فروش سرور اچ پی : شاید بتوان از بحبوحه انقلاب صنعتی غرب تا به امروز ، از کامپیوتر ها و شبکه های کامپیوتری به عنوان بزرگ ترین تحول در امر ارتباطات و انتقال اطلاعات یاد کرد. با ظهور مفهوم شبکه های کامپیوتری ، جابجایی داده ها در کسری از ثانیه تا فواصل بسیار دور امکان پذیر شده و امروزه دیگر این اتفاق برای انسان امروزی امری عادی به شمار می آید.

اگر لحظه ای اینترنت شما قطع شود یا ارتباطی که از طریق شبکه بین چند دستگاه برقرار کرده بودید از بین برود ممکن است بسیار آشفته شده و خیلی از کارهای شما به واسطه این قطعی ارتباط عقب بیفتد ، اما خوب است بدانید تا همین سه دهه پیش چنین ارتباطات و انتقال اطلاعات سریع و فوق العاده ای بین فواصل دور که امروز امری عادی و پیش پا افتاده برای ما تلقی می شود به هیچ وجه در اختیار عامه مردم جهان نبوده و شاید مصادیقی از آن را می توانستیم در تشکیلات نظامی کشورهای توسعه یافته بیابیم .

بی تردید بسیاری از انسان ها بدون آنکه بدانند این ارتباط چگونه برقرار می شود از شبکه های کامپیوتری و مفهوم آن استفاده کرده اند ، دست کم این ادعا در خصوص شمایی که در حال خواندن این مطلب هستید و از اینترنت که خود بزرگترین شبکه کامپیوتری دنیاست استفاده می کنید صادق است . اما آیا تا به حال از خود پرسیده اید که اینترنت یا یک شبکه کامپیوتری کوچکتر چگونه کار می کند و به چه طریقی باعث انتقال اطلاعات می شود؟

تعریف سرور

شبکه به مجموعه ای از اتصالاتی که دو یا چند کامپیوتر ( که می توانند در اشکال مختلف مثل لپ تاپ ، گوشی های هوشمند ، تبلت و … خودنمایی کنند ) را به منظور برقراری ارتباط به یکدیگر متصل می کنند اتلاق می شود ؛ اما مهمترین اصل در ایجاد یک شبکه کامپیوتری وجود یک سرور است. حال سوال اینجاست که سرور چیست و دقیقاً چه کاری انجام می دهد؟

سرورها در واقع کامپیوتر هایی هستند که توانایی بالایی در زمینه سخت افزاری و نرم افزاری داشته و برای ارائه سرویسی یکپارچه به سیستم ها و کامپیوترهایی که به آن متصل هستند، استفاده می شوند .

کامپیوترهای محلی یا اصطلاحاً کلاینت ها میتوانند با اتصال به سرور محلی خود از منابع سخت افزاری و نرم افزاری که در شبکه به اشتراک گذاشته می شوند استفاده کنند که این کار هم در منابع سخت افزاری و هم در منابع نرم افزاری باعث صرفه جویی چشمگیری در مصرف انرژی و زمان می شود .

برند های معروف تولید کننده سرور hp ، Dell ، Compaq و Super Micro می باشند . سرور ها معمولاً در انواع ایستاده یا Tower ، کشویی یا Rack mount ، تیغه ای یا Blade تولید شده که همگی در رک نصب می گردند .

حال که مختصری در مورد سرور ها ، نقش و انواع مختلف آنها صحبت کردیم می خواهیم به طور خلاصه به بحث خرید و فروش سرور اچ پی بپردازیم ؛ اما بهتر است قبل از آن به معرفی کمپانی اچ پی و سپس سرور های آن بپردازیم.

