فروش سرور فیزیکی : دوره معاصر قرن تبادل اطلاعات است . امروزه همه افرادی که در عصر فناوری اطلاعات زندگی کرده و حتی دارای کمترین آشنایی با داده های دیجیتالی هستند نیز به خوبی می دانند که انتقال محتوا امری اجتناب ناپذیر بوده و با اینشیوه زیستی که بشر به کار گرفته است ، عدم تبادل هرآنچه که ما به عنوان اطلاعات یا داده های پردازش شده از آن ها یاد می کنیم به کیفیت زندگی وی صدمه ای جدی می زند .

اهمیت تبادل اطلاعات در زندگی روزمره ما

این روند که سنگ بنای اولیه آن بیش از یک قرن پیش نهاده شده است ، با امکان برقراری ارتباط بواسطه نوسانات سیم های تلگراف و کدهای مورس آغاز شده و با کمک برقراری ارتباط بواسطه تلفن های ثابت ، اصوات رادیویی ، دوربین های عکاسی و نهایتاً تصاویر متحرک پای به قرن بیست و یکم گذاشتند .

با نگاهی به اقداماتی که در طول روز انجام می دهیم ، خواهیم دید که پیگیری اخبار در تلوزیون ، مشاهده یک سریال در اینترنت ، مطالعه یک مطلب فضای مجازی ، انتقال مبلغی پول به حساب فردی دیگر ، رزرو یک بلیط ، به اشتراک گذاری یک تصویر در شبکه های اجتماعی ، خرید اینترنتی و عموم کارهایی که با گوشی های هوشمند انجام می پذیرد ، انتقال گزارش کار از خانه به محل کار بواسطه هارد درایوهایی با گنجایش های گوناگون و حتی خرید یک سی دی موسیقی از دستفروشی در ترافیک خیابان ، همه و همه به نوعی در ارتباط با همین انتقال و اشتراک گذاری اطلاعات بوده که فقدانشان علاوه بر گرفتن طراوت از زندگی ، ممکن است ادامه آن را با چالشی بزرگ روبرو کند .

لزوم به اشتراک گذاری صحیح اطلاعات در یک مجموعه

در همین رابطه به اشتراک گذاری اطلاعاتی که در مواردی ممکن جنبه سرگرمی و تفریح را داشته باشد ، در موارد متعددی هم پای را فراتر گذاشته و شالوده کسب و کار افراد پر تعدادی در یک مجموعه و حتی امنیت مردم یک جامعه را تحت الشعاع قرار می دهد.

با تمرکز بر روی اهمیت انتقال و به اشتراک گذاری اطلاعات در یک مجموعه اداری می توان دریافت که جابجا کردن اطلاعات یک پروژه ، اعداد و ارقام حسابداری ، موجودی انبار و لزوم انتقال این اطلاعات به واحد فنی یا خرید ، جابجایی نقشه های حجیم و حساس مهندسی ، استخراج و مطالعه پرونده های بایگانی شده و ده ها مصداق دیگر بواسطه یک فلش مموری تا چه حد سخت ، محقّر و آبستن وقوع پیشامدهای ناگواری بوده که سبب می شود تا زحمت عده زیادی از کارکنان آن ضایع شده یا محکوم به قرارگیری در یک دور تکرار شوند .

سرور فیزیکی

با توجه به توضیحات فوق به سامانه ای نیاز داریم تا بتواند همه کامپیوترها را به یکدیگر متصل کرده و روند انتقال اطلاعات را سرعت و سهولت بخشد . با توجه به اینکه امکان کشیدن کابل های ارتباطی به صورت دو به دو بین کاربران در یک مجموعه نبوده ، ارسال داده های دیجیتالی به صورت اینترنتی هزینه های زیادی را روی دست کارفرما گذاشته ، سخت افزارهای سازگار با سامانه های وایرلس قادر نیستند به آن متصل شده و از سوی دیگر برخی از ماشین آلات اداری از قبیل پرینترها تنها تحت نظر یک سیستم فعالیت می کنند ، پس به واسطه ای یکپارچه و هوشمندتر ، قدرتمند در پردازش و سریع در دستیابی به اطلاعات نیاز داریم .

سرورهای فیزیکی به عنوان این واسطه ها ، در حقیقت کامپیوترهایی شبیه همین رایانه های شخصی می باشند ، با این تفاوت که بواسطه ویژگی های ساختاری قویتر خود به نسبت تجهیزات مذکور ، همچون مخزنی از اطلاعات که اجازه دسترسی آن برای همه کارکنان فراهم است ، به شِیر کردن موارد فوق می پردازند .

نکته : سرور ممکن است در معنای نرم افزاری خود به برنامه ای گفته شود که اطلاعات منبع خود را با کاربر یا کامپیوترهای دیگری هم به اشتراک گذارد ، در نتیجه وقتی از سروری مانند Web server سخن می گوییم ، منظور مجموعه ای نرم افزار ها و سخت افزارهاییست که در سازوکاری هماهنگ اطلاعات را از طریق اینترنت در اختیار متقاضیان آن قرار می دهند .

فروش سرور فیزیکی

با عنایت به توضیحات فوق چنانچه در پی خرید و راه اندازی سرور در مجموعه خود هستید ، لازم است بدانید که این محصولات از نظر ظاهری در سه گروه ایستاده ، رکمونت و تیغه ای دسته بندی می شوند که با داشتن قطعاتی همچون سی پی یو ، هارد ، حافظه اس اس دی و پاور سرور به تحقق وظایف تعریف شده خود عمل می کنند .

در زمینه فروش سرور فیزیکی کمپانی های سرشناسی در سراسر دنیا فعالیت می کنند که می توان hp را به عنوان عرضه کننده سرورهای رکمونت یکی از سردمداران نام آشنا در این زمینه دانست . این مجموعه در امر فروش سرور اچ پی با عرضه سرور های ProLiant DL380 با تنوعی زیاد توانسته است تا نظر کاربران متعددی جلب کرده و بدین ترتیب این محصول را به یکی از پرفروشترین محصولات خانواده خود تبدیل شود .
در ادامه گفتنیست که نسل جدید سرورهای DL ProLiant 380 G10 با پردازنده های اینتل Scalable از نظر قدرت پردازنده های سرور نیز جهش چشمگیری داشته و با ارتقاء نسل فعلی رام خود به DDR4 ، کم و کاستی هایی را که در نسخه های قدیمی تر وجود داشته را تا پشتیبانی هارد سرور ۳ ترابایت افزایش داده است.

در ادامه می توان گفت که استفاده از پردازنده هایی مانند Scalable 8100 series ، Scalable 4100 series و Scalable 5100 series اینتل در فروش سرور فیزیکی این مجموعه بی تأثیر نبوده و تعبیه دو پردازنده از ۴ تا ۲۸ هسته ای ، پورت های SAS ، SATA و SSD به تعداد هارد های ۴ و ۱۲ تایی و همچنین کنترلر ذخیره سازی در این موفقیت بی تاثیر نبوده است .

 

جهت دریافت مشاوره رایگان و کسب اطلاعات بیشتر با شرکت فاواجم تماس حاصل فرمایید .

 ۲۲۸۴۸۰۴۱ ۰۲۱