سوئیچ سیسکو ۲۹۶۰ : در یادداشتی که پیرامون سوئیچ ها ، کاربرد و نمونه ای خاص از آن ها یعنی سوئیچ سیسکو عرضه داشتیم ، گفتیم که این محصولات سخت افزارهایی هستند که با قرارگیری در یک شبکه کامپیوتری ، گره یا پایانه های کامپیوتری مختلف را بی آنکه تاثیری روی سرعت انتقال اطلاعات در سایر قسمت های شبکه داشته باشد به یکدیگر متصل کرده و داده های دیجیتالی را بین آن ها به جریان در می آورد .

در مثالی ساده ، چنانچه شبکه ای بدون وجود سوئیچ را به دو سوی یک رودخانه که با یک پل تک بانده به هم وصل شده اند تشبیه کنیم ، رفت و آمدن اشخاص به دو سوی این رودخانه همواره همراه با ترافیکی سنگین ، سرعتی پایین ، اتلاف وقت و صرف انرژی زیاد همراه می باشد ؛ این در حالیست که با ورود سوئیچ های شبکه گویی پهنا و تعداد باندهای پل مذکور چند برابر شده و بدون اینکه وسایل نقلیه روی حرکتی دیگران تاثیری بگذارند به سرعت به مقصد مورد نظرشان می رسند .

شرح اهمیت محصولات سیسکو در راه اندازی شبکه با یک مثال

 

با گذر از این مقدمه باید گفت که در پدیده های مختلفی که در قالب یک کالا یا خدمت عرضه می شوند ، همواره نامی تجاری دارای شاخص های مطلوبیت بیشتری نزد کاربران یا مخاطبین عام بوده و به بیانی دیگر عموم مردم این برند را سرآمد همه رقبا در عرضه پدیده مذکور می دانند . این در حالیست که چنانچه همین کالا یا خدمات نیز دارای تنوع زیادی باشد ، باز هم گزینه خاصی وجود دارد که پر طمطراق تر از سایر موارد موجود بوده و در این حوزه خاص می توان رد آن را همه جا یافت .

 

مثالی برای شناخت اهمیت سیسکو و محصولات آن

 

به عنوان مثال فرض کنید رستوران های مطرحی در سراسر کشور با شعب زیادی در حال فعالیت هستند . در این میان بدیهیست که یکی از آن ها به دلیل عرضه غذایی خوشمزه و باکیفیت تر ، با قیمتی مناسب تر، سرویس دهی ایده آل و ایجاد فضایی راحت و پر آرامش تر برای مشتریان خود نسبت به سایر رقبایش از محبوبیت بیشتری نیز نزد عموم افراد مخاطب این حرفه پیدا کرده است .

در همین راستا ، پس از ورود به این رستوران ، با منویی از غذاهای متنوع و جذّاب رودررو می شویم که باز هم در میان گزینه های موجود ، موردی وجود دارد که از سایر غذاها معروف تر بوده ، غذای مخصوص سرآشپز این رستوران می باشد ، عموم مشتریان در حال سفارش و تناول این غذا هستند و به طور خلاصه محصول شاخص این رستوران معرفی می شود .

با بازگشت به مبحث سوئیچ cisco و خدمات پشتیبانی شبکه کامپیوتری ، چنانچه قصد همسان سازی این مثال با حوزه فعالیتی خود را داشته باشیم ، با توجه به اینکه در مثل جای مناقشه نیست چنانچه انتخاب سوئیچ را هم ارز انتخاب رستوران بدانیم، بی تردید سیسکو حکم برند این رستوران مطرح و سوئیچ سیسکو ۲۹۶۰ معادل همان غذای خاص و ویژه این مجموعه است که در کنار محصولات قابل توجه و کاربردی دیگر ، خود به تنهایی می تواند بار اعتبار و آوازه برند مورد نظز ما را به دوش بکشد .

 

سوئیچ سیسکو WS-C2960S-48TS-L

 

در همین رابطه سوئیچ سیسکو ۲۹۶۰ به عنوان یکی از پر استفاده ترین سوئیچ های ۳ لایه این کمپانی در لایه اکسس مورد استفاده قرار می گیرند . با توجه به امکانات این محصول جمله کاربرانی که بواسطه کابل یا سامانه های وایرلس به شبکه متصل شده اند ، سخت افزارهایی از جمله دوربین های مدار بسته که با شبکه کار می کنند می توانند بدون تاثیر گذاری یا تاثیرپذیری از حجم فعالیت دیگر کاربران ، با سرعت و کیفیت بالایی به فعالیت خود بپردازند .

سوئیچ سیسکو ۲۹۶۰ به پورت گیگا بیت مجهز می باشند و بنا به قابلیت «پشته ای بودن» یا Stackable (که در نسخه های به روزتر با عنوان FlexStack شناخته می شود) خود قادر به سوئیچ کردن ۲ سری سوئیچ ۸ تایی به نام Stack و مهیا کردن پهنایی Gbps 80 برای کاربران می باشد . لازم به ذکر است که در نمونه های جدیدتر سوئیچ های مذکور این توانایی را دارند بواسطه کابل و پذیرش تنظیمات لازم الاجرای مجموعه ، بواسطه تنها یک سوئیچ منطقی مدیریت همه سوئیچ و پورت ها را بر عهده بگیرد .

در زیرشاخه های این سری از محصولات سیسکو (به عنوان مثال در WS-C2960S-48TS-L) ، محصولاتی با ۴۸ پورت گیگابیت اترنت یافت می شود که با ۴ ماژول سلات SFP یک گیگی خود در UPLink ، پورت یو اس بی ، قابلیت انطباق و پشتیبانی از نرم افزارهای مدیریتی ، مانیتورینگ ، و نگهداری قابلیت پشتیبانی از همین فلکس استک و ۴ سوئیچ سری خود را دارد .

 

سوئیچ سیسکو ۲۹۶۰ ، ۸ پورت WS-C2960G-8TC-L

 

در ادامه لازم به ذکر است که در زیر مجموعه دیگری از سوئیچ سیسکو ۲۹۶۰ ، یعنی سوئیچ شبکه سیسکو ۸ پورت WS-C2960G-8TC-L ، علاوه بر اینکه این محصول به رسم پرچمداران خانواده خود و به واسطه قابلیت برقراری اتصال میان سخت افزارهای مختلف لزوم استفاده از کابل ها اضافی را از بین می برد ، با وجود کانکتور RJ45 که یکی از آن ها Gigabit Ethernet می باشد امکان ارتقاء پهنای باند شبکه با توجه به ماژول های مورد استفاده را فراهم می آورد .

از دیگر ویژگی های این محصول می توان به قابلیت فعالیت با برق شهری ۱۰۰ تا ۲۴۰ ولت AC ، سازگاری با پروتکل های کاربردی و محبوب HTTPS ، RMON ، RMON ، SNMP ، Telnet در ورژن های مختلف آن ها اشاره کرد . قابلیت فوروردینگ در پهنای باند ۱۶Gbps ، سوئیچینگ در پهنای باند ۳۲Gbps ، پاکت ارسالی قریب به Mpps 12 ، حداکثر بسته ارسالی MTU9000bytes و قابلیت پشتیبانی از ۲۵۵ شبکه مجازی VLANs با حداکثر ۴۰۰۰آیدی از دیگر ویژگی های این سری از محصولات سیسکو می باشد .

 

جهت دریافت مشاوره رایگان و کسب اطلاعات بیشتر با شرکت فاواجم تماس حاصل فرمایید .

 ۲۲۸۴۸۰۴۱ ۰۲۱