قیمت سرور اچ پی : در این قسمت از مقالات به بررسی کامل و جامعی در مورد قیمت سرور اچ پی پرداخته می شود و اینکه قیمت سرور اچ پی به چه مواردی بستگی دارد ؟
در ادامه به بررسی چندین مدل از سرورهای اچ وی پرداخته می شود :
۱) سرور اچ پی مدل hp proliant dl360 g10 :
امروزه با توجه به پیشرفت تکنولوژی و گستردگی استفاده از سیستم های کامپیوتری نیاز متصل شدن چندین سیستم به یکدیگر تحت قالب یک سیستم مرکزی با سرور و انجام تمام فعالیت های محوله احساس می گردد به گونه ای که تمام فعالیت ها به صورت یکپارچه عملیات مربوطه را انجام دهند .
که در این میان شرکت های بزرگ و متفاوتی در زمینه ایجاد سرور و شبکه های کامپیوتری فعالیت می نمایند که می توان از جمله بزرگترین و جامع ترین آنها را شرکت hpe (hewlett packard enterprise ) نام برد که این شرکت نقش عمده و بزرگی را در این زمینه اعمال می نماید .

قیمت سرور اچ پی

در صورتی که نیازمند یک سرور ایمن و چابک هستید استفاده از این مدل از سرور اچ پی می تواند گزینه مطلوبی باشد و همچنین از نظر مدیریت اقتصادی نیز گزینه بسیار مطلوبی برای تمام مدیران شبکه و صاحبان مشاغل محسوب می گردد برند اچ پی تمام نیاز های شما را با به روز ترین تجهیزات و جدیدترین تکنولوژی در اختیار شما قرار خواهد داد ، این سرور با جدیدترین نرم افزار ها سازگاری دارد ، از جمله اماکنی که می توان از این سرور استفاده نمود یک شرکت کوچک تا یک دیتا سنتر بزرگ می باشد و در صورتیکه که نیازمند یک سرور قدرتمند می باشید که توسط آن بتوانید تمام پردازش ها را با قدرت هرچه تمام تر و استفاده از دیتابیس های قوی داشته باشید سرور اچ پی مدل hp proliant dl360 g10 می تواند گزینه مطلوبی برای شما باشد .
این مدل از سرور جز نسل دهم سرورها محسوب می گردد که در این نسل از پردازنده intel xeon scalable استفاده می شود که در این حالت می تواند تا ۷۱ درصد کارایی پردازش را افزایش دهد و بیشترین هسته که در این مدل در هر سوکت وجود دارد ۲۸ هسته می باشد به گونه ای که در این پردازنده در صورت استفاده از دو پردازنده ۲۸ هسته ای می توان یک پردازنده ۵۶ هسته ای مدل platinum 8280 را داشته باشیم .
از جمله بزرگترین ویژگی های سرور اچ پی مدل hpe proliant dl360 g10 می توان به موارد ذیل اشاره نمود :
۱) در این مدل از طراحی متفاوت در سخت افزار بهره مند شده است و از جمله علت های آن می توان به استفاده بیشتر از سخت افزار ها را نام برد .
۲) جهت افزایش سرعت در حافظه ram از فناوری hpe persistent memory استفاده شده است .
۳) این مدل از سرور در برابر نفوذ بسیار بسیار ایمن بوده است .
۴) در این مدل از پردازنده با ۲۸ هسته در هر سوکت استفاده شده است .
یکی از بزرگترین مباحث در زمان خرید سرور مبحث raid controller می باشد که این کنترلر ها در ذخیره سازی اطلاعات نقش بسیار مهمی را ایفا می نمایند که در این مدل از سرور اچ پی از کنترلر های زیر می تواند پشتیبانی نماید .
Hpe smart array s100
Hpe essential
Performance raid controller
در برخی مواقع می بایست از طریق بک لب تاپ و با یک سیستم دیگر به اطلاعات سرور از طریق کنترل از راه دور ارتباط برقرار نمود که در این صورت می بایست عملیاتی از جمله خاموش و روشن کردن سیستم ، راه اندازی مجدد سیستم و یا برخی از تنظیمات را بدون واسطه و از طریق کنترل از راه دور انجام داد و در این صورت مدیر سرور می بایست به سرور متصل شود و عملیات مانیتورینگ مورد نظر خود را انجام دهد تا از بتواند از خرابی و خطرات احتمالی مورد نظر جلوگیری نماید ، جهت همین امر شرکت اچ پی این مدل از سرور اچ پی را به oneview و ۵ ilo مجهز نموده تا تمان مدیران شبکه و صاحبان مشاغل بتوانند با اطمینان خاطر در هر زمانی که مد نظرشان باشد بتوانند به سرور خود متصل باشند .
قیمت این سرور هم از ۹۴ میلیون تومان تا ۱۷۰ میلیون تومان می تواند متغیر باشد .
۲) سرور اچ پی مدل hpe proliant dl380 gen10 server :
این مدل از سرورهای اچ پی از جمله پر فروش ترین سرورها محسوب می گردد ، لازم به ذکر است که این مدل در تمام نسل ها وجود دارد .
و در هر مدل از نسل های این سرور با توجه به پیشرفت تکنولوژی ، پردازش و ذخیره سازی توسعه چشمگیری داشته به گونه ای که امروزه در نسل دهم این سرور پیشرفت فوق العاده زیادی را دارد .
در این مدل از سرور اچ پی می توان از انواع مختلفی از رم هارد های hdd و ssd و انواع پردازنده استفاده نمود و این مبحث از جمله بزرگترین ویژگی های این مدل محسوب می گردد ، البته تا نسل نهم در مدل از سرور از پردازنده های intel xeon e series استفاده می شده که در نسل دهم از پردازنده intel xeon scalable استفاده شده است که این امر موجب افزایش قدرت پردازش گردیده است ، از جمله دیگر ویژگی های بسیار مهم در این مدل از سرور می توان به استفاده از پردازش ابری ، فضای ذخیره سازی nvme و همچنین استفاده از کنترلر های پیشرفته نام برد ، در سرور اچ پی مدل hpe proliant dl380 g10 می توان از سخت افزارهای گوناگون در کنار قیمت مناسب آن بهره برد .
از جمله بزرگترین ویژگی های این مدل از سرور اچ پی می توان به موارد ذیل اشاره نمود :
از پردازنده های intel xeon scalable پشتیبانی می نماید .
از حافظه های نسل ۱۰ پشتیبانی می نماید .
ذخیره سازی با ظرفیت بالاتر با سرعت انتقال بالاتر در این مدل از سرور انجام می شود .
قیمت سرور اچ پی مدل hpe proliant dl380 g10 از ۸۰ میلیون تومان تا ۲۷۰ میلیون تومان می تواند متغیر باشد .
چنانچه نیازمند اخذ مشاوره در زمینه قیمت سرور اچ پی هستید می توانید با کارشناسان ما تماس حاصل نمایید .