خرید هارد Seagate :«سیگیت تکنولوژی» که به اختصار سیگیت نامیده می شود ، شرکتی آمریکایی در حوزه ساخت تجهیزات ذخیره‌سازی اطلاعات دیجیتالیست که فعالیت خود را از اواخر دهه ۷۰ میلادی و با نام شوگارت تکنولوژی (Shugart Technology) آغاز کرد . با وجود اینکه تغییر عناوین برای کسب و کار و برندی که قصد معرفی خود به عموم مخاطبینش را دارد عملی مفید با بازخوردی مثبت تلقی نمی شود ، اما تعلق نام تجاری Shugart Associates به Xerox سبب شد تا شوگارت در طرح دعوی باخته و مجبور به تغییر نام برند خود شود .

خرید هارد Seagate

نخستین HDD این مجموعه که در حقیقت اولین هارد دیسک ۵٫۲۵ اینچی ساخته شده در طول تاریخ IT بود ، یک  ST-506 5.25 اینچی بود که در سال ۱۹۸۰ روانه بازار شد . اگرچه اعداد پیش روی و این حجم از ظرفیت برای مخاطبین امروز اعدادی بسیار کوچک و ناچیز به نظر می رسد (گنجایش تنها ۵ مگابایت) ، ولی سیگیت بواسطه تولید همین محصولات بی رقیب ، در اوج شکوفایی میکروکامپیوترها در حدود ۴ دهه پیش ، به ویژه پس از معرفی IBM in به بزرگترین تأمین کننده هارد های سخت دنیا تبدیل شد .

در ادامه گفتنیست که در سال ۱۹۸۴ این مجموعه به بزرگترین تولید کننده HDD های ۵٫۲۵ اینچی در جهان تبدیل شده و فروششان از مرز ۳۴۴ میلیون دلار عبور کرد .

کمتر از یک دهه تا اوج

توجه به همین اعداد ، ارقام و تواریخ به خوبی نشان می دهد که این مجموعه در زمانی که دنیا به شکلی آنالوگ پیش رفته و اداره می شد ، با کمک اختراعات و ابداعات جدید خود تا چه میزانی در حوزه IT ، شبکه و کامپیوتر پیشگام بوده و به همین ترتیب چه ثروت هنگفتی نیز به دست آورده است .

شاید برایتان جالب باشد که بدانید سیگیت در سال ۱۹۹۵ توانست به فروشی ۳۳ درصدی از کل هارد درایوهای بازار دنیا دست پیدا کند . در سال ۱۹۹۶ هارد درایو Cheetah 4LP با سرعت ۱۰هزار دور در دقیقه را روانه بازار کرده و یک سال بعد هم Seagate Research به عنوان یک مرکز فناوری و ساخت نمونه های اولیه محصولات خود را دایر نمود .

خرید هارد Seagate

در سال ۲۰۰۰ هارد درایو Cheetah X15 با سرعت ۱۵هزار دور در دقیقه رکوردی که در دستان این مجموعه بود (یعنی رکورد هارد درایو Cheetah 4LP با سرعت ۱۰هزار دور در دقیقه) را زده و به سریعترین HDD در میان کالاهای مشابه خود تبدیل شد .

زمانی که در خصوص خرید هارد Seagate صحبت می کنیم، در حقیقت دو دسته اصلی هاردهای اینترنال و اکسترنال آن مد نظر می باشد .

خرید هارد Seagate

هاردهای اینترنال

همانطور که از نام این محصولات بر می‌آید ، هاردهای اینترنال یا داخلی به دسته ای از حافظه های سخت این مجموعه گفته می‌شود که در ساختار کامپیوترها و سایر سخت افزارهایی که به ذخیره سازی اطلاعات نیاز دارند مورد استفاده قرار می گیرند .

قابل اعتماد بودن ، کارایی و سرعت بالای دسترسی به اطلاعات از مهمترین ویژگی های این محصولات می باشد . با توجه به اینکه سطح نیاز ، بودجه ، فضای در دسترس و تمایل همه مشتریان بسان یکدیگر نیست ، طبیعیست که سیگیت تمرکز خود را روی تولید و بهبود شرایط یک محصول خاص نگذاشته و با طراحی و تولید محصولاتی با ویژگی های مختلف ، در صدد جلب رضایت کاربران بیشتری برآمده است .

در همین رابطه می توان از هاردهای اینترنال سری Barracuda ، Surveillance ، NAS ، Constellation ، ۳۵ SV ، Archive HDD و Terascale به عنوان شاخص ترین سری محصولات این مجموعه نام برد .

خرید هارد Seagate

هاردهای اکسترنال

 هاردهای اکسترنال یا خارجی به محصولاتی برای ذخیره سازی اطلاعات گفته می شود که به عنوان بخشی از یک سامانه دیجیتالی ،قسمت ثابتی از آن نبوده و به صورت مجزا به آن وصل می شوند . این محصولات که به صورت رومیزی و پرتابل یافت می شوند ، بواسطه پورت های USB  به یک دستگاه خواننده متصل شده ، اطلاعات موجود در خود را نمایش داده و در صورت نیاز کاربر، ویرایش، افزوده یا حذف می شوند .

با بیان ساده تر این مساله می توان گفت که هارد دیسک هایی که امروزه در اکثر خانه ها یافت شده و همانند یک فلش مموری با حجمی بسیار بیشتر به ذخیره تصاویر ، فیلم ها ، فایل های موسیقی ، اسناد و مدارک در قالب آفیس ، کتب الکترونیکی ، نرم افزارهای کاربردی و ده ها فرمت دیگر می پردازند در حقیقت نوعی از هارد دیسک های پرتابل هستند که کاربردی بسیار زیاد در این عصر پیدا کرده اند .

خرید هارد Seagate

هاردهای اکسترنال رومیزی

این در حالیست که نمونه های رومیزی ، با داشتن ابعاد بزرگتر ، گنجایش بیشتری هم داشته و می توانند اطلاعات بیشتری را در بر بگیرند . اگرچه نوع اول برای کاربرانی با مصارف شخصی یا حفظ اطلاعاتی با حجم کم مناسب است ، اما این مدل های اکسترنال رومیزی هستند که برای پشتیبان‌گیری و نگهداری از اطلاعات محلی مورد استفاده قرار می گیرند .

به عنوان مثال سازمان های فراوانی برای بک‌آپ گرفتن از حجم زیاد اطلاعاتشان که از قضا با سرعت زیادی نیز انجام می پذیرد از این محصولات استفاده می کنند .

از مهمترین محصولات زیر شاخه اکسترنال نیز می توان به هاردهای پرتابل سری Seagate Backup Plus ، Seagate Backup Plus Ultra Slim ، Seagate Expansion PortableSeagate Backup Plus Ultra Slim ، Seagate Wireless Plus و هارد دسک تاپی Seagate Backup Plus اشاره کرد .

در نهایت لازم به ذکر است که چنانچه قصد خرید هارد Seagate – در انواع ، ابعاد و گنجایش های مختلف – را دارید می توانید با کارشناسان مجموعه فاواجم ارتباط برقرار کرده و از نظرات کارشناسانه آنان استفاده نمایید .