فروش سوئیچ cisco : گاهی در یک شبکه کامپیوتری محلی ده‌ها کامپیوتر، چاپگر، دوربین، مسیریاب و دیگر سخت‌افزارهای پرکاربردی که در یک دفتر کار یافت می‌شوند مستلزم اتصال به یکدیگر می‌باشند . در همین رابطه بدیهیست که اتصال آن‌ها به یکدیگر با کمک کابل‌های شبکه ممکن نیست .

 فرض کنید در دفتری کوچک که تنها شش کارمند در آن مشغول به کار هستند، به انضمام ۴ وسیله دیگری که به صورت شبکه توسط همه آن‌ها استفاده می‌شوند جمعاً ۱۰ پایانه وجود دارد . تصور اینکه این عوامل به صورت یک به یک به دیگری متصل شده‌اند نیز دشوار می‌باشد، چرا که تنها به اندازه  ۱۰Σ( ۵۵ عدد ) کابل شبکه در این محیط خواهیم یافت، ارتباطات نامنظمی که ما را به یاد سیم‌کشی‌های ناموزون تلفن در بدو استفاده گسترده از این وسیله می‌اندازد .

بنا بر این توضیحات، به سامانه‌ای شبیه مرکز مخابرات نیاز داریم تا با وصل شدن همه پایانه‌ها به آن، امکان برقراری ارتباط و انتقال اطلاعات میان هریک را مهیا کند .

فروش سوئیچ cisco

با فرض اینکه هاب یا سوئیچ‌ها همان سخت افزارهای مورد نظر ما باشند، پس از اینکه همه سخت‌افزارهای هوشمند و تحت شبکه به آن‌ها متصل شدند، اتصال به ساده‌ترین شکل ممکن میان آن‌ها برقرار شده و می‌توانند به یکدیگر متصل شوند .

ناگفته نماند که در این میان هاب‌ها تنها قادر به برقراری این ارتباط بوده، در حالی که سوئیچ‌ها به بواسطه قدرت پردازشی که دارند، اطلاعات هریک را خوانده و بنا به اولیوت‌ها، بی آنکه پهنای باند را با داده‌های کم اهمیت‌تر تقسیم کنند آن‌ها را بلافاصله به مقصد ارسال می‌کنند .

از سویی دیگر سوئیچ‌ها قادر به برقراری ارتباط میان مبدأ و مقصد بوده، در حالی که هاب‌ها اطلاعات ورودی را در اختیار همه کاربران قرار می‌دهند .

سوئیچ cisco

به طور کلی همه سوئیچ‌ها قادرند تا بین ده‌ها دستگاه ارتباطی مستقیم و هوشمند برقرار کرده و بسته داده را در قالب فریم‌های اطلاعاتی مبدأ و مقصدی انتقال دهند، آن هم با سرعتی بالا، تحت نظارت و مدیریت عملکرد کاربران، با در اختیار داشتن پهنای باند و تفکیک شبکه به بخش‌های کوچکتری که مقدمات دسترسی افراد به بخش‌های کوچکتر را فراهم می‌کند .

این در حالیست که از زمان ساخت نخستین سوئیچ‌های مذکور توسط مجموعه سیسکو، تجهیزات این نام تجاری گوی سبقت را از سایر رقبا ربوده و قادر بوده است تا همه این اقدامات را با کیفیتی بهتر و سرعتی بیشتر در مقایسه با سوئیچ‌های هم نسل خود از دیگر کمپانی‌ها ارائه دهد .

.در نتیجه بی دلیل نیست که امروزه حرف اول در تأمین تجیزات پسیو شبکه و  را سیسکو زده و رد پای محصولات آن در هر اتاق سروری می‌توان یافت

فروش سوئیچ cisco

فروش سوئیچ cisco

سوئیچ‌ها بسان دیگر قطعات کامپیوتری سخت‌افزارهایی نیستند که همگان تجربه کار مستقیم با آن‎ها را داشته، بتوانند در نقاط ضعف و قوتشان را بیان کنند یا بسادگی استفاده از آن را در یک شبکه پیشنهاد دهند . این وسیله قطعه‌ای حیاتی در کارکرد ایده‌آل شبکه است، بدین معنا که انتخاب نادرست آن می‌تواند تأثیری منفی روی عملکرد دیگر اجزای این مجموعه بگذارد .

