فروش هارد سرور : در دنیای تبادل اطلاعات ، شبکه و کامپیوتر محصولاتی را پیدا می کنیم که بدون محدودیت خاصی بر روی سیستم های مختلف نصب شده و به کاربران خود سرویس می دهند . اکثر قریب به اتفاق ورودی های کامپیوتر از قبیل ماوس ، کیبورد ، اسکنر یا خروجی هایی مانند مانیتور ، پرینتر ، اسپیکر و … از جمله محصولاتی هستند که اگر خیلی قدیمی نبوده یا خیلی جدید با طراحی نوظهوری نباشند به همه سیستم ها متصل شده و متقاضیان خرید آن ها می توانند از محصول خریداری شده روی هر رایانه ای استفاده نمایند .

این در حالیست که انتخاب قطعات موجود در بخش های فنی و به طور مشخص مادربرد آن به این سادگی ها نبوده و عدم همخوانی آن ها در پاره ای مواقع به بلااستفاده ماندن این سازوکار منتهی می شود .

با عنایت به این توضیحات خرید و فروش هارد سرور نیز از در سطحی بالاتر از مبادلات ساده یک وسیله الکترونیکی یا برقی قرار گرفته و بدین ترتیب چنانچه خود متقاضی یا فروشنده به ویژگی ها ، توانایی ها و پیشنیازهای استفاده از این محصول واقف نباشد نمی توان از کارکرد صحیح و بازدهی بالای محصول مطمئن بود .

در نتیجه برای فروش هارد سرور نیازمند اطلاعاتی مهم در خصوص این محصولات هستیم که در ادامه به بررسی آن ها خواهیم پرداخت :

فروش هارد سرور

 انواع هارد دیسک های HDD

هارد دیسک های HDD در دو شاخه اصلی SAS و SATA طراحی شده که با وجود تفاوت کاربرد و توانایی هایشان در جایگاهی مناسب مورد استفاده قرار می گیرند .

به طور کلی سرعت انتقال اطلاعات یا پهنای باند در نمونه های SAS بیشتر از نمونه های SATA می باشد ، اما گروه دوم نیز که کاربرد بیشتری در ساختار رایانه های شخصی دارند علاوه بر توانایی ذخیره اطلاعات در حجمی بیشتر دارای امنیت و یکپارچگی بیشتری می باشند .

به طور کلی کارشناسان برپایی شبکه های کامپیوتری هارد دیسک های SAS اینترپرایز را به عنوان گزینه اصلی ساخت یک سرور می دانند که امکان تبادل اطلاعات همزمان (ارسال و دریافت اطاعات در یک لحظه) را بواسطه استفاده از کنترلر مناسب و مخصوص داشته و در نسل سوم خود دارای سرعت ۱۲ Gb/s می باشد .

هارد سرور  SATAبه این دلایل برای استفاده در سرور مناسب نمی باشد! هارد سرور اینترپرایز SAS به این دلایل برای استفاده در سرور مناسب می باشد !
مقاومت کم در برابر لرزش مقاومت زیاد در برابر لرزش
وجود خطا‌های غیر قابل بازگشت در سطوح  بالا دارای فناوری مدرن تر در طراحی خود
عدم پشتیبانی سخت‌افزاری از دستورات مدیریت RAID ارائه هشدار به کاربران در صورت خرابی هارد دیسک
هزینه پایین تر از نمونه های SAS دارای قیمتی بیشتر در برابر دیگر محصولات مشابه

نکته : در مواردی که وجود سرعت ، قابل اطمینان بودن و استفاده از تعداد بالای هاردها ضروری نیست ، استفاده از تعداد معدودی SATA (مثلاً سه یا چهار عدد) با RAID به پدید آمدن سروری کارا ، ارزان و کم جا منجر می شود . بدیهیست که با افزایش تعداد هارد ها (پنج عدد و بیشتر) استفاده از SAS ها بهتر است .

فروش هارد سرور

 اندازه استاندارد

به طور کلی هارد دیسک ها در دو نوع اصلی ۲٫۵ و ۳٫۵ اینچی طراحی و ساخته می شوند . در همین رابطه نمونه های ۳٫۵ اینچی محصولاتی با ظرفیت بالا و قیمت مقرون به صرفه مناسب استفاده در قالب سرورها هستند . از سویی دیگر دیسک های ۲٫۵ اینچی که برای ساخت SSD بسیار مورد استفاده قرار می گیرند ، به دلیل داشتن اندازه کوچکتر نسبت به ۳٫۵ اینچی ها دارای ظرفیتی کمتر اما سرعتی بیشتر می باشند . این محصولات در صورتی که طراح یا کارفرما مایل به کاهش مصرف انرژی در سرور باشند مورد استفاده قرار می گیرند .

فروش هارد سرور

امنیت

فروش سرور اچ پی در کنار لزوم شناخت خود سخت افزارهای مذکور مستلزم تسلط به ریزه‌کاری های فراوانی می باشد که بخش قابل توجهی از آن ها مرتبط با مباحث امنیتی و حفظ اطلاعات می باشد .

