بهترین سرور hp :در این قسمت از مقالات به بررسی بهترین سرور hp و همچنین بررسی مشخصات بهترین سرور hp پرداخته می شود :
در صورتی که تصمیم دارید از سرور های hp برای شبکه خود استفاده نمایید ابتدا می بایست اطلاعات جامعی را در مورد ویژگی ها و مزایای هر کدام از مدل های سرور hp کسب نمایید ، در حالت کای استفاده از سرور های رکمونت بسیار ساده تر و راحت تر می باشد و این مورد مخصوصا در مواقعی مطرح می گردد که برای اولین مرحله نسبت به انتخاب سرور اقدام کرده باشید ، بنابراین می بایست پیش از بررسی هر موردی اطلاعات جامع و کاملی را در مورد سرور های رکمونت hp به دست آورید .

بهترین سرور hp

سرور های رکمونت hp :
سرور های رکمونت در واقع از کلمه Rack mount می باشد که در این حالت کلیه تجهیزات شبکه در داخل آن نصب می گردد ، در این حالت با استفاده از یک قفسه و با رک تمام تجهیزات و قطعات شبکه در کنار یکدیگر قرار می گیرند .
در داخل رک قطعاتی از جمله سرورها ، روتر، سوئیچ و یا دستگاه های شبکه قرار می گیرد که عموما از این موارد در شرکت ها و یا سازمان های بزرگ استفاده می شود ،رک ها مانند کابینت آشپزخانه عمل می نماید و‌در واقع با استفاده از رک قطعات به صورت کاملا مرتب در کنار یکدیگر قرار می گیرند و پس از آن در صورتیکه قطعه ای معیوب شد به راحتی می توان آن را تعویض و یا تعمیر نمود ، در این حالت برداشتن و تعویض قطعات به راحتی صورت می گیرد ،در این سرورها علاوه بر اینکه می توان به راحتی به قطعات درون آن دسترسی نمود ، در فضای شرکت نیز صرفه جویی می شود .
از سرورهای رک hp در اهداف خاص و مختلفی استفاده می شود که در ادامه به بررسی آنها پرداخته می شود :
الف) در شرکت هایی که در زمینه ویرایش ویدیو ، ساخت انیمیشن و در حالت کلی شرکت های چند رسانه ای از اینگونه سرورها استفاده می گردد .
ب) در شرکت هایی که ارائه دهنده خدماتی از جمله host , lan و خدمات اینترنتی می باشد نیز از سرورهای رک استفاده می گردد .
پ) در مجموعه هایی که امنیت بالایی را ارائه می دهند ، در واقع در شرکت هایی که ارایه دهنده امنیت می باشند نیز از سرورهای رک استفاده می گردد .
ت) از مزایای عمده در استفاده از رکمونت قرار سرور در یک لایه محافظتی می باشد و در این حالت نه تنها سرور بلکه تمام قطعات دیگر نیز در برابر گرد و‌غبار و ضربه و شکستگی محافظت می گردد .
سرورهای رکمونت دارای ابعاد و اندازه های مختلفی می باشد که سرورهای ۱u کوچکترین رکمونت و ۷u نیز جز بزرگترین رکمونت ها محسوب می گردد و در مورد اندازه آنها می بایست این نکته در نظر گرفته شود که در تمام رکمونت ها ، عرض و ارتفاع یکسانی وجود دارد و در تمام سرورها یکسان می باشد و این در حالی است عمق آن ها احتمال افزایش را دارد و اما در ادامه به بررسی بهترین سرور hp پرداخته می شود :
تمام سرورهای رکمونت اچ پی با توجه به نیاز های کاربران در تمام نسل های مختلف سرور hp وجود دارند ، که کاربران با توجه به نیازمندی های خود می توانند از هر کدام از انواع مدل های انها استفاده نمایند .
بهترین سرورهای رک hp :
۱) سرور hp proliant dl360 g10 :
در صورتیکه عملیاتی مانند محاسبات پیچیده و یا پایگاه داده و با مجازی سازی را انجام می دهید می توانید از اینگونه سرورها استفاده نمایید ، در این حالت این مدل سرور کارایی و ایمنی و سرعت فوق العاده ای را برای شما فراهم می آورد که می تواند پاسخگوی تمام نیازمندی های شما باشد ، در این سرور همچنین از پردازنده intel xeon scalable استفاده می شود که با استفاده از آن می توان تا ۶۰ درصد عملکرد در انجام عملیات افزایش می یابد که در این حالت ۲۷ درصد از هسته بیشتر بهره گرفته می شود ، عملکرد در این سرور نیز به واسطه دارا بودن رم ddr4 smart memory و ظرفیت ۳ ترابایت تا ۸۲ درصد افزایش یافته است .
در این سرور از برنامه های مدیریتی مانند hpe oneview و hpe integrated lights out 5 استفاده می شود که استفاده از آن سبب می گردد تا نصب و بروز رسانی و نگهداری از سرور و مدیریت و نگهداری از سرور به آسانی صورت پذیرد ، فرم فکتور در این مدل از سرور Rack mountable -1u طراحی شده است که در این حالت می توان به صورت همزمان از ۸ هارد sff و ۴ هارد lff در قسمت اصلی محفظه سرور وجود دارد .
۲) سرور hp proliant dl20 g10 :
از این سرور نیز در مواقعی استفاده میگردد که بار کاری که در محیط های مختلفی که وجود دارد را پشتیبانی نماید و این سرور جز سرورهای رک ۱u می باشد ،در این سرور از پردازنده ۳ هسته ای و pentium g سری e-2200 و یا e-2100 که تا ۸ هسته فیزیکی را پشتیبانی می نماید استفاده می کند ، این سرور از جمله سرورهای مقرون به صرفه می باشد و دارای ابعاد جمع و جور نیز است که از ۴ اسلات ddr4 unbuffered memory udimm و تا ۶۴ گیگ حافظه رم را پشتیبانی می نماید .

در این مدل از سرور hp می توان سه منبع تغذیه ۲۹۰،۵۰۰ و ۸۰۰ وات از ۳ فن که به صورت non-hot plug و non-redundant استفاده نماید . و اما مواردی که در این مدل از سرور از آنها پشتیبانی می نمایند می توان به مواردی از جمله پورت مدیریتی ilo 5 , ماژول امنیتی tpm , دو‌درایو lff و همچنین شش درایو sff پشتیبانی می نماید .
۳) سرور hp proliant dl380 g9 :
از جمله سرورهای رک اچ پی محسوب می گردد که می تواند عملکرد و قابلیت توسعه مطلوبی را فراهم نماید ، در این سرور از پردازنده intel xeon e5-2600v3 , v4 و ۲۴ اسلات ddr4 رم smart memory استفاده می گردد .
شاسی در این سرور به گونه ای می باشد که از ۸ تا ۲۴ هارد سرور sff و ۴ تا ۱۲ هارد lff پشتیبانی می نماید ، در این سرور تا ۱۰ عدد هارد sata با raid 5 در این سرور پیکربندی می گردد .

در صورتی که نیازمند اخذ مشاوره در مورد بهترین سرور hp می باشید می توانید با کارشناسان و متخصصان فاواجم تماس حاصل نمایید .