در این قسمت از مقالات به بررسی جامع و کامل در مورد استعلام قیمت سرور hp ‌پرداخته می شود و اینکه چه مواردی را در زمان خرید سرور hp می بایست لحاظ نمود :

سرور hp چیست ؟

سرورها از جمله اصلی ترین بسترهای نگهداری و پردازش اطلاعات در شبکه های بزرگ و کوچک می باشند ، در واقع این سرور ها نقش کامپیوتر را برعهده دارند که قدرت پردازش بالایی را برعهده دارند و وظیفه آنها اجرا نمودن پردازش های سنگین می باشد .
طراحی انواع سرورهای موجود در دنیا توسط شرکت هایی چون hp و dell و … صورت می پذیرد که شرکت hp از جمله بزرگترین تولید کنندگان سرور و سخت افزار های ان محسوب می گردد . لازم به ذکر است که سرورهای hp اولین جایگاه خرید سرور در سراسر دنیا به عهده دارند .

سرورهای اچ پی در سری های مختلفی تولید می شوند که در ادامه به بررسی آنها پرداخته می شود :

۱) سری bl یا blade
۲) سری ml یا سرور ایستاده hp ( تاور سرورها)
۳) سری dl یا رک مونت
۴) مینی سرورها

و اما در ادامه به بررسی مواردی پرداخته می شود که از جمله علت های انتخاب سرور اچ پی توسط مدیران it می باشد :

الف) کانفیگ و بهینه سازی در سریع ترین زمان .
ب) مانیتور و تنظیمات سرور که به صورت لحظه ای انجام می شود .
ج) پردازش های ابری به صورت کاملا مطلوب انجام می گردد .
د) امنیت در سیستم ها کاملا مطلوب انجام می شود .
ه) حمله به صورت کاملا دقیق انجام می شود و پس از آن بازسازی آسیب ها به صورت کاملا ایمن انجام می شود .
خ) مدیریت به صورت کامل انجام می شود و هیچ گونه واسطه ای در میان نمی باشد و‌ از طریق راه دور به راحتی می توان مدیریت نمود .
ح) به واسطه وجود سنسورهای فراوان رفع ایرادات در سریع ترین زمان ممکن رخ می دهد .
و) ارتقا پذیری به سهولت در سرورهای اچ پی انجام می شود و اینکه ظرفیت در این سرورها بسیار بالا می باشد .
وجود تمام این ویژگی ها و موارد سبب می گردد تا انتخاب سرور اچ پی اولین انتخاب سرور توسط تمام مدیران شبکه باشد .
در سال ۲۰۱۸ سرورهای نسل دهم اچ پی معرفی گردیدند و همانطور که پیش از این نیز مطرح گردید آخرین نسل همواره دارای قدرت فوق العاده بیشتر سخت افزاری می باشد و اینگونه کارایی ها در سخت افزار می باشد به گونه ای که کارایی در سخت افزار های نسل اخر نسبت به نسل های قبلی دارای قدرت بیشتری می باشد به عنوان مثال پردازنده هایی که در نسل دهم وجود دارند به نام intel xeon scalable می باشد که قدرت پردازش فوق العاده ای دارد و گرانتر از پردازش های قبلی نیز می باشد .

در ابتدا پیش از پرداختن به انواع مدل های سرورهای hp می بایست به مبحث خرید سرور hp پرداخته شود :

مدیران شبکه و it این روزها در جستجوی قیمت سرور hp و یا همان hpe می باشند و از جمله اصلی ترین چالش هایی می باشد که مربوط به مدیر شبکه می باشد ، از جمله مهمترین مواردی که در مورد سرورهای اچ پی مطرح می گردد تنوع فوق العاده در مدل ها و همچنین انعطاف پذیری فوق العاده در تعویض و ارتقا سخت افزار می باشد به گونه ای که حجم عمده ای از خرید و فروش ها در کشورهای گوناگون مربوط به سرور اچ پی می باشد .
در ادامه به بررسی اجمالی در مورد سرورهای hp dl و hp ml پرداخته می شود و اینکه کدام سرور بهتر از مورد دیگر می باشد :
سرور hp proliant dl360 و dl380 از جمله دو مدل پر فروش سرورهای dl hp می باشد ، این سرورها از جمله سرور های رک مونت یا قابل نصب داخل رک می باشد و سرور های ml در واقع سرورهای تاور و یا ایستاده می باشد که انها همگی شبیه به کیس می باشند و نیازی به رک در اینگونه سرورها وجود ندارد ، از جمله سرورهای محبوب در سری ml می توان به ml 350 اشاره نمود که این گونه سرور ها در نسل های گوناگون طراحی شده اند .
از جمله تفاوت های عمده ای که میان سرورهای ml و dl وجود دارد اینکه سرورهای ml در دسته سرورهای تاور قرار دارند و اصولا برای اینگونه سرور ها نیازی به رک نمی باشد و این در حالی است که برخی مدل ها با قطعه ای به نام ریل کیت می توانند داخل رک نصب شوند .
لازم به ذکر است در صورتی که دارای کسب و کارهای کوچک می باشید و فضای کافی برای در نظر گرفتن رک وجود ندارد می توان از سرورهای تاور استفاده نمایید ، سرورهایی که در نسل جدیدتری تولید شده اند دارای قدرت فوق العاده بیشتری می باشند و در صورت معرفی سرور های جدید آغاز می شود تولید سرورهای قبلی متوقف نشده و تا مدتی سخت افزارهای آن تولید و پس از آن پشتیبانی می گردد و در حال حاضر بسیاری از شرکت ها و سازمان ها از نسل قبلی نسل آخر استفاده می نمایند و تمام نیازمندی های آنها را برطرف می نماید .

و اما مدل هایی که در استعلام سرور hp وجود دارد عبارتند از :

۱) سرور hp proliant dl360 g9 :
این سرور در نسل دهم سرورهای اچ پی وجود دارد ، که این سرور جز سرورهای لیدر و پر فروش dl360 محسوب می گردد که این سرور نیز مانند سرورهای قبلی بسیار منعطف بوده است و بازدهی بالایی را برای کاربران خود فراهم می نماید .
۲) سرور hpe proliant dl380 g9 :
این سرور نیز جز سروهای نسل نهم محسوب می گردد ، که در واقع مانند مابقی سرور ها تغییرات مهمی را در  پشتیبانی از سخت افزار ایجاد می نماید . لازم به ذکر است که در سرور dl380 g9 ، پردازنده های intel xeon e5 نسخه ۳ و ۴ پشتیبانی می گردد که بر اساس هر مدل cpu از ۴ تا ۲۲ هسته پردازشی را در اختیار کاربران قرار می دهد .
۳) سرور hpe proliant dl380 g10
۴) سرور hpe proliant dl180 g10
۵) سرور hpe proliant ml350 g9
۶) سرور hpe proliant microserver gen10

در صورتی که نیازمند اخذ مشاوره در مورد استعلام قیمت سرور hp می باشید می توانید با کارشناسان و متخصصان فاواجم تماس حاصل نمایید .