هزینه راه اندازی شبکه کامپیوتری : راه اندازی شبکه های کامپیوتری امری است که به عوامل، تجهیزات و شرایط مختلفی بستگی دارد به شکلی که تاثیر این عوامل و شرایط مختلف می توانند تاثیرات کاملاً محسوس و بزرگی در هزینه برپایی و راه اندازی یک شبکه کامپیوتری داشته باشند. در ادامه تلاش می کنیم به برخی از مهم ترین آیتم هایی که در تعیین هزینه برپایی شبکه تاثیر گذار هستند بپردازیم و چگونگی تاثیر آنها را مورد بررسی قرار دهیم.

به عنوان اولین عامل تاثیرگذار بر هزینه راه اندازی شبکه کامپیوتری می توانیم به نوع سرور اشاره کنیم. سرور ها از نظر نوع سیستم عاملی که بر روی آنها نصب می باشد تقسیم بندی می شوند . دو دسته اصلی آنها به سرور های مایکروسافتی و لینوکسی معروف هستند ؛ لازم به ذکر است که نوع سرور می تواند مشخص کننده نوع سوئیچ و روتر به کار رفته در شبکه باشد که این خود موضوعی است که بر قیمت پایانی کار تاثیر گذار خواهد بود.

از دیگر مواردی که در راه اندازی و برپایی شبکه ها به وجود می آید نیاز مشتریان به راه اندازی یک سیستم مانیتورینگ و نصب نرم افزار های امنیتی و اعلام هشدار است. بسیاری از مشتریان این مسئله را عنوان می کنند که نیازمند مانیتورینگ یا همان پایش دائمی در شبکه خود هستند که باید توسط ادمین های  خودشان انجام گیرد. به همین منظور برپایی یک سیستم مانیتورینگ هزینه ای است که بر مجموع قیمت های پایانی اضافه می گردد .

بسیاری از افرادی که قصد برپایی شبکه را دارند نیازمند این موضوع هستند که در کنار شبکه آنها سیستمی راه اندازی شود که بتواند به صورت اتوماتیک و در زمان های مشخص اقدام به گرفتن پشتیبان یا Back Up از اطلاعات آنها باشد. این کار که در آن از هارد های با ظرفیت بالا استفاده می شود مجموعه ای از هزینه های سخت افزاری و نرم افزاری می باشد که عامل موثری در بالا رفتن هزینه راه اندازی شبکه کامپیوتری می باشد.

برپایی پنل های مدیریتی یکی از خواسته های اکثر مشتریانی است که به راه اندازی شبکه اقدام می کنند. در مواقعی پیش می آید که مدیران شرکت مورد نظر لازم می بینند که اینترنت اشتراکی شرکت و یا دیگر منابع درون شبکه را مدیریت و کنترل نمایند و به عنوان مثال بتوانند دسترسی های هر کلاینت را مورد بررسی و تغییر قرار دهند. برپایی چنین سیستمی که با ایجاد پنل های مدیریتی به راهکار های کنترلی منابع موجود در شبکه می انجامد خود موضوعی است که می تواند بر هزینه های برپایی شبکه بیافزاید.

از مهمترین عواملی که تاثیر بسیاری در هزینه نهایی برپایی شبکه دارد ابعاد و اندازه های شبکه است. کاملاً مشخص است که روشی که برای برپایی شبکه مد نظر تیم راه انداز شبکه قرار می گیرد منوط به حجم شبکه ، سخت افزار های مورد نیاز و همچنین ملزومات نرم افزاری آن است.

کابل کشی و داکت گذاری نیز از مواردی است که در صورت کابلی بودن شبکه و استفاده نکردن از کارت های شبکه بی سیم یا وایرلس بر هزینه راه اندازی شبکه کامپیوتری افزوده می شود. از آنجایی که جدا از هزینه های خرید کابل و داکت که بر عهده کارفرما می باشد ، برپایی آنها در نقشه شبکه نیز به صورت متری قیمت گذاری می شود بهتر است با یک حساب سر انگشتی به این موضوع اندیشید که استفاده از کارت های شبکه بی سیم مقرون به صرفه تر می باشد و یا هزینه های کابل کشی و داکت گذاری کمتر است ؟ چرا که اگر هزینه های برپایی شبکه کابلی هم قیمت با استفاده از کارت های شبکه بی سیم باشد و یا احیاناً استفاده از کابل کشی گران تر از سیستم وایرلس اجرا شود بهتر است با مشورت متخصص شبکه از روش بی سیم و وایرلس استفاده شود.

عوامل مختلف دیگری نیز در هزینه نهایی که برای برپایی شبکه پرداخت می شود وجود دارد که می توان در مورد آنها ساعت ها صحبت کرد و مثال های فراوانی در موردشان زد. تجهیزات موجود در شبکه که می تواند بسته به نوع شبکه متغیر باشد ، نرم افزار های لازم که آن هم وابسته به نوع شبکه و نیاز کارفرما می باشد و همچنین خدمات نگهداری و پشتیبانی از شبکه که در صورت تمایل کارفرما صورت می گیرد از دیگر عوامل موثر بر هزینه برپایی شبکه می باشند.

جهت دریافت مشاوره رایگان و کسب اطلاعات بیشتر با شرکت فاواجم تماس حاصل فرمایید .

 ۲۲۸۴۸۰۴۱ ۰۲۱