در این قسمت از مقالات به بررسی جامع و کامل در مورد فایروال سوفوس xgs 2100 پرداخته می شود و اینکه این فایروال چه ویژگی هایی دارد :

درباره فایروال سوفوس XGS :

فایروال سوفوس XGS  دارای پردازنده Xstream flow می باشد که دارای سرعت بالاتری در پایش امنیتی و همچنین دارای قدرت بیشتر در مقابله با تهدیدات می باشد  ، معماری امنیتی در سوفوس Xstream به حدی قدرتمند و قوی می باشد که شبکه سازمان را در برابر جدیدترین تهدیدها محافظت می نماید و علاوه بر ایجاد امنیت فوق العاده می تواند سرعت ترافیک برنامه های کاربردی و ابری را بسیار بهبود بخشد .

رمزگشایی TLS 1.3 :

نقاط کور امنیتی که وجود دارد با استفاده از بازرسی هوشمند TLS که بسیار سریع و موثر می باشد به صورت کامل از بین می رود ، لازم به ذکر است که این مدل سوفوس از جدیدترین استانداردها پشتیبانی می نماید و به راحتی می توان هر نوع سیاست های امنیتی مختلف را اعمال نمود .

جلوگیری از ورود جدیدترین باج افزارها و نفوذ ها با استفاده سوفوس XGS 2100 :

بازرسی بسته های داده ای به صورت کاملا موثر و با به کارگیری تکنیک هایی همچون ips نسل جدید ، حفاظت از وب و کنترل برنامه ها در کنار الگوریتم عمیق و تحلیلگر جعبه شنی انجام می گردد و بدین ترتیب از نفوذ باج افزار ها و نفوذ ها جلوگیری می گردد .

فایروال مدل xgs 2100 از جمله فایروال های فوق العاده قوی مربوط به شرکت سوفوس می باشد ، ابعاد این مدل فایروال ۴۳۸*۴۴*۴۰۵ می باشد و وزن آن ۴۷۰۰ گرم است ، این مدل فایروال با توجه به امنیت فوق العاده و همچنین قیمت مناسب سبب می گردد تا برای شرکت ها و سازمان های متوسط که تعداد کاربران در اینگونه سازمان ها ۲۰۰ تا ۳۰۰ کاربر می باشد گزینه بسیار مطلوبی باشد و علاوه بر آن اینگونه فایروال ها برای سازمان هایی که دارای شعبات متعدد می باشد بسیار مناسب است ، استفاده از این نوع فایروال در شبکه ها و یا انواع سرورها سبب می گردد تا امنیت لازم در زمینه خطرات و حملات احتمالی به سیستم های شبکه تامین گردد ، با استفاده از این مدل سوفوس می توان به آسانی با سرعت ۳۰۰۰۰ مگابیت بر ثانیه اطلاعات و داده ها را انتقال داد ، این مدل فایروال امکان جلوگیری از حملات اینترنتی و هک شدن را فراهم می نماید ، توان این مدل سوفوس برابر با ۱۶۲ وات خواهد بود و همین میزان توان امکان استفاده طولانی مدت و مداوم را فراهم می نماید ، در ادامه به بررسی برخی از مشخصات سوفوس xgs 2100 پرداخته می شود :

۱) حافظه موجود در سوفوس xgs 2100 از نوع ssd می باشد و ظرفیت آن نیز برابر با ۱۲۰ گیگابایت می باشد و همین امر سبب می گردد تا داده ها و اطلاعات بدون هیچ گونه مشکلی ذخیره و بازیابی گردد .

۲) حافظه رم موجود در این فایروال دارای رابط sata3 می باشد و در این حالت حافظه به راحتی به فایروال متصل می گردد .

