خرید ماژول سیسکو : امروزه وجود فروشگاه های فیزیکی و مجازی متعدد سبب شده است تا عرضه بسیاری از محصولات از حالت انحصاری درآمده و باعث شود تا فروشندگان بتوانند در بستری رقابتی به ارائه محصولات حوزه تخصصی خود بپردازند .

اگرچه این امر در شرایطی استاندارد ایده آل به نظر می رسد ، اما زمانی که محصولات مورد نظر – در این مورد قیمت خرید ماژول سیسکو – در مدل هایی مشخص با یکدیگر هم برابر نبوده و هر فروشنده به ویژگی خاصی که دیگران حتی به آن اشاره هم نکرده‌اند استناد می کند (به عبارتی دیگر شفافیت اطلاعات وجود ندارد) ، خرید این محصولات با سردرگمی و عدم اطمینان خاطر همراه خواهد بود .

این در حالیست که همواره فروشندگان سودجویی هم در میان کسبه یا شرکت های معتبر وجود داشته و به عرضه محصولاتی بی‌کیفیت یا تقلبی می پردازند . طبیعیست که وجود چنین افرادی نیز شناسایی یک عامل استاندارد و مورد اعتماد خرید ماژول سیسکو را دشوارتر کرده و بدین ترتیب عرصه را برای تأمین و عرضه سخت افزارهای اصلی تنگ‌تر می کنند .

در همین رابطه ما در فاواجم به عنوان مجموعه ای با سابقه و رزومه مشخص در حوزه برپایی شبکه های کامپیوتری ، پسیو شبکه ، طراحی دیتاسنتر و تأمین تجهیزات این نوید را به مخاطبین خود می دهیم که قادر خواهند بود در تارنمای پیش روی همه ماژول های مطلوب خود را دیده ، در خصوص آن‌ها مشاوره دریافت کرده و با شرایطی استثنائی هریک را خریداری نمایند .

خرید ماژول سیسکو

خرید ماژول سیسکو

ماژول SFP سیسکو

امروزه فیبرهای نوری به عنوان سریعترین روش انتقال داده های دیجیتالی ، واسطه هایی هستند که با گسیل کردن سیگنال (به طور دقیقتر پالس های الکتریکی) آن ها را با سرعت به مراتب بیشتری نسبت به امواج ، روش های بی سیم ، سامانه های مبتنی بر برق و الکتریسیته و دیگر روش های کلاسیک انتقال می دهند .

در همین رابطه زمانی که داده های مورد نظر ما با سرعت زیادی در حال حرکت هستند ، وجود یک عامل کاهنده سرعت – به طور دقیقتر عاملی که نمی تواند خود را با دیگر محصولات وفق داده و همپای آن ها اطلاعات مذکور را عبور دهد – محدودکننده سامانه مورد نظر بوده و هر چقدر هم که دیگر محصولات در انتقال داده ها ایده آل عمل کنند ، باز هم سرعت انتقال اطلاعات به اندازه توانایی های این بخش یا قطعه می باشد .

 بنابر این توضیحات نیاز به واسطه هایی در دریافت و ارسال اطلاعات داریم که روند این جابجایی را تسریع نموده و بدین ترتیب به افزایش سرعت این سامانه منجر شود .

ماژول SFP یا Small Form-Factor Pluggable به عنوان یکی از همین تجهیزات ، نوعی ترنسیور است که سرعت مذکور را تقویت و اطلاعات را با کیفیت بهتری دریافت و ارسال می نماید . 

خرید ماژول سیسکو

Transceiver چیست ؟

Transceiver از ترکیب دو کلمه Transmit به معنای انتقال دادن و Receive به معنای دریافت کردن ساخته شده است ، لذا می توان حدس زد که وظیفه این قطعه ارسال و دریافت اطلاعات می باشد .

Transceiver ها ، تجهیزاتی هستند که وظیفه آن ها تقویت سیگنال و بهبود سرعت این سامانه در مقایسه با ارتباطات کابلی در شبکه می باشد .

از نکات قابل توجه در خصوص ترنسیورها می توان به حضور پرنگ آن ها در زندگی هریک از ما اشاره کرد ؛ تقویت سیگنال در تلفن های همراه و مودم های وایرلس به عنوان شاخص‌ترین این کاربردها آنچنان بخشی از محصولات پرکاربرد و به فراخور آن زندگی ما شده است که فقدان آن ها با دردسرهای زیادی همراه است .

ماژول های سیسکو به عنوان یکی از این عوامل ، محصولاتی هستند که در مدل های SFP ، SFP+ ، GBIC و XFP روانه بازار شده و با اتصال به دستگاه هایی مثل روتر و سوییچ در شبکه ها به تقویت سیگنال ها می پردازند .

خرید ماژول سیسکو

خرید ماژول سیسکو و فاواجم

با گذر از شرح عملکرد و توضیحات فنی در خصوص این محصولات باید گفت که فاواجم به عنوان مجموعه ای با سال ها سابقه در تأمین تجهیزات شبکه ، امروزه نیز در مسیر هدف چندساله خود گام برداشته و با عرضه انواع ماژول های برند مذکور به برآورده کردن نیازهای متقاضیان امر می پردازد .

