سوئیچ های میان رده میکروتیک : زمانی که در خصوص سوئیچ های شبکه صحبت می کنیم، معمولاً نخستین تصویری که به ذهن ما خطور می کند سخت افزاری با دو یا چند ردیف پورت پر تعداد است که قابلیت اتصال ده ها کاربر به شبکه و به اشتراک گذاری اطلاعات میان آن ها به طریقی هوشمند را بر عهده دارد .

اگرچه این تصور اشتباه نیست، اما تعداد سوئیچ هایی هم که تنها دارای ۸ پورت – کمی کمتر یا بیشتر –بوده و به عنوان محصولاتی دستکتاپی قادر به اتصال کاربران در تعداد محدود به یکدیگر می باشند نیز کم نیست .

در همین رابطه مجموعه میکروتیک به عنوان یکی از فعالان حوزه IT و شبکه که در این ۲۵ سال فعالیت خود همواره نیم نگاهی به تأمین نیازهای مجموعه های کوچکتر نیز داشته است با عرضه سوئیچ های میان رده میکروتیک گامی بلند در ایجاد شبکه ای ارزان اما پرقدرت در این سطح برداشته است .

در همین رابطه ما تصمیم گرفتیم تا با نظر به کاتالوگ محصولات این مجموعه در سال جاری میلادی به معرفی سوئیچ های میان رده میکروتیک با ترجمه بهتر «سوئیچ های مشاغل متوسط» یا Medium business switches بپردازیم .

سوئیچ های میان رده میکروتیک

CRS109-8G-1S-2HnD-IN

این محصول یک سوئیچ هوشمند رومیزیست که دارای ۸ پورت اترنت گیگابیتی به همراه یک  پورت SFP (1.25 گیگابیت) مخصوص اتصال فیبرهای نوری می باشد . از مهمترین ویژگی های این سوئیچ می توان به قابلیت اتصال و قدرت بالای بی سیم ۲٫۴ گیگاهرتزی آن اشاره کرد که سبب می شود تا در یک کسب و کار کوچک مشکل خاصی برای انتقال داده های پرتعداد و حجیم نداشته باشیم .

پردازنده ۶۰۰ مگاهرتزی ، ۱۲۸ مگابایت RAM، صفحه لمسی LCD و درگاه microUSB از دیگر ویژگی های شاخص CRS109-8G-1S-2HnD-IN می باشد که سبب شده است تا دپارتمان فروش میکروتیکخرید mikrotik روی عرضه این محصول در سال جاری مانور ویژه ای دهد .

CRS112-8G-4S-IN

از شباهت های CRS112-8G-4S-IN با CRS109-8G-1S-2HnD-IN که پیشتر به آن پرداختیم می توان به اندازه دسکتاپی و ۸ پورت اترنت گیگابیتیش اشاره کرد؛ بعلاوه اینکه رم ۱۲۸ مگابایتی آن ها نیز با یکدیگر مشترک است . این در حالیست که این سوئیچ دارای ۴ پورت SFP برای اتصال فیبر نوری و از طرفی پردازنده ای ضعیفتر نسبت به مورد قبل – پردازنده ۴۰۰ مگاهرتزی – می باشد .

CRS112-8P-4S-IN

شاید بتوان این محصول را شبیه ترین خروجی خط تولید میکروتیک به سوئیچ CRS112-8G-4S-IN دانست. جایی که سوئیچ هوشمند و رومیزی ما با ۸ پورت اترنت گیگابیتی و ۴ پورت SFP برای اتصال ۱٫۲۵ گیگابیت و همچنین پردازنده ۴۰۰ مگاهرتزی در کنار  ۱۲۸ مگابایت RAM دقیقاً کانفیگی شبیه مورد قبلی دارد؛ اما این خروجی های PoE این محصول است که آن را در سطح بالاتری قرار داده و سبب شده است تا این محصول ۲۸ ولتی۳٫۴ آمپری به یکی از سوئیچ های میان رده محبوب این کمپانی تبدیل شود.

CRS212-1G-10S-1S+IN

CRS212-1G-10S-1S+IN یک سوئیچ هوشمند با اندازه دسکتاپیست که دارای درگاه Gigabit Ethernet ، ۱۰ پورت SFP برای اتصال ۱٫۲۵ گیگابیت و SFP+ برای اتصال ۱۰ گیگابیت می باشد .

وجود پورت اتصال ۱۰ گیگابیت، پورت اترنت گیگابیتی، پردازنده ۴۰۰ مگاهرتز، ۶۴ مگابایت RAM و صفحه لمسی  این محصول را به انتخابی مناسب برای مجموعه هایی که دارای زیرساخت های فیبر نوری می باشند مناسب است .

CRS309-1G-8S+IN

شاید CRS309-1G-8S+IN بهترین گزینه برای معرفی به عنوان نمونه آخر سوئیچ های میان رده میکروتیک باشد ، جایی که این محصول با ۸ پورت SFP+ برای اتصال ۱۰ گیگابیتی ، CPU دو هسته ای ۸۰۰ مگاهرتزی و  ۵۱۲ مگابایت RAM خود خرجش را از سایر سوئیچ های این سری جدا می کند .

از دیگر ویژگی های این سوئیچ فشرده و کوچک اما قدرتمند می توان به مدیریت پورت اترنت با ورودی برق PoE، پورت سریال RS232 و ترمینال اتصال زمین، ویژگی بوت دوگانه که به شما اجازه می دهد RouterOs یا SwOS را انتخاب کنید و لبه هاب مخصوص قفسه نصب دستگاه در رک استاندارد اشاره کرد .

سخن پایانی

چنانچه در پی خرید سوئیچی با قیمت مناسب اما کارایی بالا برای کسب و کار کوچک خود هستید، موارد فوق از کمپانی میکروتیک می توانند گزینه های مناسبی برای شما باشند . در همین رابطه بنده و همکارانم در مجموعه فاواجم آماده هستیم تا ضمن ارائه مشاوره در خصوص خرید این محصولات و همچنین برپایی یک شبکه یکپارچه، در زمینه تأمین تجهیزات مذکور نیز در کنارتان باشیم .