به عنوان مثال چنانچه مسئول فروش هارد سرور یک مجموعه به این نکته واقف نباشد که تعداد بیشتر هارد دیسک ها به حفظ اطلاعات در شرایط اضطراری و به هنگام آسیب دیدن یکی از آن ها می انجامد ، هارد دیسکی با ظرفیت بالا به مشتری معرفی کرده (مثلاً دو هارد دیسک ۱ ترابایتی به جای یک هارد دیسک ۲ ترابایتی) که این امر به در خطر افتادن اطلاعات کارفرما منجر می شود .

در ادامه لازم به ذکر است که چنانچه به این نکات تسلط ندارید جای هیچگونه نگرانی نیست ، چرا که با سپردن کار خود به مجموعه متخصصی مانند فاواجم همه این پیشنیازها محاسبه و رعایت می شود .

هارد سرور از نظر اینترفیس

عنوان هارد توضیحات تصویر
SCSI این تکنولوژی از دور خارج شده است .
SAS مخفف Serial Attached SCSI | دارای سرعت ۱,۲۰۰Mb/sec ، ۱۵۰۰۰RPM و توان عملیاتی ۱۲Gb/sec | مناسب برای زمانی که سرعت بالا به همراه Rewriting Cycle زیاد لازم داریم   .
NL-SAS این محصولات که با نام Near Line SAS هم شناخته می‌شوند در حقیقت هاردهای enterprise-level SATA با اینترفیس SAS هستند.
FDE/SDE هارد سرورهای SAS با سیستم رمزگذاری
FC قابل استفاده در| SAN  در این محصولات از از پروتکل انتفال فیبر نوری استفاده می‌شود، به همین دلیل سرعت بالایی دارند.
SATA هارد‌های سریالی معروف که قابلیت تصحیح خطا به صورت خودکار را داشته، دیتا را با امنیتی قابل توجه انتقال داده، نویز را از سیگنال فیلتر کرده و با ولتاژ کمتری کار می‌کنند.

 

تفاوت هارد سرور با هارد معمولی

با وجود اینکه در فروش هارد سرور یا خرید هارد سرور ، هارد دیسک‌های دسکتاپی یا معمولی در نظر اول تفاوتی محسوس با هاردهای سروری ندارند، اما درون‌مایه آن‌ها کاملاً با یکدیگر متفاوت بوده و ویژگی‌هایی که هریک دارند سبب می‌شود تا نتوانیم به طور معمول از آن‌ها به جای دیگری استفاده کنیم . در همین رابطه می‌توان مواردی را به عنوان مهمترین تفاوت‌های این دو نوع هارد دیسک معرفی کرد که در ادامه به بررسی آن‌ها خواهیم پرداخت :

  • به دلیل اینکه هارد دیسک‌های سروری به مدت طولانی‌تری مشغول به کار بوده و معمولاً با هارد دیسک‌هایی مشابه خود که آن‌ها نیز دارای حرارتی زیاد هستند احاطه شده‌اند، لازم است تا دارای توان تهویه قدرتمند و سریعی باشند که این مهم با کمک حسگرهای تشخیص و تصحیح لرزش و کنترل جریان هوا در هارد سرور تحقق می‌یابد .

 

  • با توجه به توضیحات مورد قبل، این محصولات دارای طول عمر و گارانتی بیشتر و بلندمدت‌تری نیز هستند .
  • زمانی که ویژگی‌های فوق با قابلیت اطمینان و سرعتی بیشتر نسبت به هاردهای معمولی همراه می‌شوند، بهای بیشتری نیز به همراه خواهند داشت؛ در نتیجه هارد سرورها از نمونه‌های معمولی گران‌ترند .

 

  • به هنگام فروش هارد سرور به مشتریان این نکته گوشزد می‌شود که این محصولات قادر به پاسخگویی همزمان به چند درخواست هستند .
  • هارد سرورها دارای کش بیشتر و زمان پاسخ به درخواست کمتری هستند .
  • نمونه‌های سروری در حوزه Error Detection and Correction یا تشخیص و تصحیح خطا دارای ویژگی‌های بیشتر و کاربردی‌تر هستند .

تفاوت‌ها در ساختار فیزیکی و پیکربندی

در هنگام خرید هارد سرور ، این محصولات در دو نوع Simple Swap  به معنی تعویض ساده و  Hot Swapیا تعویض داغ طراحی و عرضه می‌شوند . تفاوت این دو نوع هارد در نوع تعویضشان است که در نمونه  Hot Swapمی‌توان این قطعه را بدون خاموش کردن سرور جابجا نمود .

در ادامه گفتنیست که هارد سرورها در حوزه پیکربندی RAID ویژگی‌های بیشتری داشته و ECC آن- Error Recovery Control –  به کنترل بازیابی خطا کمک می‌کند .

جهت دریافت مشاوره رایگان و کسب اطلاعات بیشتر در خصوص داکت کشی شبکه با شرکت فاواجم تماس حاصل فرمایید .

۲۲۸۴۸۰۴۱ ۰۲۱