فروش سوئیچ سیسکو : در مقالات پیشین مطالبی در خصوص کاربرد سوئیچ‌ها، انواع آن‌ها، مزایای و معایب استفاده از این محصولات و عرضه کنندگان رسمی سوئیچ‌های سیسکو در ایران (مثل مجموعه فاواجم) مطالبی تقدیم حضورتان شد . در همین رابطه قصد داریم تا در ادامه فروش سوئیچ سیسکو را از وجوه دیگری نظیر اندازه سوئیچ، تعداد پورت، نوع پورت و سرعت آن‌ها بررسی کنیم؛ پس با ما همراه باشید !

فروش سوئیچ سیسکو

تعداد پورت و اندازه سوئیچ

به طور خلاصه می‌توان گفت که تعداد پورت‌های یک سوئیچ با ابعاد آن رابطه‌ای مستقیم دارند، بدین ترتیب که هرچه تعداد پورت‌ها بیشتر شوند به حجم این دستگاه نیز افزوده می‌شود .

ما در مجموعه فاواجم به هنگام فروش سوئیچ سیسکو تأکید ویژه‌ای بر روی تعداد کاربران این تجهیز داریم، چرا که انتخاب سوئیچی با پورت‌های زیاد به افزایش ابعاد دستگاه و هزینه آن منجر می‌شود . به بیانی ساده‌تر، زمانی که حجم یک سوئیچ cisco بیشتر می‌شود ممکن است که دیگر نتوان آن را همانند یک نمونه رومیزی در فضایی کوچک قرار داده و مستلزم قرارگیری در یک رک می‌شود که این امر به افزایش فضای مورد نیاز برای نصب تجهیزات و صدالبته خرید این وسایل جانبی منتهی می‌گردد .

فروش سوئیچ سیسکو

در ادامه گفتنیست که این افزایش حجم به اشغال فضایی به اندازه سوئیچ ختم نشده و باید درصدی هم برای تهویه هوا در اطراف آن در نظر گرفت که این امر برای شرکت‌هایی با دفاتر کوچک، محدودیت منابع و فشردگی قرارگیری وسایل یا استقرار کارکنان بسیار دردسرساز خواهد شد .

از سویی دیگر چنانچه ملاحظات اقتصادی به آینده‌نگری مسئولین خرید چیره شود، ممکن است چندی بعد چند برابر مبلغ صرفه‌جویی شده در اثنای افزایش تعداد کارمندان و دستگاه‌های متصل به شبکه خودنمایی کند، آن هم با لزوم خرید cisco بزرگتر که امری اجتناب‌ناپذیر بوده و از طرفی هم موجب از دور خارج شدن محصول قبلی می‌گردد .

اگر در انتخاب دستگاه مورد نظر خود تردید دارید، کارشناسان فروش سوئیچ cisco مجموعه فاواجم بنا به سال‌ها کار با این سخت افزارها، آشنایی با توانایی‌های هریک و برخورد با کارفرمایان گوناگون قادر خواهند بود تا سطح نیاز شما را پیش بینی و نمونه‌ مناسب شما را معرفی کنند .

سرعت سوئیچ

فلسفه استفاده از هاب و سوئیچ‌ها نظم و ترتیب دهی به اتصالات در کنار افزایش سرعت انتقال اطلاعات بود، با این توضیح که سوئیچ‌ها ساختار هوشمندتری داشته، قادر به طبقه بندی اطلاعات بوده، داده‌هایی با اهمیت بیشتر را زودتر و در اولویت انتقال ارسال کرده و نهایتاً به جای اینکه دیتای مذکور را در اختیار همه کاربران حاضر در شبکه قرار دهد، تنها برای پایانه خاصی ارسال می‌کردند .

با توجه به این توضیحات افزایش سرعت انتقال اطلاعات یکی از اهداف استفاده از سوئیچ‌ها بوده و در امر فروش سوئیچ سیسکو هرچه این سرعت بیشتر باشد مقبولیت و قیمت آن نیز بیشتر می‌شود . این محصولات به طور کلی دارای سرعت‌های
• ۱۰/۱۰۰ MB بر ثانیه،
• ۱۰/۱۰۰/۱۰۰۰ MB بر ثانیه و
• ۱۰ GB بر ثانیه
می‌باشند که این سطح نیاز، نوع کاربری و وضعیت دیگر سخت‌افزارهای موجود در شبکه است که میزان مطلوب آن‌ها را مشخص می‌کند .

