خرید و فروش سوئیچ سیسکو :پیش از بررسی در مبحث خرید و فروش سوئیچ سیسکو ابتدا لازم است اطلاعاتی در زمینه سوییچ داشته باشیم و اینکه سوییچ چیست؟ و چه کاربردی دارد ؟
سوئیچ در شبکه داخلی کاربرد دارد و کار آن تحویل گرفتن پک ها از مبدا و تحویل آن به مقصد می باشد و در لایه Data Link و یا Network عملیات خود را انجام می دهد .

خرید و فروش سوئیچ سیسکو

و کاربرد سوییچ ها بدین صورت می باشد که کامپیوتر ها ، روتر ها ، چاپگر ها و دوربین مدار بسته و … که در یک شبکه وجود دارد را به یکدیگر متصل می نماید .
و اما سوییچ به چه صورتی کار می نماید ؟
سوئیچ ها یک جدول دارند که آنها به راحتی می توانند مک آدرس های تمام دستگاه هایی را که به هم متصل شده اند را ذخیره می نمایند و جهت ارسال یک پکت بدین صورت عمل می نماید که ابتدا با استفاده از اطلاعاتی که در مقصد پکت ها وجود دارد و نیز با استفاده از جدول مک پورت هایی که وظیفه انتقال اطلاعات را بر عهده دارند مشخص می نماید .
و اما تفاوت هاب و سوئیچ در چیست ؟
هاب ها نیز دقیقا مشابه سوییچ ها عمل می نمایند بدین صورت که در زمان دریافت پکت آنها را از یک پورت دریافت و به پورت های دیگر ارسال می نماید و این در حالی است که سوییچ ها به صورت کاملا هوشمند عمل می نمایند بدین صورت که پس از دریافت پکت ها با استفاده از جدول مک و اطلاعاتی که از مقصد دریافت می نماید اطلاعات را به مقصد مورد نظر ارسال می نماید که آدرس مقصد مورد نظر در پکت ارسالی وجود دارد بنابراین سوییچ ها هاب های هوشمندی هستند که اطلاعات را تنها به یک مقصد مشخص ارسال می نمایند و از جمله مشکلاتی که هاب ها ایجاد می نمایند امنیت پایین و نیز کاهش پهنای باند می باشد که علت های آن ارسال پکت ها به تمام سیستم های موجود می باشد به گونه ای که پکت ها از همان سیستمی که دریافت می شود به تمام سیستم های دیگر ارسال می شود که همانطور که بیان شد این خود به تنهایی سبب کاهش پهنای باند و نیز امنیت در شبکه را به شدت کاهش می دهد .
تفاوت سوییچ با روتر چیست ؟
سوییچ ها با روتر ها تفاوت بسیاری دارند بدین معنی که روتر ها در یک پله بالاتر از سوئیچ ها فعالیت خود را انجام می دهند بدین صورت که روترها پک ها را از یک شبکه به شبکه دیگر ارسال می نمایند ،سوییچ ها درون یک شبکه وجود دارند و پکت ها را درون همان شبکه جا به جا می نمایند و این در حالی است که جهت انتقال پکت ها از یک شبکه به شبکه دیگر از روتر ها استفاده می شود .
سوییچ سیسکو :
از جمله مهمترین تجهیزات در شبکه سوییچ می باشد که نقش مهمی را بر عهده دارد و در این میان سوئیچ سیسکو از جمله بهترین سوئیچ های مطرح می باشد که جهت خرید و فروش سوییچ سیسکو می توانید با کارشناسان فاواجم تماس حاصل نمایید .
در صورتی که شما نیازمند یک سوییچ جهت راه اندازی شبکه سازمان و یا شرکت خود باشید شرکت سیسکو تعداد بسیار زیادی از سوئیچ ها را در مدل ها و ویژگی های مختلف در اختیار شما قرار خواهد داد به گونه ای که تمام نیاز های شما برطرف می گردد .
سوییچ های سیسکو همچنین دارای کیفیت و طول عمر بسیار بالایی می باشند به گونه ای که در زمان بهره مندی و استفاده از آنها می توانید با اطمینان خاطر از سوییچ سیسکو استفاده نمایید و همچنین طول عمر در آنها بسیار زیاد میباشد، قدرت سوییچ سیسکو بسیار زیاد می باشد به گونه ای که در زمان استفاده از آنها به هیچ وجه قطعی و یا کاهش سرعت در شبکه وجود نخواهد داشت و از این حیث مدیران شبکه می توانند با خاطری آسوده به مدیریت شبکه خود بپردازند .
انواع سوییچ های سیسکو در مدل ها و با ویژگی های مختلفی در اختیار تمام مدیران شبکه قرار میگیرد که شما می توانید بسته به میزان نیازمندی خود از هر کدام از سوییچ ها که مد نظر داشته باشید استفاده نمایید .
و اما علت خرید و فروش سوییچ سیسکو چیست ؟
از جمله علت های آن می توان به بهترین برند دنیا در زمینه سوئیچ اشاره نمود و اینکه تمام استانداردهای لازم در زمینه سوئیچینگ توسط این کمپانی رعایت می شود .
در ادامه به برخی از مدل های سوییچ سیسکو اشاره می نماییم :
۱) سوئیچ سیسکو مدل ws-c2960-24pc-l :
این مدل از سوییچ در سال ۲۰۱۴ توسط کمپانی سیسکو ساخته شده ، سری سوییچ های ۲۹۶۰ از جمله سوییچ های پر کاربرد محسوب می گردد ، امنیت در این مدل بسیار بالا می باشد و نیز در این مدل از صدا و تصویر و داده ها پشتیبانی می نماید و هر مدیر شبکه با توجه به تغییراتی که در نیاز های خود وجود دارد می تواند در کسب و کار خود استفاده نماید ، در این مدل از احراز هویت و کنترل دسترسی استفاده می شود ، در این مدل از تکنولوژی cisco energywise استفاده می نماید که این تکنولوژی تنها در سوییچ های سیسکو وجود دارد و این تکنولوژی سبب کاهش مصرف انرژی در تمام زیر ساخت های شبکه می شود و به شبکه کمک می نماید تا میزان مصرف انرژی و نیز برق را در شبکه اندازه گیری و مدیریت نمود .
این مدل با تنظیمات ثابت طراحی شده و به دلیل بهره مندی از قابلیت poe می تواند در دفاتری که دارای شعب گوناگون می باشند و نیز دفاتر کوچک و متوسط می توانند از این مدل استفاده نمایند .
۲) سوییچ سیسکو مدل ws-c2960-48tt-l :
این مدل از سوییچ کلاسیک سیسکو بوده که دارای ۴۸ پورت می باشد ، از جمله بزرگترین خصوصیات آن می توان به دسترسی آسان و عملکرد عالی نام برد و نیز کیفیت ساخت بهینه و کاربری آن نیز بسیار ساده می باشد .
جهت خرید و فروش سوییچ سیسکو می توانید با کارشناسان و متخصصین فاواجم تماس حاصل نمایید .