سرور اچ پی dl380 g9 :در این قسمت به بررسی کامل سرور اچ پی dl380 g9 پرداخته می شود ، سرور یک کامپیوتر می باشد که هم همیشه روشن و هم همیشه توسط مابقی سیستم ها و کلاینت ها در شبکه قابل دسترس می باشد و در زمانی که دسترسی به سرور از داخل یک شبکه باشد به آن سرور تحت شبکه گفته می شود و در این شبکه تمام کامپیوتر ها و دستگاه های موجود در شبکه تحت فرمان سرور می باشند و تمام مباحثی که به آن نیاز داشته باشند از طریق سرور برطرف می گردد و سرور مشخص می کند که هر کدام از کلاینت ها چه نقش و چه دسترسی و چه محدودیت هایی را برعهده دارند و این شبکه می تواند گسترده تر و بزرگتر شوند و از طریق اینترنت تمام شبکه ها به یکدیگر متصل گردند و در این صورت کامپیوتر ها به شبکه ای متصل می شوند که همیشه در حالت همیشه روشن قرار دارند که به آنها سرورهای اینترنتی گفته می شود که وظیفه ی انها قرار دادن اطلاعات در هر ساعتی از شبانه روز بر روی پهنای باند می باشد به گونه که در هر ساعتی که کامپیوتر ها اطلاعاتی را در بستر اینترنت در خواست نمایند می توانند به آن دسترسی داشته باشند .

سرور اچ پی dl380 g9

در ادامه به بررسی ویژگی های سرور اچ پی dl380 g9 پرداخته می شود :
۱) وزن ان ۱۴/۷۵۹ کیلو می باشد .
۲) حافظه کش ان ۱۵ mb می باشد .
۳) حافظه RAM ان ۱۶ GB installed می باشد .
۴) حافظه ویدیو ان ۱۶ MB می باشد .
۵) کنترلر حافظه آن نیز RAID می باشد .
۶) پاور آن نیز ۱۲۰/۲۳۰ v می باشد .
سرور اچ پی dl380 g9 از جمله سرورهای پرطرفدار می باشد و بهترین انتخاب برای دیتاسنتر ها و وب سرورهای پر ترافیک می باشد و این سرور از جمله پر طرفدارترین سرورها در میان و شناخته شده ترین سرور در میان مدیران IT می باشد که از جمله سرورهای رده متوسط به بالا محسوب می گردد که در تمام کسب و کارها می توان از آن استفاده نمود به گونه که در یک رک کوچک و یا در یک دیتاسنتر بزرگ قرار میگیرد و پردازش مناسبی را در اختیار دارندگان شبکه قرار می دهد .
این سرور در سال ۲۰۱۴ به عنوان یک سرور ۲ یونیت معرفی شده است در این مدل از سرور ها از لحاظ سخت افزار بسیار منعطف می باشد و این سرور اولین گزینه در هر کسب و کاری محسوب می شود . لازم به ذکر است که سرعت پردازش اطلاعات در سرور اچ پی dl380 g9 بسیار افزایش یافته ، در سرور هایی که میزبانی از هاست را بر عهده دارند گزینه ی بسیار مناسبی محسوب می گردد .
در مدل های مختلف سرور HPE دو مدل DL380 و DL360 از جمله مدلهایی است که در همه ی نسل ها در واقع از نسل اول تا نسل دهم تولید شده اند .
این سرور از جمله سرورهای پر فروش و پر بازده محسوب می گردد که هر ساله فروش خود را در میان مدیران شبکه دارد .
در ادامه CPU هایی که با سرور DL380 G9 سازگار است را بررسی می کنیم :
پردازنده سری ۳ و ۴ اینتل که البته لازم به ذکر است که نسبت به نسل های ۱ و ۲ بازدهی بیشتری را دارد به گونه ای که در نسل ۴ ان ۲۳ درصد بازدهی بیشتری نسبت به نسل ۳ دارد .
نکته جالبی که در این قسمت وجود دارد در صورت استفاده همزمان دو پردازنده مدل ۲۶۹۹v۴ در سرور اچ پی DL380 G9 می تواند تا ۴۴ هسته را همزمان پردازش نماید و این در حالی است که در یک کسب و کار تنها از یک پردازنده استفاده می شود و در این حالت از یک پردازنده با ۲۲ هسته بهره مند شد .
حافظه رم :
سرور اچ پی DL380 G9 دارای ۲۴ اسلات می باشد و در این صورت می توان در هر اسلات از یک رم ۱۲۸ گیگا بایتی قرار داد و در این حالت می توان ۳ ترابایت حافظه در اختیار داشت ، به غیر از موارد گفته شده به علت استفاده از تکنولوژی HPE smart memory می توان کارایی پردازش را تا ۲۱ درصد افزایش داد ، و در صورت استفاده از سرعت حافظه ۲۴۰۰ مگا هرتز حتما می بایست از پردازنده نسل چهارم استفاده نمود .
نکنه جالب در مورد سرور اچ پی DL380 G9 از فناوری Advanced Ecc استفاده می شود که سبب می گردد که علاوه بر افزایش سرعت ، کمترین خطا در پردازش آنها نیز وجود دارد ، در این سرور اسلات رم ها که در کنار پردازنده قرار دارد به چهار کانال وجود دارد که در هر کانال ۳ اسلات برای رم ها وجود دارد .
در صورتیکه که خودتان رم را می خواهید نصب کنید لازم است تا از از بافل پلاستیکی روی سرور استفاده نمایید .
ذخیره سازی در سرور اچ پی DL380 G9 :
شاسی سرور به نسبت نسل های قبلی دوباره طراحی شده اند که در هاردهای نوع sff از ۸ تا ۲۴ عدد و برای هاردهای نوع lff از ۴ تا ۱۲ عدد را می توان در انها نصب نمود که البته لازم به ذکر است که تعداد هاردها توسط کارشناسان و مدیران شبکه مشخص می گردد که در کنار این هاردها مدیران شبکه می توانند از DVD-RW نیز استفاده نمایند .
شرکت های هاستینگ برای ارائه سرویس های پر سرعت تر از NVMe کاربردی می باشد در سرور اچ پی DL380 G9 پشتیبانی می گردد که پر این صورت می بایست از مبدل های خاص خود استفاده نمود .
در سرور اچ پی DL380 G9 علاوه بر پشتیبانی از انواع هارد از یک رید کنترلر نیز استفاده می شود که استفاده از آن عمل مدیریت و رید بندی هارد را برای مدیران شبکه فراهم می آورد و در صورتیکه که نیازمند سرعت ۱۲ گیگابیت در ثانیه هستید می بایست از رید کنترلر پیشرفته استفاده نمایید ، لازم به ذکر است که رید کنترلر تنها می تواند روی ۱۰ هارد sata پیکربندی شود .
در صورتی که جهت خرید سرور اچ پی DL380 G9 نیازمند هرگونه مشاوره هستید می توانید با کارشناسان فاواجم تماس حاصل نمایید .