انواع مدل های کیونپ :کیونپ در واقع از نام شرکت کیونپ اخذ شده این شرکت که در تایوان واقع شده از سال ۲۰۰۴ فعالیت خود را آغاز کرده محصولات شرکت کیونپ در حوزه شبکه و ذخیره سازی موجود می باشد و در این بین کیونت توانسته جایگاه خود را در مشتریان شبکه و ذخیره سازی باز نماید.

انواع مدل های کیونپ

دستگاه های ذخیره سازی که در qnap تولید می‌گردد به شرح ذیل می باشد :
۱) دستگاه های پیشرفته ذخیره سازی تحت شبکه (NAS) که این دستگاه‌ها در حوزه مصارف خانگی می‌گردد.
۲) دستگاههای ذخیره تصاویر دوربین مدار بسته ،در واقع این دستگاه ها ذخیره سازی تصاویر که توسط دوربین مداربسته تولید می شود را به عهده دارد.
از جمله بزرگ ترین ویژگی های محصولات کیونت قابلیت اعتماد و اطمینان بسیار بالا و نیز امنیت بالا و همچنین انعطاف پذیری بسیار بالا برای مشتریان می باشد.

ویژگی های دستگاه های ذخیره سازیQNAP عبارتند از:

ذخیره و بکاپ گرفتن از تصاویر ویدیو ها و فایل های چند رسانه‌ای امکان اشتراک گذاری اطلاعات.
با توجه به‌ تکنولوژی و توسعه ای که در این حیطه می باشد و گسترش روز افزون هوش مصنوعی ، شرکت کیونپ بیشترین تمرکز خود را در حیطه تولید و توسعه تجهیزات تکنولوژی روز قرار دادند تا بتوانند به بیشترین و بهترین نیازهای مشتریان خود پاسخگو باشند.
دسته بندی که برای تجهیزات ذخیره سازی کیونپ می توان نمود عبارتند از :

۱) استفاده از دستگاه های ذخیره سازی برای کاربران خانگی و تجارت های کوچک.
۲)استفاده از دستگاههای ذخیره سازی برای شرکتها و ارگانهای در ابعاد متوسط.
۳)دستگاه های ذخیره سازی در در ابعاد بزرگ با شبکه های بزرگتر .

با توجه به تقسیم بندی های کاربرد دستگاه های ذخیره سازی کیوب می‌توان آنها را در سازمانها و ارگانهای همچون صدا و سیما ، آب و فاضلاب، بانک ها ،تامین اجتماعی ،پتروشیمی و غیره استفاده نمود.

در محیط های کسب و کار اغلب در زمانی که سرعت شبکه کاهش می یابد دستگاه ها و کاربران به سرعت متناسب با آن کاهش می یابد، و این در حالی است که اکثر NAS موجود در در بازار مامان می تواند سرعتی بالغ بر ۱۰۰ مگابایت بر ثانیه را به کاربران خود فراهم نمایند این سرعت مخصوصاً در زمانی که افزایش پیدا می نمایند و یا فعالیت ها در سیستم ها و شبکه ها گسترش می یابد به شدت محسوس می شود .

از جمله عمده ترین علت های استفاده از محصولات فروش کیونپ انعطاف پذیری بالای آنها و نیز سخت افزارهای قابل اعتماد و اطمینان می باشد ،خود این امکان را می دهد در یک محیط مجازی با سرعت ۱۰ گیگابایت انتقال داده های خود را در محیط مجازی انجام دهند که خود کمک شایانی به کاربران موجود در شبکه می باشد .
انواع مدل های کیونپ به راحتی برای کاربران خانگی ابعاد کوچک شرکت ها و ارگان های بسیار بزرگ وجود دارد این افراد می‌توانند با توجه به نیازهای خود و متناسب با بودجه ای که برای آن تعیین کردند نسبت خرید NAS QNAP اقدام نمایند .

