آنتن وایرلس با برد بالا : یکی از ویژگی های اصلی تکامل و پیشرفت پدیده های گوناگون ، تغییر برخی از مفاهیم قدیمی حوزه مورد نظر می باشد که در پسِ تغییر تکنولوژی و سازوکار این حوزه ، کمرنگ شده و نهایتاً به فراموشی سپرده شده اند .

به عنوان مثال چنانچه بخواهیم مثالی ملموس از دوران معاصر خود بزنیم ، سال ها پیش از اینکه اینترنت بی سیم یا ADSL به صورت کنونی در اختیار عموم مردم جامعه قرار گیرد ، استفاده از مودم های رایانه های شخصی با آن سر و صدای منحصر بفردش ، استفاده از کارت های اینترنت که اعتباری چند ساعته به ما می داد و کابلی که کامپیوتر شخصیمان را به پریز تلفن متصل می کرد تنها راه استفاده از اینترنت خانگی بود . اینترنتی که سرعت و توانایی های فاجعه بار آن شرایط مطلوب کنونی در این حوزه را به ما یادآور می شود .

نقش شبکه در زندگی ما

این توضیحات از این بابت ارائه شده که بگوییم در پدیده هایی مانند پسیو شبکه یا خدمات پشتیبانی شبکه که به عنوان بخشی از خدمات مجموعه فاواجم در زمره امور کم سن و سال و پدیده های نوظهور قرار می گیرند نیز این دگرگونی ها نیز وجود دارد ، با این تفاوت که به دلیل قرار داشتن در برهه کنونی و حرکت در دل آن ، متوجه تغییراتش نمی شویم .

با تکامل زیرساخت های مرتبط با اینترنت وایرلس ، اینک دیگر زمان این رسیده بود که امواج وظیفه بسیاری از سخت افزارهای حوزه IT را ایفا کرده و با تبعیت از پیشرفت های جامعه جهانی دسترسی ما را به فضای مجازی ساده ، کم هزینه و بهینه تر کند .

آنتن های وایرلس به عنوان درگاه اشاعه این امواج ، وظیفه اتصال کاربران به اینترنت را بر عهده داشتند ، اما از آنجایی که هر وسیله ای در حد و اندازه های خود دارای معایب و نارسایی هایی است ، آنتن های وایرلس نیز با محدودیت در تعداد مشترکین متصل شده یا برد پایین که توانایی سرویس دهی به افراد دورتر از منبع امواج را نداشت نمی توانست به همه نیازهای کاربران پاسخ دهد ، در نتیجه آنتن وایرلس با برد بالا وارد عرصه راه اندازی شبکه و حوزه های مرتبط با آن شد .

آنتن وایرلس با برد بالا چیست؟

آنتن وایرلس با برد بالا در تعریفی ساده واسطه ای است که سیگنال الکتریکی را از اکسس پونت ها را در محیط منتشر می کند . این محصولات که در دو نوع Indoor و Outdoor ساخته می شوند .

در مدل های مخصوص فضای بسته ، این محصولات بواسطه ارتباط مستقیم با کاربران و تأثیر گذاری بصری روی محیط داخلی عموماً دارای ساختاری ظریف ، کوچک ، از موادی پلاستیکی و همنوا با دکوراسیون امروزی خانه ، شرکت ، ادارات یا واحدهای صنفی هستند .

این در حالیست که در نمونه های خارج از محیط های سرپوشیده ، به دلیل برخورد مستقیم باد و باران و دیگر عوامل طبیعی با آن ، بهره مندی از پوشش و اتصالاتی مقاوم و عموماً فلزی در آن ها اجتناب ناپذیر است .

انواع آنتن های وایرلس

از مهمترین عواملی که در انتخاب یک آنتن وایرلس با برد بالا باید مورد توجه قرار گیرد می توان به فاصله طی شده توسط سیگنال ، موانع سر راه و کارت های وایرلس اشاره کرد که همین عوامل استفاده از آنتنی اکسترنال با بهره بالا را ضروری می کند .
در ادامه می توان مدل های
• Directional یا جهت دار
• Omni-Directional یا چند جهته
• Point-to-Point یا نقطه به نقطه
• Point-to-Multi Point یا یک نقطه-به-چند نقطه
• دیش
• Yagi و
• Backfire
را به عنوان مهمترین زیرشاخه های این محصول معرفی کرد .

عوامل موثر در انتخاب این محصولات

در نمونه های که تنها یک مدل وظیفه تغذیه کاربران یک واحد اداری ، تجاری ، مسکونی یا هر نوع کاربری دیگری را بر عهده دارد ، به فراخور آن مراحل برپایی آنتن وایرلس با برد بالا نیز ساده تر می باشد ، این در حالیست که در موارد نقطه به نقطه محاسبه قوس زمین ، امکان سنجی دید مستقیم و بدون مانع ، محاسبه فاصله بین دو نقطه ، در نظر داشتن میزان نویز محیط فرکانسی ، در نظر داشتن شرایط جوی و خواسته های قابل اجراء و قابل تأمل مشتری نیز دخیل می شوند .

در نهایت گفتنیست که مجموعه فاواجم با عرضه آنتن های برد بالای خود تحت عنوان شایالینک ، مفتخر است تا از این محصول ملی در راستای بهبود کیفیت امواج مذکور و رساندن آن به دست کاربران هر سازمانی حمایت کرده و در کنار عرضه این آنتن ، جمله خدمات وابسته به آن را نیز ارائه دهد .

جهت دریافت مشاوره رایگان و کسب اطلاعات بیشتر با شرکت فاواجم تماس حاصل فرمایید .

 ۲۲۸۴۸۰۴۱ ۰۲۱