۳) در این مدل sophos از منبع تغذیه با ولتاژ ۱۰۰ تا ۲۴۰ ولت ac بهره می برد ، فرکانس موجود در این سوفوس ۵۰ تا ۶۰ هرتز می باشد ، با توجه به این ولتاژ انرژی مورد نیاز برای دستگاه در زمان فعالیت به راحتی تامین می گردد .

۴) میزان تاخیر در این سوفوس برابر با ۶ میکرو ثانیه می باشد .

۵) پورت هایی که این مدل سوفوس از آنها پشتیبانی می نماید عبارتند از : 

۴xport GbE SFP Fiber ,8xport GbE copper, 8xport GbE SFP fiber,4xport 10GE SFP+ fibe .

۶) وزن این مدل سوفوس ۴.۷ کیلوگرم می باشد .

۷) توان عملیاتی در این مدل سوفوس برابر با ۵۸۰۰ مگابیت بر ثانیه می باشد .

۸) فایروال سوفوس xgs 2100 می تواند ۶۵۰۰۰۰۰ کانکشن همزمان را مدیریت نماید و همچنین می تواند ۱۳۴۷۰۰ کانکشن جدید را در هر ثانیه پشتیبانی نماید .

ویژگی های سوفوس xgs 2100 :

۱) این مدل سوفوس دارای ۸ پورت ثابت از نوع GBE copper و ۲ پورت GBE از نوع SFP برای ارتباطات شبکه ای می باشد .

۲) دو درگاه از نوع USB 3.0 در جلو دستگاه و یک درگاه USB 2.0 در پشت دستگاه وجود دارد ، یک درگاه Micro-USB و یک درگاه COM برای مدیریت دستگاه وجود دارد .

۳) در این مدل سوفوس یک اسلات Flexiport نیز اضافه شده که ماژول های ان نیز بر روی این اسلات قرار می گیرد .

میزان برق مصرفی سوفوس XGS 2100 :

میزان برق مصرفی در این مدل سوفوس در زمانی که هیچگونه باری بر روی دستگاه وجود نداشته باشد و در زمان روشنی دستگاه برابر با ۴۳ وات می باشد و در زمان روشنی دستگاه و زمانی که زیر بار باشد برابر با ۱۴۶.۸۹ وات می باشد .

در مورد میزان گرما در این دستگاه نیز در زمانی که هیچ باری در دستگاه نباشد برابر با ۶۵ و در زمان فعالیت دستگاه برابر با ۵۳۳.۵BTU/hr خواهد بود ، BTU واحد اندازه گیری انرژی گرمایی می باشد .

دمای محیط در سوفوس XGS 2100 در زمان کارکرد دستگاه :

دمای محیط در زمان استفاده از فایروال میان ۰ تا ۴۰ درجه سانتیگراد می باشد و در زمان خاموشی دستگاه و یا قرارگیری دستگاه در جعبه دمای آن می تواند از منفی ۲۰ تا مثبت ۷۰ درجه سانتیگراد متغیر باشد .

نحوه ی عملکرد قدرتمند در مقابله با تهدیدات امنیتی به چه صورتی می باشد ؟

در فایروال سوفوس xgs، فناوری xstream وجود دارد که سبب می گردد حفاظت متناسب با انواع شبکه ها و رمزگذاری ها صورت پذیرد .

همچنین مجهز بودن به فناوری xstream سبب می گردد تا از پردازنده xstream flow که به فایروال اضافه شده است بتوان ترافیک های مهمی همچون sd-wan , saas و ابر را در سطح سخت افزار رمزگشایی نمود و عملکرد TLS و بازرسی بسته های داده ای را به حداکثر رساند .

برای فایروال های سوفوس xgs از ماژول های flexi port برای اتصالات پرسرعت همچون high-speed copper ، ماژول های فیبر نوری ، poe و wifi استفاده می گردد .

در صورتیکه نیازمند اخذ مشاوره در مورد فایروال سوفوس xgs 2100 می باشید می توانید با کارشناسان و متخصصان فاواجم تماس حاصل نمایید .