چه سرعتی برای سوئیچ یک شبکه ایده آل است ؟

چندی پیش یکی از مشتریان ما برای برپایی اینترنت ADSL دفتر جدید خود با یکی از شرکت‌های سرشناس این حوزه که سال‌ها تجربه همکاری با یکدیگر را داشتند به توافق رسید . در همین اثنا نماینده مجموعه مذکور که قصد ثبت اینترنتی با سرعت ۱۰MB را داشت پس از شنیدن توضیحات کارشناس اپراتور مربوطه از این کار منصرف شده و سرعت کمتری را سفارش داده بود، چرا که بنا به گزارشی که از خط تلفن مورد نظر گرفته شده بود این خط و مرکز مربوطه توانایی پشتیبانی از سرعتی بیش از ۴ MB را نداشته و عملاً مابه‌التفاوتی که بین این دو سرویس پرداخت می‌شد هزینه گزافی بود که بازدهی خاصی نداشت .

فروش سوئیچ سیسکو

این مثال از این بابت بیان شد که بگوییم که گاهی تجهیزاتی که با یکدیگر درگیر بوده و یک شبکه کامپیوتری را تشکیل می‌دهند توانایی فعالیت در حد اعلای خود را نداشته و در این بین عاملی به عنوان محدودکننده قدرت و سرعت اجزای دیگر را تحت تأثیر منفی خود قرار می‌دهد .

با بازگشت به سوال ابتدایی این بخش، اینکه سوئیچ مورد نظر ما با چه بیشینه سرعتی باید باشد امری نسبیست! در گزینش این عدد باید به این نکته توجه شود که اولاً در کسب و کار ما سرعتی اندکی کمتر یا بیشتر آنچنان اهمیت دارد که هزینه بیشتری برای آن بپردازیم یا خیر و ثانیاً آیا دیگر اجزای این سامانه در حد سوئیچ قدرتمند ما بوده و می‌توانند متناسب با آن به انتقال اطلاعات بپردازند یا نه! پاسخ به این شبهات ما را به سمت انتخاب سوئیچی مناسب هدایت می‌کند .

نوع پورت

پورت‌های سوئیچ به عنوان درگاه‌های اتصال کابل‌های شبکه به سخت‌افزارهای متصل به این نتورک عموماً از جنس مس و فیبرهای نوری هستند. این در حالیست که در برخی سوئیچ‌ها پورت‌های مذکور ترکیبی از دو جنس فوق بوده و در مواردی هم پورت‌ها به صورت ماژولار به سوئیچ اضافه می‌شوند که این مورد مخصوص سوییچ های مدیریتی و حرفه ای می‌باشد .

فروش سوئیچ سیسکو

چنانچه بخواهیم از پورتی کاربردی و خاص یاد کنیم، بی‌تردید پورت‌ها آپ‌لینک (UPlink) نخستین نمونه‌هایی هستند که در ذهن تداعی می‌شوند . این پورت‌ها وظیفه برقراری ارتباط بین تجهیزات اصلی شبکه از جمله خود سوئیچ، روتر، سرور و فایروال را بر عهده داشته که تبعاً دارای سرعت و قیمت بیشتری نسبت به دیگر نمونه‌ها هستند .

فروش سوئیچ cisco :در این قسمت به بررسی برخی از مدل های سوئیچ cisco پرداخته می شود تا با درنظر گرفتن برخی موارد در زمان فروش سوئیچ cisco بتوانید بهترین مدل را انتخاب نمایید :
۱) سوئیچ ۲۴ پورت cisco مدل ws-c2960s-24ts-l :
این مدل از سوئیچ cisco دارای وزن ۹ کیلوگرم می باشد و از این مدل می توان علاوه بر کاربری دسکتاپ در رک مونت نیز استفاده نمود، جنس بدنه در این مدل فلزی می باشد ، تعداد پورت در این مدل ۲۴ عدد می باشد ، در این مدل led وجود دارد که این led نشان دهنده وضعیت روشن و یا خاموش بودن دستگاه و همچنین وضعیت پورت های شبکه می باشد ،نوع این مدل از سوئیچ مدیریتی می باشد ، سیستم عامل هایی که در این مدل سوییچ به آنها نیاز می باشد ویندوز ویستا، xp، ۲۰۰۰،nt،mac، ۷،linux،unix می باشد ، همانطور که مطرح شد در این مدل از سوییچ به علت استفاده از فلز در بدنه آن دارای استحکام بسیار مطلوبی می باشد و همچنین تهویه در این مدل بسیار مناسب است .
قیمت این مدل از سوییچ سیسکو از ۸ میلیون تومان تا ۹ میلیون تومان می تواند باشد .
۲) سوئیچ ۴۸ پورت cisco مدل ws-c2960-48tt-l :
وزن این مدل از سوییچ ۳ کیلوگرم می باشد ،از این مدل از سوییچ می توان در دسکتاپ استفاده نمود و علاوه بر آن می توان رک مونت نیز نصب نمود ، جنس بدنه در این مدل از سیسکو نیز از نوع فلز می باشد ، در این مدل نیز led بر روی سوییچ جهت نمایش وضعیت روشن و یا خاموش بودن دستگاه وجود دارد و علاوه بر این وضعیت پورت شبکه نیز نمایش داده می شود .
تعداد پورت ها در این مدل ۴۸ عدد میباشد ،سیستم عامل هایی که در این مدل مورد نیاز می باشد ویندوز xp، vista،۲۰۰۰،mac،۷، unix،linux می باشد .
قیمت در این مدل از سوییچ از ۲ میلیون تومان تا ۳ میلیون تومان می تواند متفاوت باشد .
۳) سوئیچ ۲۴ پورت cisco مدل ws-c2960-24tc-l :
از جمله نوع کاربری در این مدل از سوییچ دسکتاپ و رک مونت می باشد ،جنس بدنه در این سوییچ از نوع فلز است ،led که در این دستگاه وجود دارد نشان دهنده وضعیت خاموش و یا روشن بودن دستگاه و همچنین وضعیت پورت ها را نمایش میدهد ،تعداد پورت در این مدل نیز ۲۴ عدد میباشد ،نوع سوییچ در این مدل مدیریتی می باشد .
این مدل از سوییچ نیز دارای قیمت ۳ میلیون تومان می تواند باشد .

