خرید دستگاه utm : بپردازیم که utm چیست ؟

یو تی ام در واقع مخفف Unified Threat Management و به معنای مدیریت یکپارچه تهدیدات است که با راهکار های مختلف نحوه دسترسی کلاینت های شبکه به منابع موجود در آن را بر مبنای سیاست کلی و امنیتی شبکه و مدیران آن کنترل و مدیریت می نماید.
از جمله ویژگی هایی که باید برای خرید دستگاه utm مناسب و قوی برای شبکه خود به آن دقت داشته باشید توانایی ثبت و اخطار است. ثبت کردن وقایع رخ داده در درون شبکه از نقاط قوت یک دستگاه یو تی ام مناسب است که می تواند به مدیران در کنترل حملات مختلف سایبری کمک کند. همچنین این توانایی در دستگاه می تواند به مدیر شبکه کمک کند تا با استفاده از اطلاعات ثبت شده در دستگاه ترافیکی که توسط کاربران مجاز تولید می شود را کنترل و مدیریت کند. اگر ثبت وقایع و اطلاعات در چارچوب درستی اعمال شود و توسط دستگاه مناسبی انجام بگیرد مدیر شبکه می تواند در صورت نیاز به سادگی به قسمت های مهم اطلاعات ثبت شده دسترسی پیدا کند. از ویژگی های یک دستگاه یو تی ام خوب می توانیم این نکته را برشمریم که علاوه بر ثبت وقایع در صورت بروز شرایط بحرانی به سرعت مدیریت شبکه را با ارسال اخطار از وقوع آن بحران مطلع کند.
دستگاه UTM می تواند حجم بالایی از بسته های اطلاعاتی را بدون آنکه خللی در کار شبکه به وجود بیاید مورد بازرسی قرار دهد. حجم داده ای که یک دستگاه یو تی ام می تواند مورد بازرسی و کنترل قرار دهد بر اساس نوع شبکه متفاوت خواهد بود اما نکته ای که حائز اهمیت است این موضوع می باشد که قابلیت بازرسی بسته های اطلاعاتی که Packet Inspection نیز نامیده می شود نباید به سان گلوگاهی برای عبور اطلاعات در شبکه باشد ؛ این بدان معناست که این قابلیت دستگاه نباید باعث کندی سرعت در شبکه شود. این موضوع به سرعت پردازش اطلاعات در دستگاه مرتبط است که خود بنا به عوامل مختلفی تغییر می کند.
سرعت پردازش دستگاه آیتمی است که برای خرید دستگاه utm باید به خوبی آن را مورد بررسی قرار داد ؛ یکی از عواملی که در سرعت پردازش دستگاه موثر است سرعت پردازنده آن و همچنین بهینه سازی کد نرم افزار است که بیشترین تاثیر را در کاهش سرعت آن می گذارد. همچنین کارت های جانبی که بر روی دستگاه متصل می شود نیز بسیار بر این روند تاثیر گذار بوده و باعث کندی دستگاه در پردازش اطلاعات و در نهایت ایجاد ترافیک در شبکه می شود. شایان ذکر است که بگوییم یو تی امی که برخی از کارها را به نرم افزار های دیگری می سپارد سرعت بالاتری در بازرسی بسته های اطلاعاتی خواهد داشت.
از ویژگی های دیگر یک دستگاه یو تی ام مناسب که باید پس از راه اندازی شبکه به سرعت به فکر خرید آن باشید سادگی در پیکربندی می باشد. این در واقع بدین معناست که کارهایی مانند راه اندازی سریع دستگاه ، مشاهده سریع خطاها و مشکلات به شکل ساده و سریعی در دستگاه انجام گیرد و در واقع منوی کاربری مناسبی پیش روی کاربر باشد و برای استفاده مدیر شبکه از دستگاه نیاز به وارد کردن کد های پیچیده و مسیرهای طولانی نباشد. در همین جا لازم است یاداوری کنیم که بیشتر مشکلات امنیتی که در شبکه ها به وجود می آید به دلیل پیکربندی نامناسب دستگاه ها است ؛ در صورتی که اگر یک پیکربندی ساده و مناسب در آن وجود داشته باشد امکان بروز خطا در آن کمتر می شود و این امر باعث می گردد که بیش از پیش در هنگام خرید دستگاه utm به ویژگی های ساختاری آن نیز دقت کنید.
اما یکی از کلیدی ترین نکات برای انتخاب یو تی ام امنیت خود آن است. در واقع این دستگاه که به دلیل محافظت از شبکه در مقابل هکرها و مهاجمین سایبری ساخته شده است اگر نتواند جلوی ورود آنها به سیستم داخلی خود را بگیرد چگونه می تواند امنیت یک شبکه را تضمین کند؟ امنیت یو تی ام از امنیت سیستم عامل آن نشات می گیرد و در واقع اگر نرم افزار یو تی ام بر روی سیستم عامل جداگانه ای کار می کند تمام نقاط ضعف آن سیستم عامل در واقع نقاط ضعف یو تی ام نیز محسوب می شود.

جهت دریافت مشاوره رایگان و کسب اطلاعات بیشتر با شرکت فاواجم تماس حاصل فرمایید .

 ۲۲۸۴۸۰۴۱ ۰۲۱