فروش هارد Seagate : می دانیم که عموم سخت افزارهای هوشمند ، قطعات استفاده شده در ساختار کامپیوترها ، ادوات مصرفی در حوزه IT  و واسطه های ذخیزه سازی اطلاعات ، جملگی محصولاتی خارجی بوده و کمتر می توان نمونه ای ایرانی از آن‌ها پیدا کرد . با توجه به همین مطلب بدیهیست که با ایجاد کوچکترین نوسانات در بازار ارز ، قیمت محصولات مذکور نیز دستخوش تغییرات فراوانی قرار گرفته و قیمتشان رو به گرانی می رود .

با عنایت به این رویداد طبیعیست که ملزم به صرفه جویی در هزینه ها و دقت در خریدمان هستیم تا دقیقاً آنچه که مورد نیاز است را تهیه کنیم . در همین رابطه چنانچه گردشی در سطح فروشگاه های آنلاین یا بورس فروش محصولات و قطعات کامپیوتری بیاندازیم ، خواهیم دید که فروش هارد Seagate به عنوان یکی از برندهای باکیفیت موجود در کشورمان تا چه حد پر طرفدار بوده و با وجود محدودیت های مالی فراوان افراد ، به نسبت دیگر محصولات چه استقبالی از آن ها می شود .

تاریخچه Seagate

با بررسی تاریخچه این مجموعه می دانیم که سیگیت در اواخر دهه ۷۰ میلادی کار خود را با نام «فناوری شوگارت» یا Shugart Technology آغاز نموده و پس از کشمکش هایی که با Xerox بر سر نام انتخابی خود داشت (تشابه به Shugart Associates) آن را به Seagate تغییر داد .

چنانچه در پی نخستین بارقه های فروش هارد Seagate باشیم ، می توانیم رد آن را در سال ۱۹۸۰ و عرضه  ST-506 پنج مگابایتی به عنوان نخستین HDD 5.25 اینچی بیابیم .

با گذر از ورود این مجموعه با نماد SGAT در بورس نزدک ، بازگشایی نخستین نمایندگی سیگست در سنگاپور ، عبور از فروشی چهل میلیون دلاری در سال های اولیه شروع فعالیت و در اختیار گرفتن نیمی از بازار HDD های کوچک ، این مجموعه دیگر به نامی شناخته شده در صنعت تجهیز سخت افزارهای حافظه تبدیل شده بود . گفتنیست که تنها در سال ۱۹۸۶ سیگیت به ظرفیت تولید ۲۰۰٫۰۰۰ هارد درایو در سال رسیده است .

فروش هارد Seagate

از سال ۱۹۸۶ تا ۱۹۹۰ این مجموعه با برجای گذاشتن رکوردی خارق العاده ، با سرمایه ای ۱۱۵٫۳ دلاری سودی ۱ میلیارد دلاری به دست آورد ، ۵ میلیون اُمین هارد دیسک خود را تولید و روانه بازار نموده و نخستین هارد درایو ۲٫۵ اینچی شوک‌دار ساخته شده تا آن زمان را به مشتریان خود در سراسر دنیا معرفی کرد .

بی تردید سیگیت را می توان یکی از تاثیرگذارترین شرکت ها در زمینه تولید حافظه های کامپیوتری ، دیسک های سخت و زیرساخت های ذخیره‌سازی دیتا و اطلاعات دانست .

تولید نخستین‌ها و فروش هارد Seagate

اگر تنها به لیستی از نخستین محصولاتی که این مجموعه در نوع خود توجه کنیم ، به خوبی درمیابیم که سیگیت تا چه حد در پیشرفت این نوع فناوری و رسیدن به جایگاهی که دارد تاثیرگذار بوده است .

سال محصول تازه تولید
۱۹۸۰ ST-506 به عنوان نخستین HDD 5.25 اینچی
۱۹۹۰ هارد درایو ۲٫۵ اینچی شوک‌دار
۱۹۹۲ Barracuda ، معرفی اواین هارد درایو ۷۲۰۰ دور در دقیقه ای که مناسب ایستگاه‌های کاری با حجم بالای فعالیت و مینی‌کامپیوترها بود .
۲۰۰۴ Savvio ، نخستین هارد درایو ۲٫۵ اینچی اینترپرایز
۲۰۰۸ هارد درایوهای ۱٫۵ ترابایتی دسک‌تاپی و ۵۰۰ گیگا‌بایتی نوت بوکی.
۲۰۱۰ هارد درایوهای TB 3 اکسترنال ، هارددرایوهای اکسترنال ۱٫۵ ترابایتی و سرورهای ذخیره سازی چهاربانده ۱۲ ترابایتی برای SMB ها .
۲۰۱۱ هارد درایو بشقابی ۱ ترابایتی
۲۰۱۶ درایوهای ضبط مغناطیسی – پوششی
۲۰۱۸ هارد درایو ۱ پتابایتی

معرفی دو محصول

با جستجو در میان هارد درایو های سیگیت و مشاهده محصولات اینترنال و اکسترنال ، به محصولاتی با کیفیت و پرطمطراق از هر دو دسته برمی خوریم که در ادامه به بررسی دو نمونه از آن‌ها می پردازیم :

هارد اینترنال سری NAS

این نوع از هارد درایوهای اینترنال ، به نحوی طراحی شده اند که بتوان از آن ها در ساختار ذخیره سازهای تحت شبکه استفاده کرد . این محصولات که می توانند در ذخیره سازهای ۱ تا ۵ بِی بهترین عملکرد و بیشترین ظرفیت ذخیره‌سازی را داشته باشند، در برابر لرزش مقاومت زیادی داشته و دارای عمر مفیدی طولانی هم می باشند .