معرفی کمپانی اچ پی

به گفته مسئولان کمپانی اچ پی و همینطور نمایندگی ها و شرکت هایی که اقدام به فروش سرور اچ پی در انواع و مدل های مختلف می کنند تمام سعی کمپانی مذکور بر این موضوع است که کالاهایی که در زمینه شبکه های کامپیوتری و به خصوص سرور ارائه می دهند به شما در فعالیتی که انجام می دهید، کمک کنند و همچنین بتوانند یکی از بزرگترین و پیشرو ترین برند ها در حوزه تولید سرور و دیگر تجهیزات شبکه های کامپیوتری باشند .

فروش سرور اچ پی

با نگاهی کوتاه و متمرکز بر بسیاری از دیتاسنتر های پیاده سازی شده توسط کمپانی ها و سازمان های بزرگ و معروف می توان به راحتی فهمید که hp از اصلی ترین اجزای هر دیتا سنتر بنام و بزرگی می باشد . شاید اساس و پایه بسیاری از دیتاسنتر هایی که حرفی برای گفتن دارند سرور های اچ پی باشد .

کمپانی hp با سال ها تجربه و کارنامه ای پربار در زمینه تولید نسل های مختلف و متفاوت از سرور های شبکه ، یکی از معروف ترین و معتبرترین برند های سخت افزار دیتاسنتر ها می باشد.

انواع رک ، سوئیچ ، سرور و بسیاری دیگر از تجهیزات جانبی مورد نیاز شبکه های کامپیوتری از انواع محصولات کمپانی hp می باشند. همچنین سرور های اچ پی از پر طرفدار ترین سرور های رایج در ایران هستند که البته از بسیاری از برند های موجود در بازار ایران هم عملکرد بهتری دارند .

این موضوع به روشنی آشکار می سازد که برای خرید یک سرور مناسب که با نوع فعالیت ، شبکه و ماهیت استفاده ای که از آن دارید همخوان باشد ، به مراکز معتبری که به صورت تخصصی به فروش و خرید سرور اچ پی اقدام می کنند نیاز دارید .

سرورهای HP

اچ پی نام کمپانی بزرگی است که در زمینه تولید و فروش سرور اچ پی فعالیت دارد و در بازار قطعات شبکه بسیار شناخته شده و معتبر است و باعث به وجود آمدن تحولات بزرگی در بازار فروش سرور شده است. این کمپانی آمریکایی چند ملیتی که نام کامل آن Hewlett Packard  می باشد و HP مخفف نام کامل آن است ، امروزه از قوی ترین کمپانی های فروش سرور در بازار آی تی محسوب می شود.

سرورهای این برند بزرگ را می توان در سه دسته کلی تقسیم بندی کرد که اچ پی نوع HP BLADE (BL)  ، سرور اچ پی نوعHP TOWER (ML)  و همچنین سرور اچ پی نوع  HP RACKMOUNT (DL) سه دسته کلی سرور های اچ پی هستند.

HP RACKMOUNT (DL)

سرورهای HP RACKMOUNT (DL) تقریباً مشابه یک کامپیوتر کامل هستند. این بدان معنی است که تمام تجهیزات لازم در داخل آن نصب گردیده و برای استفاده از آن کافیست ولتاژ برق مورد نظر به آن رسیده و اتصالات شبکه نیز به آن متصل گردد.

از این نوع سرور های اچ پی مدل های مختلفی موجود است که به عنوان نمونه می توان به مدل های DL325  ، DL560  ، DL360  و تعدادی دیگر از مدل های مختلفی که در کلاس DL قرار دارند اشاره کرد. شایان ذکر است که سرورهای سری DL قابل نصب در داخل رک های مختلف هستند.

فروش سرور اچ پی

HP TOWER (ML)

در ادامه مبحث فروش سرور اچ پی به معرفی سرور HP TOWER (ML) می رسیم. این نوع از سرورهای برند اچ پی چیزی شبیه به کیس های کامپیوترهای رومیزی هستند که مانند سری DL تمامی تجهیزات مورد نیاز در داخل آنها نصب شده است. البته شایان ذکر است که به دلیل تفاوت چشمگیر در کارایی این نوع از سرورهای اچ پی ، قیمت آنها نیز تفاوت زیادی با سایر مدل های سرورهای اچ پی دارد.