به همین دلیل در هنگام انتخاب و خرید یک سوئیچ cisco ملزم به مشاوره با کارشناسانی مجرب و آگاه هستیم تا بدین ترتیب علاوه بر کسب اطلاعات در خصوص تجهیز متناسب با نیازمان، در صورت خرید از اصالت و قیمت مناسب سوئیچ مورد نظر نیز مطمئن باشیم .

با عنایت به این توضیحات، مجموعه فاواجم به عنوان سامانه تخصصی طراحی، برپایی، نگهداری و پشتیبانی از شبکه و سرورهای کامپیوتری آماده است تا ضمن ارائه مشاوره‌ای تخصصی و کامل، به فروش سوئیچ cisco بپردازد .

نوع سوئیچ ویژگی‌های شاخص تصویر
غیر قابل مدیریت یا Unmanaged عدم نیاز به تنظیم، عدم امکان مدیریت، دارای ساختار Plug and Play، مناسب برای اتصال تجهیزات کاربر نهایی به شبکه فروش سوئیچ cisco
PoE (Power Over Ethernet) یا قدرت بیش از اترنت ارسال‌کننده انرژی الکتریکی بر روی بستر شبکه، تأمین‌کننده برق تجهیزاتی نظیر اکسس پوینت‌های بی سیم، تلفن یا دوربین‌های تحت شبکه و … فروش سوئیچ cisco
هوشمند یا Smart دارای قابلیت پشتیبانی از قابلیت‌های یک سوئیچ رده ‌بالا مانند VLAN ، QOS و IGMP | مناسب برای مجموعه‌هایی کوچک که فاقد تیم تخصصی IT بوده اما به تغییر تنظیمات اولیه نیازمندند . فروش سوئیچ cisco
قابل مدیریت یا Managed سوئیچ‌های رده بالایی که قابلیت تنظیم و مدیریت را داشته و به همین دلیل نیز تنها مناسب افراد یا مجموعه‌های متخصص در این حوزه هستند . فروش سوئیچ cisco

 

مدل سه لایه ای سیسکو

 در مدل سه لایه ای سیسکو که شباهت زیادی با مدل هفت لایه OSI دارد، سوئیچ‌ها و تجهیزات مرتبط با آن‌ها به نحوی چیده می‌شوند که سرعت انتقال اطلاعات به حداکثر رسیده و شبکه به تناسب تعداد کاربرانش قادر به سرویس‌دهی بی عیب و نقص به همه آن‌ها باشد .

همانطور که از نام مدل سه لایه‌ای مشخص است، Hierarchical Network Design یا «طراحی شبکه سلسله مراتبی» به سازوکاری متشکل از سه لایه Core یا هسته، Distribution یا توزیع و Access یا دسترسی گفته می‌شود که با داشتن یک طراحی قابل اطمینان، اقتصادی و قابل گسترش روند مدیریت یک شبکه کامپیوتری را آسان و ساده‌تر می‌کنند .

در این مدل هدف استفاده بهینه از سخت‌افزار و نرم‌افزارهای شبکه است، در نتیجه همه این تجهیزات در لایه‌های پایینی بهینه سازی می شوند تا ورودی به شبکه را دریافت و به لایه‌های بالاتر منتقل کنند. درست اینجاست که عموم فعالیت‌های حذف، اضافه و جایگزینی انجام شده و اطلاعات مقیاس‌پذیر و قابل گسترش آماده انتقال به دیگر کاربران می‌شوند .

فروش سوئیچ cisco

تشریح سه لایه مدل

در پایین‌ترین سطح این مدل یا همان لایه دسترسی، در محیط LAN امکان برقراری ارتباط سخت‌افزارهای مختلف با شبکه به وجود آمده و در محیط‌های WAN نیز اتصال کلاینت‌ها به سرور از راه دور میسر می‌شود. از مهمترین تجهیزاتی که در این لایه استفاده می‌شود می‌توان به سوئیچ‌های لایه دوم و Access Point ها اشاره کرد .

