فایروال فورتی نت  fortigate fg-200f : در این قسمت از مقالات به بررسی در مورد فایروال فورتی نت  fortigate fg-200f پرداخته می شود و اینکه این فایروال چه ویژگی هایی دارد :

فایروال فورتی نت  fortigate fg-200f

از فایروال فورتی گیت  fortigate fg-200f جهت امنیت شبکه که بر روی یک پلتفرم و با یک سیستم عامل وجود دارد استفاده می گردد ، در این فایروال از یک راهکار SD-WAN برنامه محور به همراه قابلیت های فایروال نسل جدید (NGFW) استفاده شده است همچنین از این فایروال برای سازمان های متوسط تا بزرگ مانند دانشگاه ها و یا حتی شعبه های یک سازمان استفاده می گردد ، در این فایروال با استفاده از  SD-WAN Secure می توان به راحتی در برابر تهدیدات سایبری موجود در شبکه جلوگیری نمود .

در ادامه به بررسی برخی از ویژگی های فایروال fortigate fg-200f پرداخته می شود :

۱) با استفاده از این فایروال تمام اپلیکیشن های موجود در داخل شبکه و همچنین اجرای سیاست شبکه به صورت دقیق بررسی می گردد .

۲) از این مدل فایروال جهت محافظت در برابر malware ها ، exploit ها و وب سایت های مخرب استفاده می گردد که ترافیک در این حالت چه رمزگذاری و چه غیر رمزگذاری باشد از این فایروال استفاده می گردد .

۳) با استفاده از فایروال fortigate fg-200f حملات شناسایی و از ورود آنها به شبکه جلوگیری می گردد و اطلاعات اینگونه تهدیدات از سرویس های امنیتی آزمایشگاه های هوش مصنوعی Forti Guard بدست می آید .

۴) با استفاده از این مدل فایروال از تمام حملات پیچیده و ناشناخته ای که به صورت real time رخ می دهد جلوگیری می گردد و اینگونه جلوگیری از حملات real time با استفاده از ساختار امنیتی مجهز به هوش مصنوعی Forti Sandbox فورتی نت رخ می دهد .

گواهینامه ها :

گواهینامه هایی که این مدل فایروال موفق به دریافت آنها شده عبارتند از :

گواهینامه های شخص ثالث از آزمایشگاه های NSS ،ICSA ، ویروس بولتن و AV Comparatives

و اما Networking در فایروال FG-200f :

۱) انتخاب مسیرهای داینامیک بر روی تمام انتقال ها در شبکه های WAN که در این حالت تجربه کاربری بهتری ارائه می گردد که این عملیات با استفاده از قابلیت های self-healing موجود در SD-WAN رخ می دهد. 

۲) در این فایروال مسیر یابی پیشرفته ، VPN مقیاس پذیر و  multi-cast و همچنین پشتیبانی از IP/V6 IP/V4 صورت می پذیرد .

مدیریت در فایروال فورتی نت  fortigate fg-200f :

۱) در این فایروال با استفاده از SD-WAN گردش کار بصری و ساده ای را فراهم می نماید که در این حالت تنها با چند کلیک می توان مدیریت متمرکز و سیاست های تجاری را ایجاد نمود .

۲) پیاده سازی این فایروال بسیار سریع و اتوماتیک می باشد که این مسئله برای تمام شبکه های بزرگ و توزیع شده امر مهمی می باشد .

۳) تانل های VPN به صورت خودکار و منعطف برای hub to spoke و full mesh می باشد .

۴) در این فایروال چک لیست هایی وجود دارد که از پیش مشخص شده اند که از آنها برای آنالیز ساختار استفاده شده است .

ساختار امنیتی Fortigate 200f :

تصاویر توپولوژی شبکه به صورت اتوماتیک ایجاد میگردد و همچنین در این حالت دید کاملی نسبت به فورتی نت و Fabric-ready partner ارائه می دهد .

نحوه ی ایجاد امنیت با استفاده از فایروال فورتی نت  fortigate fg-200f به چه صورتی می باشد ؟

۱) تهدیداتی که در ترافیک به صورت رمزگذاری وجود دارد مسدود می گردد که این عملیات با استفاده از بالاترین عملکرد بررسی ترافیک ssl صورت می پذیرد ، آخرین استانداری که وجود دارد TLS ۱.۳ می باشد .

۲) حملات پیچیده که به صورت real time رخ می دهد با استفاده از سرویس های آزمایشگاه های مجهز به هوش مصنوعی FortiGuard مسدود می گردد و علاوه بر موارد گفته شده فایروال fortigate fg-200f از تمام تهدیدات پیشرفته جلوگیری می نماید .

Secure Web Gateway در فایروال fortigate fg-200f چه عملیاتی را انجام می دهد ؟

۱) با استفاده از این مدل فایروال می توان دسترسی امنی به وب در برابر تهدیدات داخلی و خارجی ایجاد نمود و این عملیات حتی برای بالاترین سطح performance در ترافیک های رمز گذاری شده رخ می دهد .

۲) ذخیره سازی داینامیک وب و ویدیو با استفاده از فایروال فورتی نت می تواند تجربه کاربری عالی را فراهم نماید .

۳) با استفاده از این فایروال می توان دسترسی وب را مسدود نمود و این عملیات با استفاده از user و user group ها انجام می گردد .

۴) در این فایروال عملیات از دست رفتن داده ها جلوگیری می گردد و فعالیت کاربران در اپلیکشن های ابری چه به صورت شناخته شده و چه به صورت ناشناخته مشاهده می گردد .

۵) درخواست های DNS در برابر domain های مخرب مسدود می گردد .

۶) با استفاده از این فایروال می توان از چند لایه در برابر تهدیدهای بد افزار محافظت نمود .

دسترسی به لایه ها توسط پورت های forti link چگونه سبب گسترش امنیت می گردد ؟

با استفاده از FortiSwitch و FortiGate می توان امنیت و شبکه را با استفاده از پروتکل forti link مهیا نمود ،  این پورت های فعال شده forti link می توانند مانند پورت های معمولی نیز مورد استفاده قرار گیرند .

پردازنده محتوا یا content processor در فایروال fg-200f  به چه صورتی عمل می نماید ؟

پردازنده محتوای جدید و موفق که در فورتی نت وجود دارد از جریان مستقیم ترافیک به صورت مجزا فعالیت می نماید و ویژگی های امنیتی محاسباتی را به شدت تسریع می نماید :

۱) ارتقاء عملکرد IPS با قابلیت بی نظیر full signature matching (تطابق کامل امضا) در ASIC .

۲) قابلیت های SSL Inspection بر اساس آخرین استانداردهای مجاز رمزنگاری در fg-200f .

۳) رمزگذاری و رمزگشایی با استفاده از این مدل فایروال بارگیری می گردد  .

پردازنده شبکه در فایروال Fortigate 200f : 

 با استفاده از پردازنده شبکه SPU NP6XLite می توان قابلیت های فایروال و VPN را افزایش داد ، در ادامه به بررسی برخی از قابلیت های ارائه شده پرداخته می شود :

۱) پردازش انواع IP های مخرب و فریم ها با استفاده از این مدل فایروال بهینه می گردد .

۲) سرعت سخت افزار ها با رمزگذاری VPN هماهنگ می باشد .

۳) با استفاده از این مدل فایروال می توان ترافیک را shape نمود و همچنین صف اولویت را ایجاد نمود.

در صورتی که نیازمند اخذ مشاوره در مورد فایروال فورتی نت  fortigate fg-200f می باشید می توانید با کارشناسان و متخصصان فاواجم تماس حاصل نمایید .