با استفاده از سوئیچ شبکه که سبب می گردد بتوان امنیت و سرعت فوق العاده را در شبکه فراهم نمود که در مورد فروش سوئیچ cisco می توان به این نکته توجه نمود که قیمت این سوییچ بسته به اینکه چه مشخصات و چه نوعی دارد می تواند دارای قیمت های متفاوتی باشد ، در ادامه به بررسی برخی از مشخصات مدل سوئیچ cisco پرداخته می شود :

۱) سوییچ cisco ۱۲ پورت مدل catalyst ws-c3850 -12x -s :
در مورد سوییچ می توان لخ این نکته مهم اشاره نمود که آنها همگی از قطعات مهم و پر کاربرد در شبکه محسوب می گردند و سوئیچ سیسکو که خود یک سوییچ بسیار پر کاربرد در میان سوییچ های دیگر محسوب می شود ، از سوئیچ های شبکه بسیار استفاده می گردد به همین علت می بایست در انتخاب یک سوئیچ حرفه ای بسیار دقت نمود که علاوه بر داشتن طول عمر بیشتر ، سوییچ انتخاب شده دارای گارانتی پس از فروش نیز باشد ، این مدل از سوئیچ دارای فرم فکتور یک یونیت میباشد ، وزن این سوییچ ۵.۸ کیلو می باشد ، و همچنین این سوییچ از جمله سوئیچ های مدیریتی محسوب می گردد و دارای سرعت پورت های اولیه ۱۰ ۱۰۰ ۱۰۰۰ می باشد ، قابلیت poe هم در آن وجود ندارد .
۲) سوییچ cisco ۲۴ پورت مدل catalyst ws-c3850-24s-s :
این سوییچ از جمله محصولات معتبر در سوییچ های cisco محسوب می گردد و همانطور که عنوان آن نیز پیداست این سوئیچ دارای ۲۴ پورت می باشد که بسیاری از شرکت ها از این مدل استفاده می نمایند ، فرم فکتور این مدل ۱ بونیت می باشد ، این سوییچ قابلیت مدیریت را دارد و به عنوان دیتاسنتر می توان از آن استفاده نمود ، این سوییچ دارای وزن ۷ کیلویی می باشد و دارای سرعت پورت اولیه ۱۰ ۱۰۰ ۱۰۰۰ می باشد و قابلیت poe نیز در این سوییچ وجود ندارد و همچنین نوع پورت فیبر نوری ان از نوع sfp می باشد .
۳) سوییچ cisco ۱۲ پورت مدل catalyst ws-c3850 -12s-s :
همانطور که از نام این مدل سوییچ پیداست دارای ۱۲ پورت می باشد و این مدل از سوئیچ دارای پورت فیبر نوری از نوع sfp می باشد و قابلیت poe نیز در ان وجود ندارد و همچنین سرعت پورت اولیه در آن ۱۰ ۱۰۰ ۱۰۰۰ می باشد و همچنین این سوییچ از نوع سوییچ های مدیریتی می باشد ، وزن آن نیز ۷ کیلو می باشد و از اینها عموما در دیتاسنترهای قابل مدیریت استفاده می گردد و نوع فرم فکتور آن نیز از نوع ۱ بونیت می باشد.

جهت دریافت مشاوره رایگان و کسب اطلاعات بیشتر با شرکت فاواجم تماس حاصل فرمایید .

۲۲۸۴۸۰۴۱ ۰۲۱