گاهی به دلیل عدم هماهنگی و وجود نارسایی‌هایی بین بخش دسترسی و هسته، مشکلاتی در محیط‌های LAN به وجود می‌آید که استفاده از روترها یا سوئیچ‌های چندلایه‌ای را به عنوان یک واسطه و مرز اجتناب‌ناپذیر می‌کند . در همین رابطه لایه توزیع به عنوان این واسطه وظیفه هدایت دیتای ارسالی را با ارتباطات کابلی از سوی کاربر به سمت هسته بر عهده دارد .

در سطح آخر یا هسته که به ستون فقرات شبکه تشبیه می‌شود، سوئیچ‌های قدرتمند و پرسرعتی وجود دارند که با سوئیچینگ سریع بسته، ارتباط بین بخش‌های مختلف آن از جمله دیتا سنتر و شبکه‌های مختلف را برقرار می‌کنند . با وجود اینکه در لایه توزیع اطلاعاتی که از سطح کاربردی آمده است بهینه‌سازی شده‌اند، اما همچنان دارای ترافیک زیادی می‌باشند که در اینجا تنها وجود یک سوئیچ قدرتمند – که در فروش سوئیچ cisco به آن پرداختیم – موجب در دسترس بودن و جایگزینی مطلوب اطلاعات می‌شود .

با استفاده از سوئیچ شبکه که سبب می گردد بتوان امنیت و سرعت فوق العاده را در شبکه فراهم نمود که در مورد فروش سوئیچ cisco می توان به این نکته توجه نمود که قیمت این سوییچ بسته به اینکه چه مشخصات و چه نوعی دارد می تواند دارای قیمت های متفاوتی باشد ، در ادامه به بررسی برخی از مشخصات مدل سوئیچ cisco پرداخته می شود :

۱) سوییچ cisco ۱۲ پورت مدل catalyst ws-c3850 -12x -s :
در مورد سوییچ می توان لخ این نکته مهم اشاره نمود که آنها همگی از قطعات مهم و پر کاربرد در شبکه محسوب می گردند و سوئیچ سیسکو که خود یک سوییچ بسیار پر کاربرد در میان سوییچ های دیگر محسوب می شود ، از سوئیچ های شبکه بسیار استفاده می گردد به همین علت می بایست در انتخاب یک سوئیچ حرفه ای بسیار دقت نمود که علاوه بر داشتن طول عمر بیشتر ، سوییچ انتخاب شده دارای گارانتی پس از فروش نیز باشد ، این مدل از سوئیچ دارای فرم فکتور یک یونیت میباشد ، وزن این سوییچ ۵.۸ کیلو می باشد ، و همچنین این سوییچ از جمله سوئیچ های مدیریتی محسوب می گردد و دارای سرعت پورت های اولیه ۱۰ ۱۰۰ ۱۰۰۰ می باشد ، قابلیت poe هم در آن وجود ندارد .
۲) سوییچ cisco ۲۴ پورت مدل catalyst ws-c3850-24s-s :
این سوییچ از جمله محصولات معتبر در سوییچ های cisco محسوب می گردد و همانطور که عنوان آن نیز پیداست این سوئیچ دارای ۲۴ پورت می باشد که بسیاری از شرکت ها از این مدل استفاده می نمایند ، فرم فکتور این مدل ۱ بونیت می باشد ، این سوییچ قابلیت مدیریت را دارد و به عنوان دیتاسنتر می توان از آن استفاده نمود ، این سوییچ دارای وزن ۷ کیلویی می باشد و دارای سرعت پورت اولیه ۱۰ ۱۰۰ ۱۰۰۰ می باشد و قابلیت poe نیز در این سوییچ وجود ندارد و همچنین نوع پورت فیبر نوری ان از نوع sfp می باشد .
۳) سوییچ cisco ۱۲ پورت مدل catalyst ws-c3850 -12s-s :
همانطور که از نام این مدل سوییچ پیداست دارای ۱۲ پورت می باشد و این مدل از سوئیچ دارای پورت فیبر نوری از نوع sfp می باشد و قابلیت poe نیز در ان وجود ندارد و همچنین سرعت پورت اولیه در آن ۱۰ ۱۰۰ ۱۰۰۰ می باشد و همچنین این سوییچ از نوع سوییچ های مدیریتی می باشد ، وزن آن نیز ۷ کیلو می باشد و از اینها عموما در دیتاسنترهای قابل مدیریت استفاده می گردد و نوع فرم فکتور آن نیز از نوع ۱ بونیت می باشد.