سرورهای کلاس ML اچ پی به شکل ایستاده هستند و به همان شکل می توانند بر روی زمین یا درون رک قرار داده شوند. علاوه بر اشغال فضای زیاد و ایجاد سر و صدای نامناسب از دیگر معایب این سرورها می توانیم به عدم توانایی در مدیریت کابل های متصل به آن  اشاره کنیم.

شایان ذکر است که از انواع سرورهای HP TOWER (ML) می توانیم مدل های ML350 Gen10 ، ML110 Gen10 و ML30 Gen9 را معرفی کنیم که در بازار فروش سرور اچ پی می توان به سادگی به این مدل  ها دسترسی پیدا کرد.

HP TOWER (ML)

پس از معرفی دو نوع از سرور های اچ پی نوبت به سرور های HP BLADE می رسد که با نام اختصاری BL شناخته می شوند. سرورهای BL مانند کامپیوتر ها ساختار کاملی ندارند و به همین دلیل باید درون محفظه ای قرار گیرند که دارای باکس تغذیه و شبکه باشد ، به همین روی سرورهای اچ پی Blade می توانند در داخل یک رک برای کار قرار بگیرند.

محفظه های سرور های Blade اچ پی دارای واحد خنک کننده ، منبع تغذیه و امکانات دیگری هستند که یک کاربر جهت رفع نیازهای خود برای انجام عملیات به آنها نیاز دارد.

در ادامه معرفی انواع سرورهای برند اچ پی و در ادامه صحبت در حوزه فروش سرور اچ پی باید به این نکته نیز اشاره نمود که منبع تغذیه در محفظه های سرورهای Blade اچ پی به گونه ای است که به صورت بی وقفه به این سرور برق می رساند و این عمل حتی در زمانی که برق قطع می باشد نیز انجام می گیرد.

این یکی از مزیت های بزرگی است که انواع سرور Blade را بر انواع دیگر سرورهای اچ پی مقدم می سازد اما با این وجود همیشه احتمال شکست در آن وجود دارد.

از مدل های معروف و پرکاربرد انواع سرور Blade اچ پی می توان به BL 460c G9 ، BL 660 G9 و C7000 Enclosure و چند مدل متنوع دیگر اشاره نمود.

فروش سرور اچ پی

در ادامه قصد داریم تا به مقایسه یکی از سرورهای اچ پی و یک سرور از برندهای رقیب آن که DELL است بپردازیم. برای این کار سرور اچ پی مدل ProLiant Gen8 را در نظر گرفته و از مجموعه سرورهای DELL مدل PowerEdge را بررسی می نماییم. در این مقایسه که از آمارهای وب سایت Slideshare برگرفته شده است ابتدا به برتری های سرورهای اچ پی می پردازیم.

از برتری های سرور اچ پی مدل Proliant Gen8 که احتمالاً سبب پرفروش بودن این مدل در بازار فروش سرور hp شده است می توانیم به افزایش قدرت در فضای کمتر و افزایش سرعت عمل حل مسائل اشاره نماییم.

همچنین از دیگر برتری های برجسته این مدل از سرورهای اچ پی افزایش مدیریت منابع و بازگشت سرمایه در ۳ ماه می باشد که در وب سایت اسلاید شیر به طور کامل به بررسی این نقاط قوت در این مدل از سرورهای اچ پی و همچنین مدل های دیگر این برند معتبر پرداخته شده است.

پس از بیان برتری ها و مزایای سرور اچ پی Proliant Gen8 حال به بررسی برتری های سرور PowerEdge DELL می پردازیم.

بهینه سازی عملیات های مختلف به صورت روز به روز تنها یکی از مزایای سرور دل می باشد. طراحی ماژولار این سرور به کاربران کمک می کند تا با کاهش پیچیدگی هایی که اغلب در سرور های مختلف مشاهده می شود به سادگی از آن استفاده کنند. در کنار این مزایا ، مدیریت درست هزینه ها و ماندگاری سرور را نیز می توان از برتری های سرور دل بر شمرد.