 انواع مدل های کیونپ

انواع مدلهای کیونپ بر اساس سخت افزار نرم افزار و ویژگی هایی که بر اساس NAS است به شرح زیر می باشد:

رک مونت:

این مدل از کیونپ ها برای سازمان ها و ارگان هایی مناسب است که بسیار بزرگ می باشد دارای سطح عملکرد بسیار زیادی میباشد.

طراحی ست تاپ:

این مدل که از دستگاه های بسیار کوچک و مقرون به صرفه NAS محسوب می گردد برای مصارف خانگی کاربرد دارد، این مدل به دلیل عدم استفاده از فن از جمله دستگاه های بدون سر و صدا محسوب می گردد.

مدل تاور :

استفاده از این مدل از دستگاه NAS در منازل و یا دفاتر کوچک و قرارگیری آنها در مکانهایی همچون میز ، بسیار کاربرد دارد و در این مدل نیز سر و صدای تولید شده توسط دستگاه بسیار پایین می باشد.
اینتل و AMD دارای پردازنده های ۶۴ بیتی می باشد و REAL TEK , MARVELL دارای پردازنده های ARM می باشد در حالی است که ما پردازنده اینتل و AMD را به به دلیل استفاده از معماری (x8664) پیشنهاد می دهیم . پردازنده هایی که دارای معماری ARM می باشند به دلیل مصرف کمتر هزینه کمتری نیز دارند .
مدل های NAS که دارای آداپتور گرافیکی و نیز درگاه HDMI هستند می توانند ویدیو ها را نمایش دهند .
محفظه انبساط بسیار مهم می باشد به گونه ای که پیش از انتخاب یکی از مدل‌های کیونپ می بایست به تعداد دیسک های آن بسیار توجه نمایید به گونه‌ای که دارای پورت اتصال به محفظه انبساط باشد و در صورتی که تمام محفظه های درایو NAS پر باشد شما به راحتی می توانید به یک واحد دیگر توسعه دهید .
و مورد بعدی بسیار توجه نمایید ظرفیت پشتیبانی در درایو دیسک می باشد به گونه ای که مشخص می گردد که حداکثر درایو متصل شده به NAS بررسی می‌گردد . و این در صورتی است که دستگاه های ذخیره سازی کیونر بدون دیسک باز می گردد به شما می بایستی از کار را به صورت جداگانه خریداری نمایید. نکته بسیار قابل توجهی که در این قسمت وجود دارد درایو دیسک های سری سبز به هیچ وجه انتخاب ننمایید.
فیلم ها و ویدئو های دیجیتالی حجم بسیار زیادی را برای ذخیره ایجاد می نماید بنابراین برای ذخیره سازی آن نیازمند RAID می باشیم در این صورت در شبکه کتیبه سازی ویرایش ویدیو ها بسیار بالایی انجام گردد که در RAID با سرعتی بالغ بر ۱۰GbE این عملیات انجام می گردد ویدیو های دیجیتالی را به سرعت در شبکه ذخیره و ویرایش نمود .
در برخی از یکی از مدل‌های کیونت می توان دستگاه NAS را به کامپیوتر وصل نمود که صورت می بایست از پورت USB استفاده گردد در این حالت از پورت های usb برای اتصال به کامپیوتر و نیز جهت اتصال به چاپگر ها و مابقی دستگاه هایی که دارای پورت USB می باشند میتوان استفاده نمود که در این صورت می بایست از یک رابطه شبکه استفاده نمود .

ویژگی USB QUICK ACCESS چیست ؟
از این ویژگی می توان ‏IP NAS که از طریق پورت usb به کامپیوتر به راحتی به درایو های دیسکی به صورت مستقیم برقرار نمود .

جهت دریافت مشاوره رایگان و کسب اطلاعات بیشتر با شرکت فاواجم تماس حاصل فرمایید .

۲۲۸۴۸۰۴۱ ۰۲۱