینکه در زمان نصب هارد نیازی به خاموش و روشن کردن سرور وجود ندارد .
قیمت این نوع هارد سرور hp حدودا ۶ میلیون تومان می باشد .
۴) هارد سرور hp 300GB SAS 6g 15k sff :
این مدل از هارد سرور اچ پی نیز دارای حجم ۳۰۰ گیگابایت می باشد و نوع رابط آن نیز sas است و نرخ انتقال در این مدل ۱۵ k می باشد و سرعت انتقال اطلاعات ۶ g است .
قیمت این مدل از هارد سرور hp حدودا ۳ میلیون تومان است .
در صورتی که در زمینه فروش هارد سرور hp نیاز به مشاوره دارید می توانید با متخصصان فاواجم تماس حاصل نمایید .