مقایسه سرورهای hp و DELL

حال اگر بخواهیم به مقایسه این دو سرور بپردازیم باید عنوان کنیم که از نظر دمای کارکرد سرور هنگام عملیات سیستم محصول کمپانی اچ پی از دمای پایین تری برخوردار است که این خود می تواند نشانه برتری بزرگی برای اچ پی باشد زیرا هر چه گرمای سیستم کمتر باشد استهلاکات محتمل آن نیز کمتر خواهد بود و این مسئله به ماندگاری و سلامت طولانی تر سرور کمک خواهد کرد و این آیتم گاهی خود به تنهایی می تواند از عوامل افزایش فروش سرور اچ پی نسبت به سایر سرورها باشد.

فروش سرور اچ پی

از نقطه نظر بهره وری سرور باید بگوییم که در این مقوله نیز سرورهای اچ پی به نسبت هم نوعانشان در برند DELL از کیفیت بالاتری برخوردار هستند ، به طوریکه سرورهای اچ پی دارای استاندارد Energy Star می باشند اما سرورهای دل تنها توانسته اند بهره وری انرژی خود را نسبت به نسل های قبلی این برند تنها تا ۲۵ درصد بهتر نمایند.

استاندارد انرژی استار چیست


اگر این سوال برای شما به وجود آمده است که استاندارد انرژی استار چیست باید بگوییم که این آیتم با علامت ستاره خود یک استاندارد بین المللی است که در زمینه چگونگی مصرف انرژی توسط انواع دستگاه های الکترونیکی و دیگر محصولات به کار گرفته می شود.

این استاندارد که برای اولین بار توسط مجموعه های آمریکایی به کار گرفته شده است نشان می دهد که دستگاهی که چنین علامتی دارد مقداری در حدود ۲۰ تا ۳۰ درصد انرژی کمتری نسبت به دستگاه های هم نوع خود مصرف می کند. این موضوع نیز خود یکی از دلایل محبوبیت و فروش سرور اچ پی در بازار می باشد .


در پایان این مقایسه و بر اساس آماری که از مشتریان سرورها گرفته شده است به طور کلی میتوان گفت که سرورهای اچ پی موفق شده اند تا رضایت ۷۶ درصدی کاربرانشان را کسب کنند ؛ این در حالی است که سرورهای دل تنها به ۷۰ درصد رضایتمندی مشتریان رسیده اند که گرچه اختلاف این ارقام خیلی زیاد نیست اما با توجه به نمونه بزرگی که برای این آمار در نظر گرفته شده است این ۶ درصد می تواند شامل هزاران نفر باشد.

پردازنده سرور اچ پی

سرورهای اچ پی عموماً از پردازنده زنون اینتل استفاده می کنند. پردازنده های Intel Xenon نوعی از پردازنده های چند هسته ای می باشند که رشته های پردازشی متعددی دارند و بر پایه ساختار سیستم های ۶۴ بیتی طراحی و در سرورهای اچ پی تعبیه شده اند. استفاده از این پردازنده ها دارای مزایایی است که در ادامه به آنها می پردازیم.

فروش سرور اچ پی

پردازنده های زنون در انواع سرورهای اچ پی برنامه مدیریتی دیتا سنتری دارند که به اختصار به آن DCM گفته می شود. این خصوصیت سرور اچ پی باعث می شود که محصولاتی که مورد نظر می باشند به شکل حرفه ای و پیشرفته ای به اطلاعات و داده ها دسترسی و نظارت داشته باشند.

همچنین حضور این پردازنده ها علاوه بر اینکه موجب بالا رفتن تقاضا و میزان فروش سرور اچ پی می باشد ، باعث می گردد که پیکر بندی چند هسته ای و همچنین سازگاری با سوکت های متنوع و پشتیبانی از میزان بالای حافظه های اصلی در سرور اچ پی انجام گیرد. این عمل سبب می گردد که سرور در سیستم عامل های ۶۴ بیتی مانند ویندوز ۷ ، ۸ و۱۰ در بالاترین سطح کارایی خود کار کند.

