سوئیچ های سری Nexus 3000 سیسکو : اصطلاح «میان رده» از آن دست کلماتیست که در سال های اخیر و به ویژه به هنگام بررسی گوشی های تلفن های همراه بیشتر به گوشمان خورده و سبب شده است تا بدین واسطه با رده بندی محصولات مختلف یک کمپانی آشنا شویم .

در همین رابطه همه تولیدکنندگان مطرح دنیا به ویژه در حوزه IT و سخت افزارهای هوشمند دارای محصولاتی هستند که از پیشرفته‌ترین تکنولوژی‌های مجموعه مذکور در یک نسل خاص برخوردار بوده، به نسبت دارای قیمت زیادی هم می باشند و چنانچه واسطه ای قصد مقایسه خروجی خط تولید آن ها با رقبایشان را داشته باشند، کمپانی مذکور ترجیح می دهد تا این محصولات پرچمدار را به عنوان چکیده‌ای از علم و توانایی خود وارد بوته آزمایش کنند .

این در حالیست که محصولات میان رده به عنوان کالاهایی در طبقات پایین تر از نظر قیمت و امکانات، تجهیزاتی هستند که از نظر ساختار و عملکرد به پای رده های ممتاز نرسیده، با این حال به دلیل قیمت مناسب تر و برآورده ساختن نیاز بسیاری از کاربران، با محبوبیت زیادی به فروش می رسند .

این توضیحات از این بابت داده شد که بگوییم سوئیچ های سری Nexus 3000 سیسکو نیز محصولات میان رده این کمپانی بوده که نه به عنوان جدید و پیشرفته ترین محصولات، بلکه به عنوان سوئیچ هایی پرطرفدار و راهگشا برای مجموعه های متعدد در بازار سرور hp یا فروش سرور hp شت با ما همراه باشید، بیشتر با این محصول آشنا خواهیم شد!

آشنایی با سوئیچ های سری Nexus 3000 سیسکو

سوئیچ های سری Nexus 3000 سیسکو به منظور بکارگیری در ساختار “بیگ دیتا” ها طراحی و ساخته شده اند . چنانچه با افرادی که سابقه کار با این محصولات را داشته و بواسطه تجربه یا دانش خود قادر به ارزیابی آن ها باشند صحبت کنیم می توان عواملی نظیر :

  • رابط کاربری قوی،
  • سادگی در انجام عملیات،
  • امکان برنامه نویسی،
  • مرکز داده مقیاس پذیر یا MSDC (massively scalable data center) ،
  • محاسبات سریع یا high-performance computing) HPC) ،
  • امکان مانیتورینگ آسان شبکه،
  • ابعاد کوچک و بهینه به نسبت کاربری و توانایی های آن،
  • قابلیت ساپورت ویژگی High-Density
  • پاسخگویی سریع و
  • پشتیبانی از باندهایی با پهنای زیاد

را از جمله نقاط قوت و ویژگی های شاخص این سری از محصولات سیسکو برشماریم . در ادامه گفتنیست که به هنگام استفاده از این محصولات در یک شبکه کاهش زمان پاسخگویی و نظارتیِ ارتقاء یافته نسبت به نسخه های قدیمی تر آن از جمله ویژگی هاییست که به طور ملموس به حس می شوند .

نهایتاً گفتنیست که می توان از این محصولات که تکنولوژی Low Latency یا «زمان تاخیر کم» یکی دیگر از نقاط قوت آن هاست در مراکز داده به منظور رایانش ابری پربازده و پرسرعت استفاده کرد .

آشنایی با زیر مجموعه های سری نکسوس ۳۰۰۰

نام سری توضیحات تصویر

سری ۳۶۰۰

این مدل از سوئیچ های سری Nexus 3000 سیسکو دارای ۸ بافر بزرگ به همراه جداولی درشت می باشند . دسترسی به پشتیبانی در این محصولات به کمک GE 25 محلی تأمین شده و بواسطه NX-API دارای قابلیت برنامه ریزی بالایی می باشند . در ادامه گفتنیست که اتصال به صورت ۱/۱۰/۲۵/۴۰/۱۰۰ گیگابایت بر ثانیه می باشد .

سری ۳۵۰۰

شاید بتوان در میان همه محصولات سیسکو زمان تأخیر ۳۵۰۰ را از میان سوئیچ های سری Nexus 3000 سیسکو کمترین میزان موجود دانست! این محصول دارای ویژگی هایی جامعی بوده که از AlgoBoost به عنوان یکی از آن ها می توان یاد کرد . سوئیچ مورد نظر برای استقرار HFT و HPC مناسب بوده و سرعت اتصال آن را نیز می توان ۱/۱۰/۴۰ Gbps دانست .

سری ۳۴۰۰

این محصول دارای پایپلاین قابل برنامه ریزی بوده، دارای تله متری درون شبکه ای یا INT می باشد و متناسب با ساختار مراکز ارائه دهنده وب و داده های دیجیتالی نیز هست! در ادامه گفتنیست که این سوئیچ وب-اسکیل از ۱/۱۰/۲۵/۴۰/۱۰۰/۴۰۰G پشتیبانی می کند .

سری ۳۲۰۰

از مهمترین ویژگی های سری ۳۲۰۰ می توان به چگالی بالا، بافر ۴۲ مگابایتی، قابلیت MACsec، تله متری برای سطح امنیتی top-notch و امکان برنامه ریزی با ویژگی های جامع اشاره کرد . در ادامه گفتنیست که قدرت اتصال این محصولات نیز ۱۰/۲۵/۴۰/۵۰/۱۰۰ Gbps می باشد .

سری  -Z۳۱۰۰

شاید بتوان سوئیچینگ با “سرعت سیمی” لایه ۲ و ۳ را مهمترین ویژگی این سوئیچ فوق فشرده دانست . سری  -Z3100 به عنوان محصولی با قابلیت اتصال انعطاف پذیر دارای ۱۲۸ پورت ۱/۱۰/۲۵/۴۰/۵۰/۱۰ گیگی می باشد .

سری ۳۰۰۰، ۳۱۰۰ و V۳۱۰۰

این محصولات مناسب مراکز داده بزرگ، ابر و مجازی سازی بوده و برای دسترسی به G10 10/100/1000 Mbps بهینه سازی شده اند . مسیریابی VXLAN یکی دیگر از ویژگی های این محصول بوده که در کنار بدنه فشرده و پلتفرم های بهینه نیرو، این محصول را به سوئیچی کاربردی و پربازده تبدیل کرده است .