خرید سرور اچ پی : زمانی که در خصوص سرورها صحبت می‌کنیم، ذهن بسیاری از خوانندگان به سمت سرورهای اینترنتی رفته و به یاد یکی از ملزومات برپایی وبسایت‌های اینترنتی می‌افتند .

در خصوص این سرورها باید گفت که این حافظه‌های پر حجم با قابلیت سرویس دهی به چند کاربر، در حقیقت کامپیوترهای همیشه روشنی هستند که بواسطه اینترنت به یکدیگر وصل شده و قادرند تا اطلاعات ذخیره شده روی هارد دیسک‌های خود را در هفت روزه هفته، ۲۴ ساعت شبانه روز و بدون محدودیت مکانی به دست کاربرانشان برسانند .

خرید سرور اچ پی

این در حالیست که چنانچه این شبکه یک پارچه را به یک محیط فیزیکی کوچکتر مانند فضای یک شرکت محدود کرده و یا با کمک سامانه‌های ابری از طریق اینترنت تنها به چند کاربر خاص با داشتن اشتراک فرصت استفاده از این اطلاعات را بدهیم، در حقیقت یک شبکه محلی با کمک سروری داخلی را فراهم آورده‌ایم .

در هر دو مورد فوق نیازهای تحت شبکه کاربران بواسطه اتصال به یک مرجع بالاتر مرتفع می‌شود، حال اینکه تنها در مورد دومیست که خرید سرور اچ پی معنا پیدا کرده و موجب یکپارچگی چند سخت‌افزار کامپیوتری به یکدیگر می‌شود .

سرور شبکه

با گذر از کاربرد سرورها می‌توان گفت که این محصولات تجهیزاتی متشکل از پردازنده‌هایی با چند هسته فیزیکی و مجازی هستند که با در بر گرفتن هارد دیسک‌هایی با گنجایش چند ترابایت با رم‌هایی پر قدرت اجازه دسترسی سریع و انجام محاسباتی پر سرعت و کیفیت بالا را به کاربران خود می‌دهند .

در همین رابطه شاید نیازهای یک مجموعه با تعداد انگشت شماری کارمند با خرید سرور اچ پی برطرف گردد، این در حالیست که در سامانه‌های بزرگتر با حجم بیشتر اطلاعات و کارمندانی پرشمارتر لزوم استفاده از یک دیتاسنتر به عنوان محل گردآوری چندین سرور پررنگ‌تر شده و بدین ترتیب اطلاعات با کیفیت بهتری انتقال می‌یابند .

خرید سرور اچ پی

خرید سرور اچ پی

با وجود اینکه امروزه مجموعه‌های سرشناس و پرشماری به امر طراحی و تولید سرورهای شبکه و دیتاسنترها می‌پردازند، اما می‌توان hp را یکی از سرآمدان آن‌ها و جزء شرکت‌های پیشرو در این حوزه معرفی کرد .

این مجموعه که به طور مشخص با نام HPE در حوزه طراحی، ساخت، فروش یا خرید سرور اچ پی فعالیت می‌کند، به طور کلی محصولات خود را در دو دسته رکمونت (Rackmount) و تاور (Tower) عرضه می‌نماید . در همین رابطه چنانچه بخواهیم شاخص‌ترین ویژگی‌ این محصولات را نام ببریم می‌توانیم به سطح سرویس‌دهی آن‌ها اشاره کنیم که عبارت انداز
۱٫ سرورهای اقتصادی
۲٫ سرورهای میان رده و
۳٫ سرورهای سازمانی
که هریک بنا به میزان حجم منابع پردازشی یا نیازی که مجموعه سفارش‌دهنده آن‌ها دارد مورد استفاده قرار می‌گیرند .