از دیگر مزیت های به کار گیری پردازنده های زنون در سرور های اچ پی قابلیت مدیریت توان مصرفی آنهاست که با توجه به مقدار بار کاری سرورها می باشد.

مزایای استفاده از پردازنده های زنون در سرورهای hp

پس از پیشرفت پر سرعت تکنولوژی در سالهای گذشته و ایجاد تغییر و تحولات بسیار در سرورهای اچ پی و همزمان با آن ساخته شدن دیتاسنتر های بسیار پیشرفته نیاز به بودن یک پردازنده مرکزی که قابلیت پشتیبانی از دستورالعمل های متعدد و متنوع پردازشی را داشته باشد بیش از پیش احساس شد.

از این رو کمپانی اینتل در زمان معرفی هر نسل جدید از پردازنده هایش تغییرات اساسی در سیستم ساختاری آنها می دهد که پردازنده های زنون نیز از این قاعده مستثنی نیستند و دچار تغییر و تحولات گسترده ای می شوند.

اما در ادامه می خواهیم به نکات مثبت و برتری هایی که پردازنده های زنون در سرورها دارند و باعث هرچه بالاتر رفتن فروش سرور اچ پی شده اند اشاره کنیم. یکی از این برتری ها این مطلب است که پردازنده های زنون دارای مقداری بالای کش سطح سوم در سرور اچ پی هستند.

کش ها در واقع حافظه های کوچکی هستند که سرعت بسیار بالایی دارند و پردازنده ها در سرور ها از این کش ها استفاده می کنند تا فرایند پردازش بعضی از برنامه ها و نرم افزار ها آسان و سریعتر انجام گیرد.

کش سطح سوم

از اولین مزیت های پردازنده های سرور زئون که در سرورهای اچ پی تعبیه شده اند میزان بالای کش سطح سوم در این پردازنده ها می باشد.

همانطور که پیش تر گفتیم کش ها حافظه های کوچکی هستند که سرعت بسیار بالایی دارند ؛ پردازنده های زئون در سرورهای اچ پی به منظور افزایش سرعت در برخی از کارهای پردازشی در مورد بعضی از نرم افزارها و برنامه های مختلف از این کش ها استفاده می نمایند.

می توان به روشنی به این واقعیت گواهی داد که علت بازار گرم این سرورها و بالا بودن آمار فروش سرور اچ پی در میان بسیاری از سرورهای دیگر این است که پردازنده های زئون در این سرورها از کش سطح سوم زیادی بهره می برند که این میزان بر حسب نوع و مدل سرور می تواند از ۱۵ مگابایت تا ۳۰ مگابایت متغیر باشد.

این امر همچنان یکی از مهمترین علل پتانسیل پردازشی مطلوب تر در میان اکثر سرور ها به خصوص WorkStation می باشد.

پشتیبانی از حافظه های ECC RAM

برتری های پردازنده های زئون در سرورهای اچ پی به همینجا ختم نمی شود و یکی دیگر از این برتری ها پشتیبانی این سرورها از حافظه های اصلی ECC RAM می باشد. ECC که در واقع همان Error Checking and Correction می باشد درواقع امکان شناسایی و برطرف نمودن خطاها و ارور هایی است که در مسیر داده ها رخ می دهد.

سرورهای اچ پی توانایی این را دارند که این خطاها را قبل از اینکه اتفاق بیفتند شناسایی نموده و آنها را برطرف کنند که این امر باعث می گردد داده های محاسباتی با نهایت دقت و کمترین میزان اشتباه به خروجی تبدیل شوند.

