فروش انواع هارد سرور: هارد یکی از بزرگترین و مهمترین قسمت های موجود در سرور می باشد و از جمله علتهای مهم بودن این قطعه قرارگیری اطلاعات در آن می باشد به گونه ای که پس از آسیب دیدن این قطعه اطلاعات به کل از بین میرود.
هارد سرور از جمله اصلی ترین قطعاتی هستند که وظیفه پردازش و امنیت را به عهده دارند به گونه ای که اطلاعات را در سرور ذخیره می نماید.
انواع مختلفی از هارد سرور وجود دارد جهت فروش هارد سرور می بایست به تمام ویژگی های آنها واقف باشید،ویژگی هایی که علاوه بر تفاوت آنها قیمت آنها را نیز متفاوت می نماید.

فروش انواع هارد سرور

با توجه به پیشرفت روز افزونی که در زمینه تکنولوژی وجود دارد روشهای پیشین و سنتی جوابگوی نیازهای کاربران نمی باشد و نیازمند تغییراتی در زمینه ذخیره سازی اطلاعات هستیم به گونه ای که امن ترین و کاملترین ذخیره سازی بر روی اطلاعات انجام گردد، هاردهای سرور از جمله مکان هایی می باشد که کاربران با اطمینان خاطر و خیال آسوده می‌توانند نسبت به ذخیره‌سازی اطلاعات خود اقدام نمایند.
از جمله بزرگ ترین مواردی که جهت یک انتخاب هارد سرور می بایست به آن توجه نمود در موارد زیر می باشد:
۱) نوع کاربری آن
۲) نحوه اتصال هارد
۳)ظرفیت ذخیره سازی که در هارد وجود دارد
۴)نرخ انتقال هارد
بنابراین در صورت در نظر گرفتن تمامی موارد فوق هارد سرور مطلوب را تهیه نمود.
هارد مورد استفاده در سرور ها انواع بسیار متفاوتی دارد به گونه ای در این نوع استانداردهای لحاظ گردد کاملتر از نوع کاربری خانگی آن باشد و از جمله علت های اصلی آن اهمیت ذخیره سازی اطلاعات در آن که توسط چندین کاربر ایجاد گردیده می باشد .
هارد سرور می بایست به صورت ۲۴ ساعته و در تمام زمان ها عملیات ذخیره سازی و واکشی اطلاعات را انجام دهد در این صورت کارت ها می بایست بیشترین میزان اطمینان و کمترین میزان تاخیر را داشته باشند .
به طور کلی هر هارد سرور شامل ویژگی های زیر باشد:
بیشترین میزان اطمینان:تمام اطلاعات موجود درون سرور در این قسمت نگهداری می گردد و در صورت لطمه دیدن اطلاعات ممکن است ضرر و زیان هنگفتی برای یک کسب و کار ایجاد نماید.


کارایی: به گونه ای که سرور ها می بایست بتوانند چندین درخواست را به صورت همزمان انجام دهند.
زمان پاسخگویی به کاربر: به گونه ای که کاربران به هیچ وجه نباید منتظر پردازش اطلاعات خود باشند.

فروش انواع هارد سرور نیز دارای انواع مختلفی می باشند که در ذیل به برخی از آنها اشاره می نماییم:

۱)هارد SATA
سرعت عملیات در این نوع هاردها ۵۴۰۰ تا ۷۲۰۰ دور می باشد و این درایو ها دقیقا مشابه هاردهای معمولی مورد استفاده در مصارف خانگی می باشد و از جمله بهترین نوع این هاردهای سی گیت و وسترن می باشد.
۲)هارد SATA RE یا SATA RAID:
سرعت عملیات در این نوع هارد ها ۷۲۰۰ دور می باشد
۳)هارد SAS :
سرعت عملیات در این نوع هاردها ۱۵۰۰۰ دور می باشد و از این نوع هاردها در مواقعی که نیاز به استفاده مکرر از اطلاعات می باشد استفاده می گردد.
جهت انتخاب یک هارد مناسب ابتدا می بایست رابط اتصال را انتخاب نمایید که می تواند SATA یا SAS باشد .
رابط SATA :
رابط SATA اصلاح شده IDE می باشد . این رابطه که ابتدا در مصارف خانگی و یا صنعتی که میزان اطمینان در آن ها متوسط است کاربرد داشت.
رابط SAS اصلاح شده SCSI می باشد و پهنای باند در SAS بیشتر از SATA است ، به گونه ای که نسل دوم SAS دارای پهنای باند ۶ گیگ و در نسل سوم SATA ما شاهد پهنای باند ۶ گیگ می باشیم و در نسل سوم SAS پهنای باند ۱۲ گیگ وجود دارد.
سرورهای SAS جهت ارتباط با درایوهای SATA به کنترلر SAS نیاز دارند ، و فرایند معکوس در این حالت وجود ندارد به عبارتی دیگر سرورهای SATA به درایوهای SAS نمی توانند متصل گردند .
در رابط های SAS قابلیت ارتباط دو طرفه وجود دارد به گونه ای که همزمان عملیات خواندن و نوشتن انجام می شود و در رابط های SATA ارتباط تنها به صورت یک طرفه وجود دارد یعنی درخواستی که از سمت کاربر جهت خواندن و نوشتن ارسال می گردد به صورت تک تک انجام می پذیرد و این قابلیت در SATA تنها در صورت افزایش دیسک ها می باشد .
با توجه به‌ موارد گفته شده از SATA تنها در صورتیکه نیاز به ذخیره انبوهی از اطلاعات باشد استفاده می گردد و در SAS در صورتیکه نیاز به حداکثر کارایی باشد .
موارد بسیار زیادی وجود دارد که سبب می گردد هارد دیسک های معمولی که بسیار مقرون به صرفه تر و ارزان تر هستند در سرور ها استفاده نگردد جمله این موارد می‌توان به مقاومت کمتر این هارد ها در برابر لرزش نام برد به گونه‌ای که یک لرزش کوچک در هارد دیسک های خانگی می تواند انها را به کل از کار بیندازد به گونه ای که در هاردهای سرور هیچ خللی به وجود نمی آید، هارد دیسک های معمولی دارای خطاهای بسیاری می باشند به گونه ای که در صورت بروز برخی خطاها دیگر قابل بازیابی نمی باشند .
از هارد دیسک های معمولی تنها جهت خانگی و ذخیره سازی تصاویر و اطلاعات شخصی استفاده میگردد .
از جمله مهم ترین علت هایی که سبب فروش هارد سرور می گردد به شرح ذیل می باشد :

۱)میله الحاقی که سبب می گردد در برابر لرزش ها بیشترین مقاومت را داشته باشد.
۲)کنترل لرزش ها
۳) استفاده از فناوری های خاصی که سبب قرار گیری بهتر اطلاعات در کنار هم و پس از آن جستجوی راحت تر آن می گردد.
۴) استفاده از نرم افزار های عیب یابی خودکار که سبب می گردد وجود کوچکترین خرابی در دیسک را اطلاع رسانی نماید.
۵)خطای غیر قابل بازیابی،سطح خطا در درایوهای معمولی ۱۰ تا ۱۴ می باشد و در دیسک های SAS می تواند ۱۰ تا ۱۶ باشد و این موضوع در مصارف خانگی اهمیت خاصی ندارد در حالیکه در یک سرور با چندین کاربر می تواند موضوع بسیار مهمی باشد .
بنابراین ما این اطمینان را به کاربران خود می‌دهیم که بهترین فروش هارد سرور ها توسط کارشناسان ما انجام می پذیرد .

جهت دریافت مشاوره رایگان و کسب اطلاعات بیشتر با شرکت فاواجم تماس حاصل فرمایید .

۲۲۸۴۸۰۴۱ ۰۲۱