سرور اچ پی جی ۸:در این قسمت از مقالات به بررسی جامع و کامل در مورد سرور اچ پی جی ۸ پرداخته می شود و اینکه این نوع سرور چه ویژگی هایی دارد ؟
در این قسمت به بررسی مشخصات فنی سرور اچ پی proliant dl380 g8 e5 -2620 پرداخته می شود :
سرور به دستگاهی گفته می شود که برخی سرویس ها را ارائه می دهد بنابراین هر کامپیوتری می تواند سرور باشد .
سرور ها توسط شرکت هایی که تجهیزات شبکه را عرضه می نمایند تولید می شوند و‌در این میان سرور اچ پی جی ۸ دارای محبوبیت فراوانی در میان افراد و متخصصین it دارا می باشد ، سرور ها در واقع دستگاه هایی هستند که می بایست همیشه روشن و همواره در هر شرایطی در دسترس سرویس گیرنده قرار گیرند و در صورتیکه در یک شبکه داخلی قرار گیرد به ان سرور تحت شبکه گفته می شود .

سرور اچ پی جی ۸

از سرور اچ پی جی ۸ در سازمان و شرکت هایی استفاده می شود که نیازهای متنوعی دارند در سرور اچ پی جی ۸ ظرفیت فوق العاده و زیادی وجود دارد که حافظه در این مدل سرور اطلاعات بسیاری را ذخیره می نماید و این سرور از جمله محبوب ترین سرور ها محسوب می گردد ، در این سرور نیازهای کاربران چه در سطح بزرگ باشد و یا در سطح کوچک به راحتی مرتفع می گردد .
هنگامی که این سرور به پریتی کانفیگ شود می توان عملکرد و دسترسی های بیشتری را در این مدل سرور شاهد بود و مدیریت در این مدل سرور راحت تر امکان پذیر خواهد بود .
محصولاتی که کمپانی اچ پی تولید می نماید عبارتند از :
سرور،سوییچ،روتر،استوریج و … می باشد که در این میان سرور اچ پی جی ۸ از جمله پر فروش ترین محصولات محسوب می گردد .
مزایای سرور اچ پی جی ۸ :
از این نوع سرور به منظور نگهداری و مدیریت داده ها در سازمان ها و ارگان های مربوطه استفاده می گردد .
طراحی در این نوع سرور به گونه ای می باشد که قابلیت نگهداری از اطلاعات از حجم های گوناگونی از اطلاعات اعم از بیگ دیتاها ،وب ها و یا حتی اپلیکیشن ها را می تواند نگه دارد .
سرور اچ پی جی ۸ در سال ۲۰۱۲ تولید گردید و در سال ۲۰۱۴ نسل نهم و در سال ۲۰۱۷ نسل دهم وارد بازار گردید .
و در طی این چندین و چند سالی که گذشت کمپانی اچ پی در سرور های خود پیشرفت قابل ملاحظه ای را مشاهده نمود و در سرور جی ۸ نیز تغییرات بسیاری اعمال گردید و در نسل هشتم سرور اچ پی قابلیت hot swap سبب کارایی بیشتری در سرور های نسل هشتم گردید .
در این مدل همچنین از حافظه ddr3 -1600 استفاده شده که سبب می شود تا حافظه به ۱۶۰۰ مگاهرتز ارتقا یابد و همین عمل به تنهایی سبب افزایش حافظه به میزان ۲۰ درصد گردید ، در سرور اچ پی جی ۸ از io accelerator استفاده می شود که سبب می گردد قدرت برنامه ها در آن افزایش یابد .
مدل های سرور اچ پی جی ۸ :
در میان سرورهایی که در نسل هشتم وجود داشته دو مدل dl380 g8 , dl360 g8 از جمله مدل های پرفروش در این نسل محسوب می گردد که در ادامه به بررسی هر کدام از آنها پرداخته می شود :
سرور اچ پی dl380 g8 :
وزن این سرور حدود ۱۸.۶ کیلو می باشد و حداکثر ظرفیت در این مدل سرور ۷۶۸ گیگ و مدل اسلات ان از نوع dimm و تعداد آن ۲۴ عددی باشد و قدرت پاور در این مدل از سرور ۷۵۰ وات می باشد و در این مدل می توان همزمان دو پردازنده را بر روی مادربرد نصب نمود و پردازنده های آن در این سرور از نوع پردازنده های intel xeon می باشند و میزان فرکانس در این سرور ۲.۱ گیگا هرتز می باشد و هدف کمپانی اچ پی از طراحی این سرور استفاده از یک سرور کم هزینه برای صاحبان مشاغل می باشد .
سرور اچ پی dl360 g8 :
این سرور برای افرادی که نیاز به سرورهای تک یونیتی دارند مناسب می باشد از این سرور در مواقعی استفاده می شود که ممکن است در آینده نیاز جدیدی به وجود آید و این نوع سرور در واقع در کلاس enterprise قرار دارد و پردازنده در این نوع سرور از نوع اینتل xeon e5 2600 می باشد و سرعت این پردازنده تا ۳.۳ گیگا هرتز می تواند باشد و این نوع سرور ها دارای ۲۴ اسلات می باشند و ظرفیتی که در حافظه آن می توان اطلاعات را ذخیره نمود ۷۶۸ گیگابایت می باشد .
این سرور ها را می توان از راه دور کنترل نمود .
به علت هزینه های بالا برخی اوقات می توان از سرور اچ پی استوک نیز به جای سرور اچ پی نو استفاده نمود که در این حالت در هزینه ها بسیار صرفه جویی می شود و می توان از این سرورهای استوک استفاده نمود ، سرورهای اچ پی حی ۸ بسیار قدرتمند بوده به همین جهت می توان در بازار های کسب و کار امروزی از این نوع سرور استفاده نمود و در صورتی که برای موقعیت شغلی مورد نظر خود آینده قابل پیشرفت و مطلوبی را مشاهده می نمایید می توانید از این نوع سرور در جهت نگهداری و ذخیره سازی اطلاعات خود استفاده نمایید و این سرور ها در ۹ سال گذشته وارد بازار شدند ، در صورتی که حجم اطلاعات در مجموعه مورد نظر افزایش یافت با ارتقا سرور به راحتی می توان از سروری که پیش از این راه اندازی شده استفاده نمود .
انواع دسته بندی سرورهای جی ۸ عبارتند از :
۱) سری ml
۲) سری dl
۳) سری bl
هر کدام از سری های سرور جی ۸ همگی دارای ویزگی های خاص و منحصر به فرد خود می باشند به عنوان مثال برای سازمان ها و یا شرکت هایی با حجم اطلاعاتی زیاد از سری bl یا dl می توان استفاده نمود و در مواقعی که مجموعه ای دارای حجم اطلاعاتی کم از سری ml استفاده می شوند و اما قیمت این سرورها بسته به نوع و کانفیگی که هر کدام از انها دارند متفاوت می باشند .
قیمت این سرور می تواند بیشتر از ۷۶۰۰۰۰۰ تومان باشد .
چنانچه نیازمند اخذ مشاوره در مورد سرور اچ پی جی ۸ هستید می توانید با کارشناسان و متخصصان فاواجم تماس حاصل نمایید .