این مزیت باعث می شود که علاوه بر افزایش آمار فروش سرور اچ پی در تمام نمایندگی های این شرکت ، درصد چشم گیری از ارور های سیستمی و کرش ها در داخل سرور محدود شده و عملکرد کلی سرور کاملاً با ثبات باشد.

طول عمر زیاد

در ادامه صحبت درباره برتری های سرور های اچ پی بی شک نمی توان از طول عمر بیشتر این سرورها نسبت به سایر برند های مختلف حرفی به میان نیاورد.

پردازنده های زئون که در سرورهای اچ پی قرار دارند به شکلی طراحی شده اند که در شرایط پردازشی مداوم و سخت بدون هیچ گونه مشکلی به کار خود ادامه دهند و این امر باعث می شود که این سرورها از طول عمر بیشتری نسبت به رقبای خود برخوردار باشند.

فناوری Hyper threading

به عنوان آخرین مزیت مهمی که می توان درباره انواع سرورهای اچ پی ذکر نمود بهره مندی آنها از فناوری Hyper threading است. به جرات می توان گفت که تمام سرور های اچ پی که دارای پردازنده های Xeon هستند حتی آنهایی که در رده های پایین مدل و قیمت قرار می گیرند ، به منظور افزایش سرعت در پردازش دستورات از این فناوری پشتیبانی می کنند.

اهمیت این موضوع را زمانی بهتر درک می کنید که به شما بگوییم ، پردازنده های Core که در کمپانی بزرگ Intel تولید می شوند فقط در مدل های Core I7 دارای این ویژگی هستند و از این فناوری پشتیبانی می کنند.

این در حالی است که همین مزیت در این پردازنده ها باعث ایجاد اختلاف قیمت فاحشی میان آنها و مدل های Core I5 شده است. در ادامه در بحث فروش سرور اچ پی قصد داریم تا به این سوال پاسخ دهیم که چرا بهتر است به جای استفاده از پی سی ها یا همان کامپیوترهای قدرتمند از سرور اچ پی استفاده نماییم.

تجربه نشان می دهد که به منظور به کار گیری فناوری اطلاعات به شکل استاندارد در هر کسب و کاری ، یک زیر ساخت پایه و اصلی نیاز است که آن زیرساخت چیزی جز ایجاد شبکه کامپیوتری و استفاده از دستگاه سرور در راس آن نمی باشد؛

اما اشتباهی که بسیاری از کاربران برای ایجاد یک شبکه کامپیوتری انجام می دهند این است که به جای استفاده از سرور ، از یک پی سی قدرتمند و در برخی موارد یک کامپیوتر معمولی استفاده می کنند. در ادامه به این موضوع می پردازیم که چرا باید از سرور به جای کامپیوتر استفاده نمود ؟

فروش سرور اچ پی

سرورهای Entry Level

بهترین گزینه برای افرادی که از کامپیوتر به جای سرور استفاده می کنند ، سرورهای مبتدی هستند. این سرورها که با نام Entry Level شناخته می شوند به خوبی نیاز های این دسته از کاربران را رفع خواهند کرد.

سرورهای مبتدی که در تمام مراکز فروش سرور اچ پی از جمله مجموعه فاواجم قابل دسترس و خرید می باشد ، از لحاظ ساختار شباهت های زیادی به کامپیوترهای شخصی سطح متوسط دارند.

البته تفاوت های مهم و کلیدی در آنها وجود دارد که همین تفاوت ها پاسخ اصلی این سوال است که چرا باید از سرور به جای کامپیوتر استفاده کنیم؟ در ادامه به بررسی این تفاوت ها و همچنین برتری های سرور های اچ پی نسبت به کامپیوتر های شخصی می پردازیم.

 

فروش سرور اچ پی

درباره HPE

وقتی در خصوص خرید و فروش سرور اچ پی تحقیق می‌کنیم، گاهی اوقات به جای لوگوی برند hp  با نام دیگری برمی‌خوریم که به نظر می‌رسد در عین حالی که محصولات کمپانی مورد نظر را عرضه می‌نماید دارای ساختار مستقلی می‌باشد! در همین رابطه بر آن شدیم تا درباره این مجموعه نیز توضیحاتی را تقدیم حضورتان کرده، بگوییم که HPE چیست و در چه حوزه‌ای فعالیت می‌کند!

