خرید سرور hp : در موارد متعددی این پرسش‌های بجا و صحیح هستند که ما را به مسیر درست هدایت می کنند!

در همین رابطه زمانی که قصد خرید سرور hp را داریم ، طرح این سوال که «قرار است با این وسیله چه کاری انجام دهیم؟ » یا «معیار برگزیدن یک سرور چیست؟» می تواند بسیاری از گزینه های پیش روی را حذف کرده و توجه ما را به گستره محدودتری از این محصولات جلب نماید .

 

خرید سرور hp

با عنایت به این پرسش ها باید گفت که این تعداد کاربران و حجم پردازش انجام پذیرفته توسط آن ها روی داده های دیجیتالیست که نوع ، ابعاد و میزان قدرت سرور مورد نظر رما را مشخص می کمد . بدیهیست که چنانچه در کسب و کار کوچک ما عده فراوانی مشغول به فعالیت نبوده یا میزان رایانشی که روی اطلاعات انجام می دهیم سنگین نمی باشد ، نیازمند سروری بزرگ و قدرتمند نیستیم و بالعکس !

خرید سرور hp

 

سرور‌های ProLiant ML

سرور‌ ProLiant ML اچ پی به عنوان یک Tower Server ، محصولی ایستاده است که به دلیل عدم نیازمندی به قرار گرفتن در یک رک ، مناسب استفاده در کسب و کارهاییست که کارفرما تمایل زیادی به هزینه کردن در این حوزه نداشته و یا به کلی نیازمند محصولی قدرتمند نیست !

در چه مواردی از خرید سرور hp – سرورهای ML – استفاده می شود ؟

  • زمانی که یک کارفرما قصد استفاده از سرور به جای چند کامپیوتر شخصی را دارد ،
  • پردازش کاربران در سطحی محدود مانند کار با برنامه های آفیس، حسابداری و وبگردی ساده باشد ،
  • این مجموعه نیازمند به اشتراک گذاری فایل های دیجیتالی باشد ،
  • کمینه کردن هزینه های برپایی شبکه در دستور کار کارفرما باشد ،
  • به دلیل تمایل به نگهداری ساده و آسان از تجهیزات سرور خود تمایلی به استفاده از رک ندارند و
  • مجموعه هایی که در مرحله رشد و توسعه کسب و کار خود قرار دارند

 از جمله اصلی‌ترین مشتریان این محصولات می باشند .

پیشتر گفتیم که با افزایش تعداد کاربران یا سنگین‌تر شدن حجم فعالیت های آن ها استفاده از سرورهایی قدرتمندتر اجتناب‌ناپذیر است ، با این حال عده ای به سراغ تقویت سرورهای سری ‌ProLiant ML خود رفته و با استفاده از دو پردازنده در مادربرد سرور خود و بهره مندی از رم یک ترابایتی این حالت از تمامی امکانات نرم‌افزارهای مجازی‌سازی ، امنیتی و مدیریتی استفاده می نمایند.

ناگفته نماند که این سرورها قابلیت سازگاری با کارت‌های گرافیکی و سایت تجهیزات سخت‌افزاری را داشته و می توانند به عنوان فضایی ایده‌آل برای انجام امور گرافیکی مورد استفاده قرار گیرند .

 

سرور‌های ProLiant DL

سرورهای DL به دلیل قرارگیری در ساختار یک رک به نمونه های رکمونت مشهور هستند . این محصولات بواسطه اینکه توانایی برقراری ارتباط با طیف گسترده تری از سرورها و نسل های آن را دارند علاوه بر اینکه کاربردهای بیشتری داشته ، عملاً مشهورترین نوع سرورها نیز می باشند .

اگرچه سرورهایی با این ساختار توسط مجموعه های گوناگونی طراحی و عرضه می شود ، اما می توان گفت که کمپانی hp ، به ویژه در سری‌های DL380 و DL 560 خود به طریقی نیازهای کاربران خود را مرتفع ساخته است که در مجموعه های بیشماری می توان رد این محصولات ۲ و ۴ پردازنده ای با ۲۴ الی ۹۶ اسلات رم قدرتمند را بیابیم .

خرید سرور hp

از مهمترین ویژگی های این محصولات می توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • قرار دادن همه قدرت سرور در اختیار کاربران
  • امکان بهره‌مندی از قطعات سخت‌افزاری به منظور افزایش امنیت ، قدرت ذخیره‌سازی و توان
  • قابلیت به روز شدن با کمک تجهیزات نسل جدید
  • دارای قابلیت پشتیبانی از سیستم عامل های مایکروسافت و لینوکس
  • پرفروشترین سرورهای hp
  • مناسب اجرای نرم افزارهای مدیریتی ، نظارتی ، امنیتی و ذخیره‌سازی اطلاعات

 

سرور‌های ProLiant Blade

شاید نتوان ویژگی شاخصی را به سرورهای بلید یا تیغه ای افزود که در نمونه های DL وجود نداشته باشد ، با این حال تفاوت در شکل ظاهری این دو نوع سرور سبب شده است تا کاربرد کلی آن ها تفاوت های زیادی با یکدیگر داشته باشد .

خرید سرور hp

با فرض اینکه هارد سرورها در سرورهای DL به صورت افقی در جای خود قرار می گیرند ، این محصولات در نمونه های Blade به صورت عمودی نصب شده این کار به کاهش فضای اشغال شده می انجامد ؛ عملی که سبب می شود تا با کم شدن فضای اشغال شده توسط سرورها و تجهیزات شبکه بتوان از اتاق سرور استفاده بهتری نمود .

 

سرورهای HPE Synergy

مهمترین ویژگی این نوع سرورها مدیریت شبکه به طریقی نرم افزاریست ، سازوکاری که در نسل های قبلی این محصولات ، حتی با وجود فناوری هایی از قبیل مجازی سازی ، پردازش ابری ، هوش مصنوعی و بهره مندی از سایر ویژگی های این سامانه به صورت سخت افزاری انجام می پذیرفت .

خرید سرور hp

علاوه بر ویژگی هایی که ذکر شد ، این نوع سرور قابلیت همخوانی با کنتاینرها ، ارتباطات بیسیم ، شبکه‌های پر سرعت ، استفاده از حجم بالای رم و حافظه SSD را داشته و می تواند تمامی سرور را به خدمت خود درآورد ، ویژگی هایی که می توان ادعا کرد در هیچ یک از نمونه های قبلی خرید سرور hp وجود ندارد .

از دیگر ویژگی های این سری از سرورهای hp می‌توان به ویژگی های زیر اشاره کرد :

  • ترکیب نمودن رم‌های پر ظرفیت
  • استفاده از پردازنده های چند هسته ای و خلق ماشین های مجازی
  • امکان تخصیص هوشمند منابع به هر کاربر و نرم افزار با قابلیت مدیریت API‌ که به کاهش نیاز به نیروی انسانی می‌انجامد و
  • بیشینه کردن کارایی و کارآمدی سرور در یک شبکه

سرور اچ پی امروزه به دلیل انعطاف پذیری بسیار بالای آنها و همچنین ارتقا در سخت افزار های آنها از جمله سرورهایی می باشد که از دیدگاه مدیران کسب و کارها و صاحبین مشاغل بسیار مطلوب می باشد و همگی تمایل دارند جهت راه اندازی شبکه های خود از اینگونه سرورها استفاده نمایند به گونه ای که مدیران کسب و کارها هم در ایران و خارج از ایران تمایل به استفاده از این برند محبوب دارند .
شرکت فاواجم با دارا بودن چندین سال سابقه در این زمینه توانسته تمام نیازهای مدیران شبکه و صاحبین کسب و کارها را تامین نماید و مفتخر به کسب بیشترین رضایتمندی از سوی مشتریان خود می باشد .
از کدام سرور اچ پی dl و یا اچ پی ml می توان استفاده نمود ؟
سرورهای dl از جمله سرورهای رک مونت می باشد در واقع این سرورها داخل رک نصب می شوند و دو نوع پرفروش ان dl360 , dl380 می باشد و نوع ml آن نیز سروهای ایستاده ای هستند که در واقع ظاهر آنها شبیه کیس می باشند و نگهداری از آنها نیازی به رک ندارد و محبوب ترین سرورهای ان ml350 است که این سری در نسل های مختلف عرضه می گردد و همانطور که گفته شد این سرورها در دسته سرورهای ایستاده قرار دارد و این در حالی است که برخی از آنها با قطعه ای به نام ریل کیت می توانند داخل رک قرار گیرند و از آنها در صورتی استفاده می شود که به علت کوچکی محل مورد نظر امکان استفاده از سرور های رکمونت وجود ندارد .
سرورهایی که امروزه از آنها استفاده می شود دارای سخت افزار های قدرتمند تری نسبت به سرورهای پیش از آن می باشد . ذکر یک نکته در این قیمت بسیار مهم می باشد که هنگام استفاده و بهره برداری از سری جدید سرور ، سرور سری قبلی به صورت کامل متوقف نمی شود و تا مدت زمانی سخت افزارهای ان پشتیبانی می گردد .
در این قسمت به بررسی نکاتی پرداخته می شود که دلیل اصلی انتخاب سرورهای اچ پی از سوی مدیران شبکه و کسب و کارها می باشد :
۱) کانفیگ سرورهای اچ پی به راحتی صورت میپذیرد و در کوتاهترین زمان ممکن می توان کانفیگ اینگونه سرورها را انجام داد .
۲) تنظیمات سرور اچ پی به صورت کاملا کوتاه و در یک لحظه صورت می پذیرد .
۳) برای پردازش ابری می توان از سرورهای اچ پی استفاده نمود .
۴) امنیت سیستم نیز در آنها زیاد می باشد .
۵) حمله در آنها بسیار با دقت تشخیص داده می شود و می توان به راحتی آسیب ها را بازسازی نمود .
۶) ظرفیت آنها را می توان به آسانی ارتقا داد .

در این قسمت به بررسی قیمت سرور اچ پی در زمینه فروش سرور اچ پی پرداخته می شود :
یکی از بزرگترین چالش هایی که امروزه مد نظر بسیاری از مدیران it و شبکه ها بوده است و از جمله اصلی ترین چالش در زمان فروش سرور اچ پی می باشد ، سرورهای اچ پی به علت انعطاف پذیری فوق العاده آنها در زمان تعویض و یا ارتقا سخت افزار ها و همچنین تنوع فوق العاده آنها در سرور ها ، مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته است و سرور های اچ پی از جمله سرورهای مطرح و‌مورد استفاده در سراسر جهان محسوب می گردد .
شرکت فاواجم با دارا بودن تجربه ی چندین ساله ، پاسخگوی نیاز مدیران it و شبکه ها و همچنین سازمان ها و ادارات و شرکت ها به صورت کامل می باشد .
کدام یک سرور hp dl و یا سرور hp ml مطلوب تر هستند ؟
در سرور های hp سری dl دو مدل dl380 و dl360 از جمله مدل های پر فروش محسوب می گردد که لازم به ذکر است که این مدل ها از جمله سرور های رکمونت یا قابل نصب داخل رک می باشند و نوع ml آن نیز از جمله سرور های تاور و یا ایستاده محسوب می گردد که اینگونه سرور ها دارای ظاهری شبیه به کیس کامپیوتر می باشند و به تنهایی قرار می گیرند و نیازی به رک ندارند از جمله مدل های پر فروش در سری ml می توان به ml350 اشاره نمود که این مدل در نسل های مختلف عرضه شده اند ، و اما نکته ای که در زمان فروش سرور اچ پی می بایست لحاظ نمایید اینکه سرور های سری ml از جمله سرورهای تاور و با ایستاده می باشند و نیازی به رک ندارند ، با این حال در برخی از مدل های انها با استفاده از قطعه ای به نام ریل کیت داخل رک قرار می گیرند.
از جمله علت های استفاده از سرور های تاور می توان به کمبود جا در زمان تهیه اینگونه سرور ها اشاره نمود در واقع در صورتیکه در محل قرار گیری سرور فضایی برای نصب رک وجود ندارد می توان از سرورهای تاور استفاده نمود که عموما اینگونه سرور ها برای کسب و کارهای کوچک مناسب می باشند .
سرورهای جدید نسبت به سرورهای پیشین دارای سخت افزارهای بسیار قدرتمند و فوق العاده قوی تری می باشند ، از جمله بزرگترین ویژگی های سرور های اچ پی به عدم توقف نسل پیشین پس از عرضه سرور جدیدتر می باشد و تا مدت زمانی مشخص قطعات سخت افزاری و پشتیبانی از سرور های پیشین متوقف نمی گردد ، البته بسیاری از کسب و کارهایی که اکنون فعالیت می نمایند از نسلی از سرورهای اچ پی استفاده می نمایند که نسل آخر سرور های اچ پی نمی باشد و همان سرور پیشین به راحتی فعالیت های داخل آن مجموعه را پشتیبانی می نماید .

پیش از پرداختن به مبحث و انواع مدل های سرور hp در این قسمت می بایست به بررسی مختصری در مورد سرور hp پرداخته شود :
سرور hp در واقع دستگاهی می باشد که با استفاده از آن می توان از خدماتی مانند پردازش ، ذخیره، شبکه و حتی مجازی سازی که در این حالت می توان چندین سیستم عامل را نصب نمود که در این حالت از هزینه های نهایی و اصلی بسیار کاسته می شود را انجام نمود ، سرورها دستگاه های فیزیکی و یا یک سیستم کامپیوتری می باشد که قابلیت پردازش فوق العاده ای در آنها فراهم می گردد و همچنین خدمات شبکه با استفاده از آنها پیکربندی می گردد ، در سرورها از قطعاتی مانند ram, cpu,hard استفاده می شود که هر کدام از آنها مسئول یک سری عملیات و وظایف می باشند که می بایست آنها را به نحو مطلوبی انجام دهند ، در سازمان ها و شرکت از سرورها جهت ارائه خدمات به کاربران داخلی و یا خارج از سازمان استفاده می گردد و همچنین اهمیت عملیاتی که انجام می شود فوق العاده می باشد .
سوالی که در این قسمت بسیار مطرح می گردد اینکه چرا از سرور hp استفاده نماییم و اینکه سرور hp چه مزایا و ویژگی هایی را دارد ؟
شرکت hp علاوه بر تولید نمودن سرورهای hp برای کسب و کارهای کوچک توانسته سرورهای hp را تولید نماید که برای کسب و کارهای بزرگ و حرفه ای نیز بسیار کارآمد و کارا باشد و در این حالت می تواند تمام نیازمندی های شرکت ها و سازمان های بزرگ را نیز پوشش می دهد ، فعالیت شرکت اچ پی در سراسر جهان به صورت enterprise می باشد ، در صورت استفاده از سرور اچ پی برای هر کسب و کاری می تواند تا ۱۰ سال پاسخگوی تمام نیازهای مجموعه مورد نظر باشد و این مورد به سبب کیفیت مطلوب و فوق العاده ای است که قطعات اچ پی دارد ، از جمله مزایای ف‌ق العاده سرور های اچ پی می توان به مواردی از جمله قابلیت اطمینان ، خطایابی و پیکربندی آسان ، متنوع بودن محصولات شرکت ، طول عمر بالای محصولات و قطعات ، گسترش شبکه در صورت نیاز و … اشاره نمود .
مزایای سرور hp :
۱) دارا بودن سخت افزارهای فوق العاده قدرتمند و قوی .
۲) متنوع بودن سخت افزارهای داخلی سرور بنابراین با هر بودجه ای که مد نظر باشد می توان بهترین کانفیگ را لحاظ نمود‌ که این کانفیگ می بایست با نیازهای سازمان و یا شرکت همخوانی داشته باشد .
۳) سیستم های مدیریتی که در سرورهای hp وجود دارد به هیچ وجه قابل رقابت با رقبای خود نمی باشد و از این حیث انها همواره دارای محبوبیت فراوانی هستند .
۴) سرورهای hp همواره دارای قابلیت اطمینان هستند به گونه ای که با استفاده از قابلیت high reliability این اطمینان را برای کاربران فراهم می نماید که از خاموش شدن سرور درمدت زمان کوتاه جلوگیری می نماید ، و این قابلیت از جمله مهمترین قابلیت های سرورها محسوب می گردد .

در ابتدا به بررسی این موضوع پرداخته می شود که سرور hp چیست ؟
سرور ها از جمله بسترهای مهم و حیاتی می باشند که در شبکه ها وجود دارند و اینکه آنها همگی می توانند اطلاعات موجود در شبکه را ذخیره و یا پردازش نمایند و اینکه شبکه ها چه کوچک باشند و یا بزرگ می توان حجم انبوهی از اطلاعات را ذخیره نمود ، در حالت کلی سرورها همان کامپیوتر ها در حجم بزرگتر و وسیع تر می باشند که می توانند حجم اطلاعات گسترده تری از اطلاعات را پردازش نمایند به گونه ای که می توانند پردازش های سنگین را به راحتی انجام دهند ، طراحی و تولید سرورهایی که در سراسر جهان از آنها استفاده می شود توسط برندهای معتبر و بزرگی مانند hpe و‌dell و … انجام می شود که البته لازم به ذکر است که برند hpe از جمله برندهای معتبر و صاحب نامی می باشد که ترجیح عمده صاحبین شرکتها و کسب و کارها استفاده از این برند می باشد ، امروزه برند hpe توانسته جایگاه نخست را در زمینه سرورها را داشته باشد ، در ادامه به بررسی انواع سری های سرورهای اچ پی پرداخته می شود :
۱) سری bl یا blade
۲) سری ml یا سرور ایستاده hp که به اینگونه سرورها ،سرورهای تاور گفته می شود و در واقع به صورت ایستاده قرار می گیرد .
۳) سری dl یا رک مونت
۴) مینی سرورها
در این قسمت به بررسی دلایلی پرداخته می شود که سبب می گردد مدیران it ها از انها استفاده نمایند :
در این قسمت ۸ ویژگی مهم سرورهای hp پرداخته می شود که این ویژگی ها برای مدیران it بسیار مهم و حائز اهمیت می باشد :
۱) بهینه سازی و کانفیگ سرور در سریعترین زمان ممکن امکان پذیر می باشد به گونه ای که تنها با یک کلیک می توان عملیات بهینه سازی و کانفیگ را به نحو مطلوب و فوق العاده آسان انجام داد .
۲) مانیتور و تنظیمات سرور در سریعترین زمان ممکن امکان پذیر می باشد .
۳) جهت پردازش ابری به آسانی می توان از آنها استفاده نمود .
۴) امنیت سیستم ها به نحو مطلوب و ایده آلی انجام می شود .
۵) در صورتی که به سرور حمله ای رخ دهد به راحتی قابل تشخیص می باشد و می توان به راحتی آسیب ها را بازسازی نمود .
۶) مدیریت به صورت کامل در اینگونه سرورها انجام می گیرد و هیچ گونه واسطی در آنها صورت می پذیرد و همچنین به راحتی می توان از راه دور مدیریت سرور را انجام داد .
۷) سنسورهای بسیار زیادی در اینگونه سرورها وجود دارد که به واسطه همین سرورها می توان در کمترین زمان ممکن ایرادات به وجود آمده را رفع نمود .

جهت دریافت مشاوره رایگان و کسب اطلاعات بیشتر با شرکت فاواجم تماس حاصل فرمایید .

۲۲۸۴۸۰۴۱ ۰۲۱