آشنایی با پشتیبانی شبکه های کامپیوتری : یکی از خدماتی که در بازاریابی ، جذب مشتری و افزایش نرخ بازگشت آنان در اقتصاد امروز دنیا ارائه می شود ، خدمات پس از فروش و به طور ویژه پشتیبانی فنی یا Technical support است . در همین رابطه به جای اینکه تمرکز مجموعه های سرشناس تنها بر روی فروش کالا یا خدمتشان باشد ، سعی آنان بر روی جلب رضایت مشتریان حتی بعد از پرداخت پول توسط آن ها و اتمام ظاهری یک داد و ستد مالی است .

با داشتن نگاهی دقیقتر به سازوکار این مجموعه ها می بینیم که هریک از آن ها برگرداندن فردی را که یکبار از ایشان خرید کرده است را ساده اما مهمتر از جذب یک مشتری جدید می دانند ؛ چراکه علاوه بر اینکه ماهیت یا پتانسیل وی به عنوان فردی از بازار هدف و مستعد بهره مندی از یک کالای خاص در مقایسه با یک شهروند عادی یا مشتری گذری مشخص شده است ، لازم نیست تا تاریخچه یا سازوکار این سامانه را از ابتدا برای وی شرح داده و به واسطه این همکاری می توانند به صورت مستقیم بر سر اصل مطلب یعنی تبلیغ و تشریح کالای مد نظرشان بروند.

در کنار این عامل تعریف و تمجیدی که به صورت طبیعی از بطن سخنان این کاربر به گوش فرد دیگری که مستعد خرید یا واجدالشرایط همکاری است می رسد ، این حسن نگرش از ده ها اقدام تبلیغاتی با جلوه های بعضاً مصنوعی و غیر قابل باور گیراتر بوده و سبب می شود تا بدین ترتیب مشتریان جدیدی هم برای خرید خروجی مجموعه مورد نظر پا پیش بگذارند .

 شبکه های کامپیوتری 

از مطالب قبل به یاد داریم که یک شبکه کامپیوتری به سامانه ای متشکل از دو یا چند رایانه به انضمام سخت افزارهای ورودی و خروجی دیگری از قبیل اسکنر یا پرینترها گفته می شود که با اشتراک گذاشتن منابع اطلاعاتی خود ، در پی تسریع ، تسهیل و افزایش کیفیت روند تحقق اهداف نهایی مجموعه خود هستند .

در ادامه لازم به یادآوریست که در پی برپایی چنین سامانه ای در هر شرکت ، موسسه ، سازمان ، تشکل یا هر چارچوب اداری دیگری که وجود اطلاعات به خلق یک اثر یا پدیدار شدن یک خدمت می انجامد ، وجود یک شبکه کامپیوتری علاوه بر بهبود نحوه به اشتراک گذاری اطلاعات ، منابع نرم افزاری و واسطه های سخت افزاری ، موجب صرفه جویی در زمان ، کاهش هزینه ها و توسعه کسب و کار شده و به ایجاد راه های جدید و مطمئن در این راه منتهی می شود .

لزوم آشنایی با پشتیبانی شبکه های کامپیوتری

همانطور که در مقدمه این یادداشت بدان اشاره شد ، پشتیبانی به عنوان نوعی حمایت فیزیکی یا معنوی از خدمت یا کالایی که ارائه شده است ، مجموعه اقداماتی از سوی برندهای متعهد است که بدین واسطه ایرادات به وجود آمده در ساختار یا سازوکار محصول خود را بر طرف کرده و یا کاربران را از شر چالش ها یا سوالاتی که در کارشان به وجود آمده است می رهانند . 

در همین رابطه زمانی که از آشنایی با پشتیبانی شبکه های کامپیوتری یا خدمات پشتیبانی شبکه سخن می گوییم ، هدفمان بررسی مشکلات به وجود آمده ، رفع آن ها و ارائه دستورالعملی تکمیلی به منظور جلوگیری از تکرار این وقایع می باشد . 

چه زمانی یک شبکه کامپیوتری نیاز به پشتیبانی دارد؟

می دانیم که راه اندازی شبکه کامپیوتری در به جریان افتادن داده های دیجیتالی و فعالیت نرم افزارهای بایونری در بستری از قطعات و زیرساخت های سخت افزاری معنا می یابند ، لذا وجود مشکلات نرم افزاری و سخت افزاری دو شاخه اصلی مشکلات به وجود آمده برای این پدیده می باشند . 

مشکلات سخت افزاری

همه محصولاتی که کالبدی فیزیکی دارند بواسطه عوامل بیشماری تحت فشار بوده و دچار فرسودگی ، سایش ، شکستگی ، له شدگی ، از دست دادن کیفیت روز اول و دیگر مخاطراتی که از آن ها آگاهیم می شوند . این در حالیست که گاهی با وجود سلامت فیزیکی هر جزء ، ممکن است واسطه های ارتباطی آن ها با یکدیگر دچار مشکل شده باشند که باز هم به نارسایی سخت افزاری منجر می شود .

در همین رابطه وقتی از آشنایی با پشتیبانی شبکه های کامپیوتری سخن می گوییم ، منظور اطلاع از این نکته است که مجموعه هایی مانند فاواجم با پدیدار شدن کوچکترین عیوب و اشکالات در بطن کامپیوتر ها ، تجهیزات تحت شبکه ، سرورها ، زیر ساخت های آی تی و تجهیزات امنیتی و الکترونیکی کارفرمایان خود یا دیگر متقاضیان و همچنین در صورت نیاز به رسیدگی دقیق کابل های شبکه ، رک ، ترانک ، کیستون و پچ پنل ها به انضمام دیگر اجزای حساس و مهم با ارسال نیروهای متخصص خود در محل (در صورتی که حضورشان ضروری حس شود) ، به رفع آن می پردازند . 

مشکلات نرم افزاری

طبیعیست که در راه آشنایی با پشتیبانی شبکه های کامپیوتری گاهی نرم افزارهای کلاینت ، سیستم های عامل یا سرورهای شبکه دچار مشکل شده باشند که با امکان رفع برخی از آن ها بواسطه بررسی از راه دور یا راهنمایی قدم به قدم یک کاربر حاضر در محل مشکل مذکور مرتفع گردد .

 

جهت دریافت مشاوره رایگان و کسب اطلاعات بیشتر با شرکت فاواجم تماس حاصل فرمایید .

 ۲۲۸۴۸۰۴۱ ۰۲۱