در این قسمت به بررسی تعدادی از مدل های سوئیچ cisco پرداخته می شود :
۱) سوئیچ ۲۴ پورت سیسکو مدل ws-c3750-24ts-s :
از جمله مشخصات فیزیکی که در این مدل از سوییچ سیسکو وجود دارد می توان به نوع کاربری آن اشاره نمود که نوع کاربری در این مدل سوییچ به صورت دسکتاپ و همچنین قابل نصب در رکمونت می باشد ، جنس بدنه در این مدل به صورت فلزی می باشد ، تعداد پورت های موجود در این سوییچ ۲۴ عدد می باشد و نوع ان نیز مدیریتی می باشد ، بر روی این دستگاه ال ای دی جهت نمایش وضعیت روشن و با خاموش بودن سوئیچ وجود دارد و همچنین نشانگر دیگر جهت نمایش وضعیت پورت های شبکه می باشد ، ظرفیت سوئیچینگ در این دستگاه ۳۲ گیگ می باشد و اما مزایایی مه در این مدل سوییچ وجود دارد می توان به تعداد پورت های آپلینک اشاره نمود که تعداد این پورت ها ۲ عدد می باشد و همچنین نوع پورت آپلینک sfp می باشد ، لایه ای که سوییچ در ان فعالیت های خود را انجام می دهد لایه ۳ می باشد ، حداکثر تعداد vlan های تعریف شده در دستگاه ۴۰۹۶ عدد می باشد و تعداد vlan های فعال در این مدل ۱۰۲۴ می باشد .
قیمت این سوییچ حداقل از ۵ میلیون تومان می باشد .
۲) سوئیچ ۴۸ پورت سیسکو مدل ws-c3850-48t-s :
از جمله مشخصات فیزیکی این سوییچ می توان به بدنه فلزی ان اشاره نمود و همچنین نوع کاربری در این مدل از سوییچ ها دسکتاپ و همچنین قابل نصب در رکمونت می باشد ، تعداد پورت های موجود بر روی این سوییچ همانطور که از عنوان آن مشخص می باشد ۴۸ پورت می باشد ، این سوییچ از جمله سوئیچ های مدیریتی محسوب می گردد ، از جمله مزایایی که در مورد این مدل از سوییچ سیسکو‌مطرح می گردد دسترسی به پهنای باند ۴۸۰ گیگ می باشد ، این مدل دارای ۴ گیگ رم و ۲ گیگ فلش می باشد ،ماژول شبکه آپلینک در این سوییچ به صورت انتخابی و جداگانه می باشد ، بدنه در این مدل سوییچ بسیار مستحکم می باشد و از جنس فلزی می باشد و در طی چندین سال متمادی می توان از آن استفاده نمود .
حداقل قیمت در این مدل سوییچ ۴۰ میلیون تومان می باشد .
۳) سوئیچ ۲۴ پورت سیسکو مدل ws-c2960s-24td-l :
وزن این مدل از سوییچ ۹ کیلو می باشد ، جنس بدنه در این مدل سوییچ به صورت فلزی می باشد ، تعداد پورت در این سوییچ همانطور که از نام آن نیز پیداست ۲۴، می باشد ، این سوییچ از جمله سوئیچ های مدیریتی محسوب می گردد .

 

جهت دریافت مشاوره رایگان و کسب اطلاعات بیشتر با شرکت فاواجم تماس حاصل فرمایید .
۲۲۸۴۸۰۴۱ ۰۲۱