خرید هارد سرور hp g8 : در این قسمت از مقالات به بررسی جامع و کامل در مورد هارد سرور hp g8 پرداخته می شود و اینکه جهت خرید هارد سرور hp به چه مواردی می بایست دقت نمود.

خرید هارد سرور hp g8

پیش از مطرح نمودن هارد سرور hp می بایست اطلاعات جامعی را در مورد سرور مطرح نمود :
سرور چیست ؟
سرور یک کامپیوتر همیشه روشن می باشد و معنی ان کامپیوتری است که سرویس دهنده می باشد و از این کامپیوتر ها از کاربری در یک زمان خاص از آنها استفاده می نماید به همین جهت می بایست این کامپیوتر همیشه روشن باشد و همواره بتواند عملیات سرویس دهی به سیستم های درون سرور را انجام دهد به گونه ای که هیچ کدام از کامپیوتر های موجود در سرور دارای زمان انتظار بیش از حد نباشند و تاریخچه استفاده از سرور ها از سال ۱۹۸۱ می باشد .
در صورتی که دسترسی به سرور تنها از طریق یک شبکه داخلی باشد به آنها سرور شبکه گفته می شود که در این حالت تمام کامپیوترهای موجود‌در شبکه تحت فرمان همان سرور بوده است و تمام نیاز های خود را تحت همان شبکه انجام می دادند و در صورتیکه این سرور بزرگتر باشد و از طریق اینترنت به یکدیگر متصل باشند در این حالت کامپیوتر هایی به یکدیگر متصل میشوند که همیشه و در همه حالت ها روشن می باشند که در این حالت سرورهای اینترنتی در تمام زمان ها در شبانه روز اطلاعات لازم را در اختیار درخواست کنندگان قرار میدهند‌.
و اما سخت افزار هایی که سرور را تشکیل می دهد چیست ؟
سرورها همواره از قطعات سخت افزاری بسیار قدرتمند و وسیعی تشکیل شده است که می توانند بزرگترین عملیات را انجام دهند ، سرور ها همگی دارای پردازشگر های عظیم و قدرتمندی هستند که می توانند سخت ترین عملیات را پردازش نمایند ، این پردازشگرها همگی دارای چندین هسته میباشد در سرورها از رم هایی با ظرفیت بالا و همچنین هارد دیسک با فضای ذخیره سازی بسیار بالا استفاده می شود ، با این حال با دارا بودن تمام سخت افزارهای مطلوب می بایست سرور ها همگی در فضایی نگهداری شوند که بدون هیچ گونه قطعی در ۲۴ ساعته بتواند عملیات مربوط به خود را انجام دهد .
در این قسمت به بررسی انواع سرور از لحاظ کاربرد پرداخته می شود :
سرورها همگی دارای انواع مختلفی می باشند که بسته به نوع کاربرد آنها متفاوت می باشند که این سرورهای عملیات متفاوت از جمله خدمات ایمیل ، نگهداری ویدیوها ، میزبانی از سایت ها و … را انجام می دهند که در ادامه به بررسی انواع سرورها از لحاظ کاربرد پرداخته می شود :
کاربرد در file server :
همانطور که از نام آنها پیداست در این سرور ها اطلاعات و فایل ها نگهداری می شود و وظیفه اصلی آن قرار گیری اطلاعات از طریق شبکه می باشد که اینگونه اطلاعات به کلاینتها ارسال می گردد ، این سرورها از جمله سروهای ابتدایی در حوزه سرور می باشند .
کاربرد در game server :
این نوع سرورها جهت نگهداری و ذخیره اطلاعات مربوط به بازی که به صورت چند نفره انجام می شود گفته می شود افرادی که به صورت چند نفره اقدام به بازی می نمایند می بایست به گیم سرور ها متصل شوند که گیم سرورها به صورت سرورهای شبکه داخلی و سرورهای اینترنتی می باشد .
کاربرد در database server :
در این نوع سرور از پایگاه های داده ای که کلاینت ها و یا سیستم های دیگر از آنها استفاده می نمایند توسط سرور ها در اختیارشان قرار میگیرد که در این حالت تمام اطلاعات موجود در دیتابیس ها در این سرورها ذخیره و پردازش می شوند .
کاربرد در application server :
این نوع سرور ها نیز دقیقا مشابه دیتابیس سرور ها می باشد با این تفاوت که نرم افزاری که توسط کلاینت ها استفاده می شود نیز در سرور نصب می شود .
کاربرد در web server :
در این سرور نیز همانطور که از نام آنها پیداست اطلاعات مربوط به یک وب ذخیره می شود تا در صورتیکه در هر نقطه ای نیازمند پردازش سایت شد بتوان توسط مرورگرهای موجود به آنها دسترسی نمود .
در این قسمت به بررسی جامع در مورد هاردهای سرور hp g8 پرداخته می شود :
۱) هارد سرور اچ پی ۳۰۰gb ۱۰k dl380 g8 :
همانطور که از نام آن پیداست برند این هارد hp می باشد و نوع دیسک ان از نوع اینترنال می باشد و ظرفیت هارد در این مدل ۳۰۰ گیگ می باشد و ابعادی که این هارد اشغال می نماید ۷۹۴.۶۳ است و درگاه ارتباطی آن نیز از نوع sas می باشد و پورت آن نیز dual port می باشد و سرعت گردش دیسک نیز در این مدل ۱۰۰۰۰ دور بر دقیقه است .
۲) هارد سرور اچ پی ۹۰۰gb 10k g8 12g 2.5 sas :
همانطور که از نام آن پیداست این هارد سرور از برند hp می باشد و ظرفیت دیسک در این نوع هارد ۹۰۰ گیگ می باشد که به نوبه خود دارای ظرفیت مطلوبی می باشد ،همچنین میزان چرخش دیسک در آن ۱۰۰۰۰ دور می باشد این نوع هارد سرور گزینه بسیار مطلوبی برای تمام افرادی که نیازمند هارد با حافظه زیاد و همچنین سرعت بالا می باشد است .
لازم به ذکر است که این نوع هارد ها از تکنولوژی sas بهره می برند و از این هارد برای نسل های ۸ تا ۱۰ سرور از جمله dl380 و dl580 استفاده می شده ، این هارد درون سرور و به صورت کشویی قرار می گیرد در این حالت می توان آنها را به آسانی درون سرور قرار داد و یا از آن خارج نمود و نوع درایو هارد در این مدل hot swap می باشد .
۳) هارد سرور اچ پی proliant dl380 g8 e5 2640 :
این نوع هارد نیز دارای طراحی قدرتمند و قوی می باشد که این نوع از آنها برای شرکت های کوچک و متوسط بسیار مناسب می باشد و می توان از آنها بسیار استفاده نمود و در این نوع هارد و سرور از جدید ترین و بهترین تکنولوژی در سخت افزار و یا نرم افزار استفاده شده است که دارای ویژگی های بسیاری از جمله سیستم های مجازی سازی و همچنین مدیریت از راه دور می باشد .
چنانچه نیازمند اخذ مشاوره در مورد خرید هارد سرور hp g8 هستید می توانید با کارشناسان و متخصصان فاواجم در تماس باشید .