در همین رابطه می توان از

  • اس اف پی های اترنال نوری گیگا بیت
  • اس اف پی های مسی ۱۰۰۰BASE-T سیسکو و
  • اس اف پی های دو کاناله ۱۰۰۰BASE-BX

به عنوان مهمترین شاخه های مازول های فیبر نوری سیسکو در فروشگاه پیش روی نام برد .

خرید ماژول سیسکو – فیبر نوری

GLC-T

اگرچه به هنگام خرید ماژول سیسکو ، اکثر قریب به اتفاق نمونه‌های فیبرهای نوری کار یکسانی را انجام می‌دهند، اما این ساختار سخت‌افزاری، سطح توانایی و کاربردهای خاص آن‌هاست که سبب می‌شوند تا این محصولات در جایگاه‌های متفاوتی مورد استفاده قرار گرفته و به همین ترتیب دارای قیمت‌های مختلفی نیز باشند .

ماژول GLC-T به عنوان یکی از این محصولات به دلیل داشتن کانکتور LC/UPC و فیبر mini-GBIC شاخص بوده و کاربردهای خاصی نیز یافته است . این محصول با ساپورت ۱۰۰ متر کابل Cat 6/Cat 6a ، داشتن طول موج ۱۳۱۰nm و برخورداری از امکان ویژه Hot Plug محصولی مناسب شبکه‌هایی با پروتکل‌های FCC Class A certified، CISPR 22 Class A، VCCI Class A ITE، EN55022 و EN55024 می‌باشد .

SFP-10G-LR

ماژول بعدی دارای کابل SMF، حداکثر طول کابل۱۰ کیلومتر و همانند GLC-T دارای طول موج nm ۱۳۱۰ و Hot Plug می‌باشد . در ادامه گفتنیست که این محصول با فرستنده و گیرنده ۱۰ G در فیبر نوری با نام SFP-10G-LR تولید و به بازار عرضه گشته و در تجهیزات شبکه و داده استفاده می‌شود .

GLC-ZX-SM

به عنوان یکی دیگر از گزینه‌های خرید ماژول سیسکو به ماژول فیبر نوری سیسکو GLC-ZX-SM می‌رسیم، محصولی که به منظور ارتقاء پهنای باند شبکه مورد استفاده قرار گرفته و با اغلب سوئیچ‌ها نیز سازگاری دارند .
این محصول از جهات زیادی شبیه ماژول GLC-T است، چرا که فاکتورهایی مثل نوع کابل، وزن، ابعاد (۸٫۵*۱۳٫۴*۵۶٫۵ میلی متر) ، ویژگی Hot Plug و … در آنها مشترک است؛ با این حال به دلیل سازگاری با استاندارد Ethernet 1000Base-T و پوشش طول موج ۱۵۵۰nm برای شبکه هایی با پروتکل هایEN 60825 ،EN 60950 ،FDA ،MSA و RoH گزینه بهتری محسوب می‌شود.

خرید ماژول سیسکو

برای انتخاب یک ماژول SFP (از بین موارد فوق) باید به چه نکاتی توجه کرد ؟

• نوع ارتباط

در یادداشت‌های مرتبط در خصوص این مطلب صحبت کردیم که فیبرهای نوری در دو دسته کلی فیبرهای نوری Multimode یا چندحالته و فیبرهای نوری Single Mode یا تک طراحی و تولید می شوند. این محصولات در هسته و ظرفیت با یکدیگر متفاوت بوده، به طوری که نمونه‌های مولتی در شبکه‌های داخلی و فواصلی کمتر از ۲ کیلومتر مورد استفاده قرار گرفته و نمونه‌های سینگل در رابطه با تجهیزات زیرساختی مخابراتی مورد استفاده قرار گرفته و تا فواصل ۱۰۰ کیلومتر نیز به خوبی بازدهی خود را به نمایش می‌گذارند .
در همین رابطه یکی از مهمترین نکات پیش از خرید ماژول سیسکو ، توجه به این ویژگیست!

• نوع اتصال

عدم وجود سرعتی یکسان در دو سوی یک ارتباط موجب میل کردن آن به سمت مورد کمتر می‌شود . با توجه به اهمیت تساوی طرفین، از ماژول های ۱٫۲۵G و ۱۰G به منظور برقراری ارتباطات فیبر نوری استفاده بیشتری می‌شود .

• پهنای باند

با وجود اینکه فیبرهای نوری ماژول معمولاً از نوع SC، ST و LC هستند، اما کنداکتور LC کاربرد بیشتری نسبت به سایر آن‌ها دارد.

جهت دریافت مشاوره رایگان و کسب اطلاعات بیشتر با شرکت فاواجم تماس حاصل فرمایید .

۲۲۸۴۸۰۴۱ ۰۲۱