فاواجم، سامانه فروش و پشتیبانی سرورهای hp در ایران

می‌دانیم که این محصولات هرچقدر دارای ظرفیت بیشتری باشند کارایی بالاتری هم داشته و به نسبت بهای بیشتری هم دارند ! در شرایطی که قیمت محصولات خارجی برای ما ایرانیان در بالاترین حد خود در سال‌های اخیر قرار دارد، چگونه می‌توان مطمئن شد که بودجه مورد نظر در مسیر درستی صرف شده است؟

آیا با داشتن انتخابی اشتباه به سادگی می‌توان آن را پوشش داده و سازوکار دیگری را جایگزین آن کرد؟ آیا در انتخاب این سرورها نیازمندی‌های آتی نیز در نظر گرفته شده و با گذشت زمان و افزایش کارها توانایی پاسخگویی به نیازهایمان را دارد؟

همه این سوال‌ها و ده‌ها شبهه دیگر تنها در صورتی پاسخ درستی دریافت می‌کنند که نزد یک کارشناس زبده و مجرب با اطلاعات به‌روز مطرح گردند . مجموعه فاواجم به عنوان مجموعه‌ای با این شرایط، قادر است تا از نخستین گام برپایی یک شبکه در کنار شما بوده و علاوه بر ارائه مشاوره دقیق، به طراحی، اجرا و پشتیبانی مکانیزم مذکور بپردازد .

گفتنیست که در این راه امکان خرید سرور اچ پی توسط مخاطبین یکی از سرویس‌های مرتبط با تأمین تجهیزات شبکه است که از سوی فاواجم ارائه می‌گردد .

انواع سرورهای اچ پی

چنانچه قصد برشمردن یکی دیگر مزایای خرید سرور اچ پی را داشته باشیم می توانیم به تنوع بالای این محصولات اشاره کنیم که به باز بودن دست مشتری در انتخاب محصولی متناسب با نیازها و همچنین سطح مالی وی منجر می‌شود .

چنانچه قصد معرفی این محصولات که در یادداشت‌های خرید سرور hp ، سرور اچ پی و فروش سرور hp به تفصیل به آن‌ها پرداخته شده است را داشته باشیم می توانیم خرید سرور اچ پی را در دسته‌های زیر قرار دهیم :

نام سرور

نام انگلیسی ویژگی‌های شاخص تصویر
ایستاده Tower

قابلیت تبدیل شدن به رک، مناسب برای کسب و کارهای کوچک و متوسط

خرید سرور اچ پی
خوابیده Rackmount

در صورت ترکیب شدن با هم‌نوعان خود مناسب کسب و کارهای بزرگ بوده، قرارگیری همه اجزای آن روی یک برد که مناسب ذخیره سازی و پردازش اطلاعات در حجم و ظرفیت‌های بالا هستند . امکان کنترل چند نمونه از آن‌ها بواسطه یک مدار کنترلر، امکان افزایش انعطاف پذیری آن‌ها با خرید محصولی از نسلی جدیدتر!

خرید سرور اچ پی
تیغه‌ای Blade

به طور خلاصه می‌توان آن‌ها را کامپیوترهای ماژولار دانست. حذف برخی از قطعات به منظور کاهش فضا و انرژی مصرفی، تشکیل شده از منبع تغذیه، سیستم خنک کننده ، ارتباطات شبکه و …، مناسب کسب و کارهایی با ابعاد سازمانی و دیتاسنترها.

خرید سرور اچ پی

 

سه گام اساسی در انتخاب سرور

زمانی که قصد ارتقاء یا جایگزینی سخت‌افزاری نظیر یک مانیتور را در شرکتمان داریم، اگرچه مدل‌های گوناگونی از برندهای مختلف در ابعاد و با ویژگی‌های متنوع در بازار یافت می‌شوند، اما حقیقتی که در خصوص آن‌ها وجود دارد این است که همه ‌آن‌ها تقریباً یک کار را انجام داده و از جنبه کاربردی دارای محدودیت خاصی نیستند؛ بدین معنا که از این مانیتور خریداری شده هم یک طراح گرافیک می‌تواند استفاده کند، هم یک حسابدار و هم یک ناظر کیفی!

