سوئیچ سیسکو ۲۴ پورت : در این قسمت از مقالات به بررسی کامل و جامع در مورد سوئیچ سیسکو ۲۴ پورت پرداخته می شود و اینکه سوئیچ سیسکو ۲۴ پورت چیست ؟
در این قسمت به بررسی مشخصات یکی از سوییچ های سیسکو پرداخته می شود :
۱) سوئیچ سیسکو ۲۴ پورت ws-c2960 -24pc-l :
این سوییچ سیسکو از جمله پرطرفدارترین و کاربردی ترین سوئیچ ها محسوب می شود و این سوئیچ در لایه دو شبکه فعالیت دارد و این سوییچ مسئول کنترل آدرس دهی در شبکه را برعهده دارد ، ابعاد این سوییچ ۳۲۸۴۴۵۴۴ میلیمتر و وزن آن نیز ۵.۴ کیلوگرم می باشد و در این حال فضای بسیار کمی را اشغال می نماید و در قسمت جلوی دستگاه هم یک چراغ led قرار گرفته که نشانگر وضعیت های port transmission speed , system , bandwidth utilization می باشد که جهت مشخص شدن تمام این وضعیت ها می توان چراغ led را مشاهده نمود ، این سوییچ همچنین قابلیت پشتیبانی از ۲۵۵ شبکه مجازی را دارد .

سوئیچ سیسکو ۲۴ پورت

از جمله ویژگی های interface های سوئیچ سیسکو ۲۹۶۰ ۲۴ pcl می توان به موارد ذیل اشاره نمود :
در قسمت جلوی این سوئیچ سیسکو ۲۴ پورت اترنت وجود دارد که این سوییچ اطلاعات را با سرعت ۱۰/۱۰۰ انتقال می دهد که در این حالت برای تبادل اطلاعات با سرعت بالاتر از دو پورت استفاده می شود و لازم به ذکر است که این سوئیچ سیسکو دارای دو پورت دیگر sfp نیز می باشد .
پهنای باند در این سوییچ ۱۶ گیگ می باشد ، ابن سوییچ می تواند در هر ثانیه ۶ و نیم میلیون پکت را انتقال دهد .
منبع تغذیه در سوئیچ سیسکو مدل ۲۴ پورت :
منبع تغذیه در این مدل از سوییچ سیسکو دارای قابلیت poe می باشد که توان آن ۳۷۰ وات می باشد که در واقع هر کدام از پورت ها دارای توانی برابر با ۱۵/۴ وات می باشد .
البته می توان بدین گونه مطرح نمود که این منبع تغذیه از برق شهری ۱۰۰ تا ۲۴۰ ولت ac استفاده می نماید ، این سوییچ در دمای ۵ تا ۴۵ درجه می تواند به فعالیت خود ادامه دهد و از جمله بدنه مقاوم در این سوییچ می توان به قابلیت تحمل رطوبت تا ۹۵ درصد را مطرح نمود .
۲) سوئیچ سیسکو ۲۴ پورت ws-c2960-24tc-l :
برای ارتباط با شبکه شما به دستگاهی نیاز دارید که بتواند اطلاعات را مدیریت و پس از آن ارسال نمایید که در این صورت می بایست از دستگاهی به نام سوئیچ استفاده نمود که این دستگاه می بایست اطلاعات را دریافت نماید و پس از آن به آی پی مقصد ارسال مورد نظر ارسال می نماید این سوییچ ها اصولا فضای بسیار اندکی را اشغال می نماید و ابعادی که انها دارند ۲۳۶۴۴۵۴۴ میلیمتر می باشد که بسیار کوچک است و به راحتی در رک قرار می گیرند وزن این سوییچ سیسکو تقریبا ۳.۶ کیلو می باشد ، لازم به ذکر است که پردازنده های به کاررفته در مدل های c2960 بسیار پر قدرت می باشند ، ظرفیت ram در این مدل ۶۴ مگ می باشد و ظرفیت فلش ان نیز ۳۲ مگ می باشد .
جدول مک در این سوییچ cisco حدودا از ۸ هزار کاربر پشتیبانی می نماید .
این مدل از سوییچ cisco از ۲۴ پورت شبکه استفاده می نماید و در این مدل از پورت های دیگری همچون rj45 console, sfp,rj45 console port ethernet , port usb و … می توان اشاره نمود که این گونه پورت ها امکان اتصال به دستگاه های دیگر را فراهم می اورد ، در پشت دستگاه پورت های استک و درجه فن قرار دارند که استفاده از فن سبب می شود دمای دستگاه به شدت متعادل شود .
در این مدل از سوییچ cisco نیز led جهت نمایش وضعیت های مختلف بر روی دستگاه تعبیه شده است که وضعیت هایی از جمله link activity , port transmition speed , port duplex mode,bandwith utikization , power و link ok و سیستم را نمایش می دهد .
قابلیت استک در سوییچ cisco :
استک کردن یعنی چندین سوییچ با یک کابل مخصوص به هم متصل نمود که در این مدل از سوییچ cisco می توان ۸ دستگاه را به یکدیگر متصل نمود که در این صورت می توانید سوییچ ها را به صورت عمودی و افقی به یکدیگر متصل نمایید که با این روش عملکرد دستگاه به شیوه قابل توجهی بهبود دیدا می نماید و از تعداد پورت های بیشتری می توان استفاده نمود که نتیجه این عمل اتصال بیشتر دستگاه ها به یکدیگر می باشد .
این سوییچ شبکه سیسکو از یک منبع تغذیه استفاده می نماید که می تواند از ولتاژ ۱۰۰ تا ۲۴۰ ولت استفاده نماید و فرکانس در ان ۵۰ تا ۶۰ هرتز می باشد ، توان مصرفی در این مدل از سوییچ cisco بسیار اندکی به نسبت مابقی دستگاه ها دارد .
لازم به ذکر است که در این مدل از سوییچ سیسکو رطوبت تا ۹۵ درصد می تواند وجود داشته باشد و دمای قابل تحمل برای دستگاه می تواند از منفی ۵ درجه تا ۴۵ درجه متفاوت باشد ، میانگین زمان خرابی در این دستگاه ۳۳۹.۷۴۳ mtbf می باشد و جدول مک ادرس در این مدل سوییچ ۸ کیلو می باشد و جریان برق در منبع تغذیه ان ac می باشد و توان مصرفی در ان ۷۴۰ وات می باشد .
قیمت این مدل از سوییچ سیسکو بیشتر از ۲ میلیون تومان می باشد .
۳) سوییچ سیسکو ۲۴ پورت ws-c2960s-24 ts l :
این سوییچ از جمله سوییچ های مدیریتی در شبکه می باشد و وزن ان ۴.۵ کیلو است و ابعاد ان نیز ۳۰۰۴۴۴۴۴ می باشد و این سوییچ همانند یک کنترلر به نحو کاملا مطلوب ارتباطات را در شبکه مابین تجهیزات فراهم می نماید نکته جالب در این قسمت اینکه تمام سوییچ های مدیریتی امکان مدیریت و نظارت شبکه از راه دور را فراهم می نماید و در این صپرت می توان مدیریت شبکه و کنترل ترافیک را از راه دور انجام نمود . اصولا سوییچ های شبکه دارای انعطاف پذیری بالاتر و نیز امنیت بیشتری را در شبکه ایجاد می نماید ، این مدل از سوییچ سیسکو نیز ۲۴ پورت می باشد .
در صورتیکه نیاز به مشاوره در مورد سوییچ سیسکو ۲۴ پورت دارید می توانید با کارشناسان فاواجم تماس حاصل نمایید .