برندهای هارد سرور : پیش از بررسی برندهای هارد سرور ابتدا می بایست به هارد سرور پرداخت تا اطلاعات جامعی را در مورد این سخت افزار مهم به دست آورد ، هارد سرور به مکانی از سرور گفته میشود که وظیفه نگهداری از اطلاعات و داده های درون شبکه را برعهده دارد و از جمله تفاوت های هارد سرور با هارد های معمولی می توان به سرعت و قدرت بسیار بالای آن اشاره نمود ، از جمله مواردی که می بایست در زمان خرید هارد به آن اشاره نمود رابط هارد و نیز سرعت چرخش آن می باشد که رابط آن می تواند SAS, SATA,SCSI باشد که هر چه سرعت چرخش دیسکی در هارد سرور بیشتر باشد سرعت خواندن و نوشتن در این هارد بیشتر خواهد بود.

برندهای هارد سرور

از جمله برندهای هارد سرور می توان به برندهای اچ پی ،IBM ،سیگیت و وسترن اشاره نمود .
قیمت های هارد سرور نیز به موارد متفاوتی مربوط می گردد که می توان به ویژگی هایی که یک هارد دارد و انواع رابط ان ، حجم هارد سرور و حتی برند آن اشاره نمود ، سرعت انتقال اطلاعات در هاردها نیز مورد بسیار مهمی می باشد که قیمت یک هارد را می تواند تحت تاثیر خود قرار دهد.