در ادامه باید افزود که وجود نرم افزاری همانند NASWorks سبب شده است تا در بازیابی اطلاعات خطاهای گوناگون کنترل شده و تنظیمات قدرت هارد دیسک عملکرد بهتری داشته باشد . در ادامه گفتنیست که با کمک رابط ساتا III می توان اطلاعات در دسترس را با سرعت ۱۸۰ مگابایت بر ثانیه انتقال داد .

 

فروش هارد Seagate

هاردهای اکسترنال سری Seagate Backup Plus Portable

شاید بتوان شاخص ترین ویژگی سری Seagate Backup Plus Portable را ظرفیت ۴ ترابایتی آن‌ها دانست . در دوره ای که اغلب هارد درایوهای اطراف ما نمونه های ۱ و ۲ ترابایتی هستند ، وجود مخزنی از اطلاعات قابل حمل با این حجم قابل توجه سبب می شود تا مدت ها نیاز به خرید یک هارد اکسترنال پیدا نکرده یا زمان پاکسازی و تخلیه دوره ای اطلاعات غیرضروری و زائد آن را به تعویق بیافتد .

اگرچه حمل ۴ ترابایت با کمک این محصول ساده تر شده ، هرآنچه که می خواهیم در دسترسمان بوده و اطلاعاتمان پراکنده نیستند ، اما فراموش نکنید که ورود آسیب به آن نیز به از دست رفتن این حجم از اطلاعات و تخریب همه آن ها منجر می شود ، در نتیجه اینکه حفاظت از این محصول اهمیت زیادی می یابد .

خوشبختانه طراحان سیگیت با در نظر داشتن این نوع حوادث ، ضخامت بدنه این هارد را افزایش داده اند ؛ عملی که با وجود افزایش قطر کلی این محصول و حراست از اطلاعات داخل آن در برابر تهدیدات نچندان بزرگ (مانند ورود ضربات شدید) باز هم از جذابیت های ظاهری آن نکاسته است .

OneDrive

یکی دیگر از ویژگی های جذاب استفاده از این محصولات که کمپانی مورد نظر بواسطه فروش هارد Seagate – بکاپ پلاس پرتابل به کاربران خود می دهد ، ۲۰۰ گیگ فضای ابری در OneDrive است که عملاً همچون منبعی برای ذخیره اطلاعات به صورت مجازی مورد استفاده قرار می گیرد .

با توجه به این توضیحات پس از ابتیاع این محصول ،با ایجاد دسترسی به فضای مربوطه و بارگذاری اطلاعات مهم خود ، از این به بعد از هرکجای دنیا که بخواهید به آن ها دسترسی خواهید داشت .

اگرچه شاید عده ای بنا به دلیل مختلف ( از قبیل عدم تمایل به مصرف حجم اینترنت ، عدم دسترسی به آن ، نداشتن اطلاعاتی آنچنان مهم و حیاتی ، عدم تمایل به ذخیره داده های خود در فضایی ناشناخته و … ) وجود درایو مجازی این محصول را مفید ندانند ، اما در مواردی بک آپ گرفتن از اطلاعات داخل گوشی تلفن همراه می تواند ارزش زیادی برای آنان داشته باشد.

این ویژگی که با برنامه Lyve به کار می افتد ، سبب می شود تا فرد با اتصال به اینترنت ، یک بکاپ از اطلاعات گالری، اطلاعات تماس و سایر اطلاعات خود به این سامانه ارسال نماید که برای همیشه آن را نگه خواهد داشت .

فروش هارد Seagate

 

فروش هارد Seagate

با بر شمردن ویژگی های شاخص مجموعه سیگیت که بعضاً یکی از آن ها نیز می توان به تنهایی به عنوان اقدامی قابل توجه ، خلاقانه و الهام بخش سایر رقبا به سنگین شدن یک رزومه کاری کمک کند ، اینک نوبت به معرفی واحدی برای فروش هارد Seagate می رسد .

اگرچه افراد و مجموعه های فراوانی در حوزه فروش هارد Seagate فعال بوده و بدین ترتیب واسطه ای برای رساندن این محصولات به دست کاربران نهایی می باشند ، اما فراموش نکنید که در این راه تنها فروش یک کالا مد نظر نبوده و پارامترهایی نظیر قیمت ، اصل یا فرع بودن ، خدمات پس از فروش یا پایبندی به ضمانتنامه آن نیز از اهمیت فراوانی برخوردار است .

در همین رابطه مجموعه فاواجم به عنوان شرکتی فعال در حوزه شبکه، امنیت و فناوری اطلاعات آماده است تا با تکیه بر اعتبار ، تجارب و اطلاعات به روز خود به فروش هارد Seagate اعم از هاردهای اکسترنال و اینترنال پرداخته و بدین ترتیب به عنوان تأمین کننده ای قابل اطمینان اطمینان نزد مشتریان این محصولات شناخته شود .