خرید سرور اچ پی

این در حالیست که به جز منبع تغذیه که در همه این محصولات مشترک بوده و بواسطه وصل شدن به پریز، برق مورد نیازشان را تأمین می‌کنند ، اتصال منابع خارجی اطلاعات به آن‌ها به سادگی امکان‌پذیر بوده و این افزونه‌ها در کار خود با محدودیتی مواجه نمی‌شوند .

این درحالیست که گاهی تجهیز مورد نیازی که برای این مجموعه می‌خریم، همانند یک سرور شبکه هزینه‌ای چندین برابری روی دست کارفرما گذاشته، نصب آن تخصصی بوده و بعضاً با ایجاد تغییراتی در زیر ساخت‌های سازه شرکت همراه است ؛ انتخاب اشتباه آن بار مالی زیادی به همراه داشته، همه اجرای تشکیل دهنده آن باید با یکدیگر همخوان و همسو بوده و در عین حال باید پاسخگوی نیازهای همه کارمندان نیز باشد، در نتیجه اینکه لازم است تا پیش از برگزیدن آن به نکاتی توجه شود که در سه گام به بررسی آن‌ها خواهیم پرداخت:

  • شناسایی نیازهای مجموعه

در این بخش که سوالاتی کیفی و بنیادین در خصوص کار پرسیده می‌شود باید به این پرسش‌ها پاسخ دهیم که هدف از برپایی این سامانه چه بوده، وجود آن تا چه میزان حیاتی و ضروریست، دقیقاً از آن چه استفاده‌هایی می‌شود، آیا قرار است این سامانه در آینده ارتقاء یابند یا خیر، آیا زیر ساخت‌های فعلی ما آماده برپایی آن می‌باشد، از آخرین به روزرسانی سیستم‌های فعلی چقدر می‌گذرد و سوالاتی از این دست!

با پاسخ دادن به سوالاتی از این دست می توان راهکاری مناسب برای بهبود شرایط یک کسب و کار یافته و بر اساس آن پلن کاری را تعریف و اجرا کرد .

  • بررسی بودجه

بی تردید با داشتن پشتوانه‌ای بی‌انتها از منابع مالی طرح‌ریزی و انتخاب راهکار یا خرید وسایل مورد نیاز کار سختی نمی‌‌باشد، چرا که هنر واقعی آنجاست که با سرمایه محدود بتوان تجهیزات مورد نیاز را خریداری کرد .

در همین ارتباط پس از اینکه مشخص شد چه میزان بودجه برای خرج‌ کردن در این راه در اختیار ماست، به صورت خودکار برخی از گزینه‌ها حذف شده و انتخاب‌های نهایی پررنگ‌تر از قبل جلوه می‌کنند .

  • انجام بررسی ‌های فنی

در تحقق اهداف این بخش که ارتباط تنگاتنگی هم با گام اول دارد، ادمین‌ها با توجه به پاسخ سوالات مطرح شده نقش و ارزش سرور در این سازمان را می‌سنجد! به عنوان مثال این افق و اهداف مدیران این مجموعه است که DHCP، Core Banking، AD یا دیگر گزینه‌های ساختار کلی شبکه و پروتکل پیکربندی را مشخص می‌کند .

درست در این گام است که ادمین به پر کردن چک لیستی از مسائل مهم پرداخته و مثلاً با مشخص نمودن تعداد کارمندان، سرعت رشد کسب و کار، نرم افزارهای مورد نیاز، ماهیت این حرفه، سطح توانایی عمومی کارمندان و غیره به انتخاب نوع دقیق محصولات و طریقه نصب آن‌ها می‌رسد .

جهت دریافت مشاوره رایگان و کسب اطلاعات بیشتر با شرکت فاواجم تماس حاصل فرمایید .
۲۲۸۴۸۰۴۱ ۰۲۱