مبحث بسیار جالبی که در اینجا مطرح می گردد اینکه در کل دنیا تنها سه تولید کننده معروف در زمینه تولید هارد سرور فعالیت می نمایند و مابقی شرکت ها تنها بر اساس تکنولوژی و معیار های خود اقدام به سفارش به شرکت های دارای برند معتبر می نمایند که یکی از معروف ترین آنها برند hp می باشد.
هاردهایی که با برند مد نظر هماهنگ باشند دارای ویژگی های بسیاری می باشد که از جمله آنها می توان به موارد ذیل اشاره نمود:
۱) در این صورت با سخت افزار های دیگر برند دارای سازگاری بیشتری می باشد .
۲) بیشترین و پیچیده ترین آزمایشات در هاردهای برند مورد نظر انجام شده به گونه ای که یک هاردی مانند hp حدود سه میلیون ساعت مورد آزمایش های سخت و پیچیده قرار گرفته به گونه ای که برنامه های کیفی بیشماری جهت تعیین کیفیت آنها در نظر گرفته شده است .
۳) گارانتی و خدمات پس از فروش : در محصولات hpe گارانتی و خدمات پس از فروش به بهترین نحو ممکن در بیشتر مناطق جغرافیایی خدمات خود را ارائه می دهند در این صورت پس از خرید تمام سخت افزارها نیازی به داشتن هیچ گونه نگرانی در این زمینه وجود نخواهد داشت و بهترین خدمات در خصوص آسیب دیدن به قطعات سخت افزاری ارائه داده شده که می توان تا زمان مستهلک شدن کالا و نیاز به بازیافت از آن خدمات استفاده نمود .
تمام محصولاتی که توسط hpe ارائه می شوند دارای مراحل کنترل کیفی بیشماری می باشند به همین علت پیشنهاد می شود تمام افرادی که نیاز به راه اندازی سرور دارند پیشنهاد می شود از محصولات با کیفیت و آزمایش شده hp استفاده نمایند، تمام سخت افزارهای hp از واحد کنترل کیفی بسیار پیچیده و دقیقی گذر می نمایند و در صورت استفاده از این سخت افزارها در سرور می توان از مرکز پشتیبانی آنلاین و نیز متخصصان حرفه ای و زبده hp استفاده نمود که در این صورت پس از شخصی سازی اطلاعاتی که می بایست به صورت آنلاین با متخصصان hp ارتباط برقرار کرد محافظت نمود و نیز از این واحد پر طرفدار کمک شایانی را جهت برطرف سازی مشکلات بهره مند شد ، لازم به ذکر است که تمام مذاکرات و درخواست ها به صورت آنلاین و رایگان می باشد .
حجم هایی که در هارد سرور hp می تواند وجود داشته باشد ۳۰۰ گیگ ،۹۰۰ گیگ،۱/۲ ترابایت،۶۰۰ گیگ،۱۴۶ گیگ ،۲/۴ ترابایت،۱/۸ ترابایت،۷۲ گیگ،۳ ترابایت،۲ ترابایت ،۴۵۰ گیگ،۱/۸ ترابایت،۶ ترابایت،۴ ترابایت.
در ادامه به برخی از مشخصات فنی هاردهای hp می پردازیم :
۱) هارد سرور ۷۸۵۰۷۵-B۲۱
۹۰۰گیگ اچ پی ۱۰k SAS :
همانطور که از نام آن پیداست دارای حجم با ظرفیت ۹۰۰ گیگ می باشد و از رابط SAS برخوردار می باشد و نیز با سرعت ۱۲ گیگ می تواند اطلاعات را انتقال دهد و وزن آن ۴۵۰ گرم می باشد و دارای بدنه بسیار مقاوم در برابر آسیب می باشد و دیسک آن نیز دارای سرعت ۱۰۰۰۰ دور در دقیقه می باشد که در سرعت خواندن و نوشتن بسیار مفید می باشد .
۲) هارد سرور HDD
۷۲ گیگ اچ پی ۱۵k SAS :
همانطور که از نام آن پیداست این سرور دارای ظرفیت ۷۲ گیگ می باشد و در این مدل با سرعت ۱۵۰۰۰ دور در دقیقه اطلاعات بر روی هارد ذخیره می شود ، در این مدل HDD که مخفف Hard Disk Drive می باشد که در لغت به معنای درایو سخت افزاری می باشد ، هاردهای سرور که حافظه سخت افزاری می باشد و به صورت دائمی مورد استفاده قرار میگیرد و اطلاعات در هارد سرور به صورت مغناطیسی قرار میگیرد.
۳) هارد سرور ۵۰۷۱۲۷- B۲۱
۳۰۰ گیگ اچ پی SAS ۱۰k :
همانطور که از نام آن نیز پیداست حجم ان ۳۰۰ گیگ می باشد و سرعت چرخش دیسک نیز ۱۰۰۰۰ دور در دقیقه می باشد .
۴) هارد سرور
۹۰۰ گیگ اچ پی SAS ۱۰k :
هارد سرور دارای یک صفحه که می تواند میدان مغناطیسی را نگه دارد ، در فلاپ ها و کاست ها لایه های پلاستیکی وجود دارد در حالی که در هارد دیسک ها اطلاعات در قطاع ها و شیارها ذخیره می گردد و شیار ها نیز به قسمت های کوچکتری تقسیم می شود که به آن سکتور گفته میشود که البته لازم به ذکر است که سکتور ها در مرحله سطح پایین فرمت میشوند و سرعت چرخش دیسک نیز ۱۰۰۰۰ دور در دقیقه می باشد و همانطور که از نام این مدل هارد سرور پیداست دارای گنجایش حجمی به اندازه ۹۰۰ گیگ می باشد و از رابط SAS استفاده می کند .
۵) هارد سرور B۲۱-۷۸۱۵۱۸
۱/۲ ترا اچ پی SAS ۱۰k :
در هارد های سرور اطلاعات بر روی یک صفحه که می تواند میدان مغناطیسی را نگه دارد ذخیره می شود و این در حالی است که در فلاپ ها و کاست ها اطلاعات به صورت قطاع ها و یا شیار ها ذخیره می گردد . حجم گنجایش اطلاعات در این هارد دارای حجم ۱/۲ ترا می باشد و سرعت چرخش دیسک نیز ۱۰۰۰۰ دور در دقیقه می باشد و در این مدل نیز از رابط SAS استفاده می شود .
جهت خرید انواع برندهای هارد سرور می توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید .