قیمت راه اندازی شبکه : همانطور که می دانید شبکه های کامپیوتری به مجموعه ای از سخت افزارها ، نرم افزارها و اتصالاتی می گویند که باعث می شود دو یا چند کامپیوتر بتوانند به یکدیگر متصل شده و از فایل ها ، فضاهای ذخیره داده و امکانات دیگری مانند پرینتر ها و اسکنر ها به صورت مشترک استفاده نمایند .

راه اندازی شبکه یک امر تخصصی است که باید توسط افراد متخصص در این کار انجام گیرد ؛ این کار شامل ریزه کاری های بسیار متعددی است که به دلیل وجود انواع نرم افزارها ، سخت افزار ها و تجهیزات مختلف دارای پیچیدگی های زیادی می باشد.

قیمت راه اندازی شبکه امری است که می تواند بر اساس عوامل مختلف کاملاً متغیر و متفاوت باشد ؛ عوامل گوناگونی در این موضوع نقش دارند که به عنوان مثال می توان به مواردی همچون تعداد کامپیوتر ها ، نوع سرور ، چگونگی اتصالات و کابل کشی و بسیاری موارد دیگر اشاره نمود. در ادامه به بررسی مهمترین عواملی که در تغییر قیمت راه اندازی یک شبکه موثر است می پردازیم.

عوامل موثر در قیمت راه اندازی شبکه

نوع سرور

یکی از عوامل تاثیرگذار در هزینه راه اندازی یک شبکه کامپیوتری نوع سروری است که کارفرما انتخاب می کند. سرور ها از نظر سیستم عامل به دو دسته مایکروسافتی و لینوکسی تقسیم بندی می شوند که هر کدام دارای قیمتی خاص بوده و نصب و راه اندازی هر کدام از این سرورها راه و روش خود را دارد. همچنین انتخاب نوع سرور به نحوی نوع سوئیچ و روتر مورد نیاز را نیز تعیین می کند.

مانیتورینگ شبکه

بسیاری از مدیرانی که اقدام به برپایی یک شبکه کامپیوتری می کنند نیاز دارند تا ادمین های آنها به پایِش دائمی شبکه مشغول باشند ؛ به همین جهت اکثر این افراد نیاز به سیستم مانیتورینگ شبکه دارند. نصب سیستم های مانیتورینگ که اعمالی مانند نصب نرم افزارهای مختلف امنیتی و همچنین نرم افزارهای اعلام هشدار را شامل می شود ، دارای هزینه هایی است که به قیمت راه اندازی شبکه اضافه می شود.

تکنیک های گرفتن پشتیبان

تهیه پشتیبان از اطلاعات موجود در شبکه یکی از مواردی است که برای بسیاری از شرکت ها و کسب و کارهای مختلف امری حیاتی است و استفاده از هارد هایی با ظرفیت بالا در این زمینه کاربرد زیادی دارد. اگر قرار باشد این سرویس به صورت اتوماتیک و در زمان بندی های مشخص در شبکه انجام شود، باید سرویسی برای انجام این کار توسط متخصصان بر روی شبکه اعمال شود. قاعدتاً ایجاد یک سیستم دارای هزینه هایی است که بر قیمت نهایی راه اندازی شبکه افزوده خواهد شد.

ایجاد راهکارهای کنترلی

در بسیاری از موارد پیش می آید که مدیران شبکه مورد نظر تصمیم می گیرند تا برخی منابع اشتراکی شبکه مانند سرعت یا حجم اینترنت را برای هر کدام از سیستم ها تحت کنترل خود درآورند.

در چنین شرایطی متخصصان این کار ، با ایجاد پنل های مدیریتی که در اختیار مدیران شبکه قرار می گیرد، این اختیار را به آنها می دهند تا منابع داخل شبکه را به صورت دلخواه خود در داخل شبکه به مصرف برسانند. انجام این کار نیز مستلزم دانش ، تجربه و مهارت بالایی است که قطعاً باعث می شود هزینه بیشتری به قیمت راه اندازی شبکه اضافه گردد.

کابل کشی و داکت گذاری

از عواملی که تاثیر زیادی بر نوسان قیمت برپایی یک شبکه دارد متراژ کابل کشی و داکت گذاری است. از آنجایی که قیمت انجام این کار به صورت متری حساب می شود کارفرمایان باید با مشورتی که با متخصصان این کار انجام می دهند ، به بررسی این نکته بپردازند که استفاده از تجهیزات وایرلس یا بی سیم برای آنها به صرفه تر است یا انجام کابل کشی و داکت کشی مبلغ مقرون به صرفه تری را از جیب آنها خارج می کند؟

به طور کلی برای شبکه هایی که میزان کابل و داکت مصرفی آنها پایین است قطعاً این روش بهتر و به صرفه تر است ؛ اما برای شبکه هایی که به دلایلی همچون متعدد بودن کامپیوتر ها و یا بزرگ بودن مساحت فضای شبکه ، میزان کابل و داکت زیادی مصرف می شود استفاده از تجهیزات بی سیم و وایرلس می تواند تا میزان قابل توجهی از هزینه های برپایی شبکه بکاهد. لازم به ذکر است که استفاده از تکنیک بی سیم نیز به دلیل نیاز به برخی تجهیزات خاص دارای هزینه های جدایی می باشد.

جهت دریافت مشاوره رایگان و کسب اطلاعات بیشتر با شرکت فاواجم تماس حاصل فرمایید .

 ۲۲۸۴۸۰۴۱ ۰۲۱