همانطور که بدان اشاره شد، شرکت hp قریب به ۸ دهه پیش توسط بیل هیولت و دیوید پاکارد افتتاح شده و فعالیت خود را در زمینه طراحی و ساخت سخت‌افزارهای کامپیوتری آغاز کرد؛ تا جایی که امروزه به عنوان بزرگترین تولیدکننده چاپگر و لپ تاپ دنیا شناخته می‌شود .

در همین رابطه زمانی که شوق به پیشرفت در همه لایه‌های یک مجموعه وجود داشته باشد، منابع انسانی آن از سطح دانش و اطلاعات کافی برخوردار بوده و امکانات، ابزار و سرمایه  نیز به اندازه کافی در دسترس باشد، بدیهیست که این مجموعه توانایی و تمایل به گسترش (در سطح و عمق) را داشته و علاوه بر اینکه به سمت فعالیت در حوزه‌های دیگر کشیده می‌شود، در زمینه امور فعلی خود نیز پیشرفت چشمگیری را رقم خواهد زد .

با توجه به این توضیحات اینکه hp هم در حوزه ساخت لپ تاپ و ماشین‌آلات اداری نظیر انواع پرینترها فعال بوده و هم دستی بر آتش ساخت تجهیزات شبکه نظیر انواع سرور و ذخیره‌سازها دارد عجیب به نظر نمی‌رسد .

تبدیل hp به دو بخش مجزا

گاهی برای رشد یک شاخه درخت شرایط ایده‌آلی فراهم نبوده و در هم تنیدگی آن با همسایگانش موجب از دست رفتن فضای مورد نیازش برای رشد می‌شود! در نتیجه اینکه یک باغبان با هرس کردن آن فضای مورد نیاز را مهیا کرده و یا با استفاده از دیگر روش‌های تکثیر گیاهان، بخش رشد کرده را به نهالی مستقل تبدیل می‌کند؛ یعنی همان‌ کاری که مدیران ارشد hp با آن کردند .

در همین رابطه پس از اینکه افراد مذکور با کاهش سهم فروش بازار کامپیوترهای شخصی و چاپگرهای خود به عنوان حوزه اصلی فعالیت‌ها و همچنین وابستگی بخش‌های مختلف به یک ساختار سازمانی غیر مستقل مواجه شدند، دریافتند که زمان عملی کردن یک سلسله تغییرات بزرگ در کسب و کارشان هستند .

به همین منظور با نیت کوچک‌سازی و تغییر ساختار مجموعه، استقلال در امور مالی و نوآوری در محصولات و خدمات ارائه شده که جملگی در کاهش سود سال‌های منتهی به این تصمیم نقش داشتند، مجموعه خود را به دو بخش “اچ‌پی اینک” و “هیولت پاکارد اینترپرایز” تقسیم کرده و عملاً از ۱ نوامبر ۲۰۱۵ میلادی به بعد در دو مسیر مختلف به حرکت خود ادامه داد .

با عنایت به این تقسیم بندی هم اکنون hp Inc در حوزه لپ تاپ و پرینترها و Hewlett Packard Enterprise Company  در زمینه تولید سرور، تجهیزات شبکه و ذخیره‌ساز‌های کامپیوتری فعالیت دارد . زمانی که در خصوص سرورهای hp سخن می‌گوییم در حقیقت منظورمان همان سرورهای  HPE می‌باشد و برعکس، با این تفاوت که نمونه‌هایی با نام “اچ پی” پیش از ۲۰۱۵ روانه بازار شده‌اند .

جهت دریافت مشاوره رایگان و کسب اطلاعات بیشتر با شرکت فاواجم تماس حاصل فرمایید .

 ۲۲۸۴۸۰۴۱ ۰۲۱