تیم پشتیبانی شبکه : همانطور که اطلاع دارید نصب و راه اندازی یک شبکه کامپیوتری از مسائلی است که باید با تحقیقات مفصل در مورد فضای فیزیکی موجود و بسیاری از آیتم های دیگر انجام گیرد و خود پروژه ای طولانی و پر کار است اما راه اندازی یک شبکه کامپیوتری پایان کار نیست بلکه محافظت از شبکه در مقابل صد ها اتفاقی که ممکن است برای آن رخ دهد پروسه ای است که تا آخرین روز برپایی آن شبکه باید به طور مکرر انجام گیرد . این کار توسط افرادی مجرب و حرفه ای که علاوه بر دارا بودن علم شبکه و آی تی از تجربه بالایی نیز در این زمینه برخوردارند و در قالب تیم پشتیبانی شبکه فعالیت می کنند انجام می گیرد.
وظایف تیم پشتیبانی یک شبکه کامپیوتری آن قدر ها هم ساده نیست زیرا این افراد با توجه به مسئولیتی که در قبال یک شبکه کامپیوتری دارند علاوه بر داشتن روابط عمومی قوی باید مهارت های خاصی را نیز داشته باشند. متخصصان تیم پشتیبانی باید تجربه ، مهارت و تخصص کافی را در زمینه از بین بردن مشکلات به وجود آمده در شبکه های کامپیوتری داشته باشند و فعالیت هایی که باید به منظور پشتیبانی از آن انجام گیرد را به خوبی بشناسند. قدرت تحلیل مسائل و تسلط در برنامه ریزه های دوره ای برای نظارت بر روی قسمت های مختلف شبکه و تجهیزات آن را می توان از اصلی ترین وظایف افراد تیم پشتیبانی عنوان کرد.
فارغ از اینکه شبکه کامپیوتری مورد نظر برای چه نوع کسب و کاری طراحی شده و چه اطلاعاتی در آن موجود است ، مهندسان شبکه مسئول نصب و حفاظت از ارتباطات ، طراحی ، اشتراک فایل ها و تمام منابع اطلاعاتی موجود در آن سازمان مربوطه هستند. این موضوع از ضروریات است که تیم پشتیبانی شبکه کارفرمایان را از این موضوع مطمئن کند که شبکه داخلی توانایی پاسخ دادن به تمام نیاز های ممکن مانند ورود و خروج کاربران با نام کاربری و رمز عبور اختصاصی را دارد. از دیگر تضمین هایی که باید کارشناسان تیم پشتیبانی به کارفرمایان خود بدهند این است که شبکه مورد نظر قابلیت انتقال داده ها و اطلاعات را دارد.
وظایف مختلفی بر دوش مهندسان پشتیبان شبکه است که از آن جمله آشنایی با تجهیزات مختلف شبکه مانند تجهیزات پسیو شبکه ، نصب و راه اندازی شبکه ، آماده سازی و ارائه کردن گزارشات کامل و مدون از اوضاع کلی شبکه داخلی و خارجی به کارفرمایان ، مستند سازی زیر ساخت های شبکه و دیگر تجهیزات موجود در آن را می توان نام برد. همچنین از دیگر وظایفی که کارشناسان پشتیبانی شبکه باید در انجام آن کوشا باشند ، همیشه در دسترس بودن و ارائه خدمات سریع و به موقع است. بازرسی دوره ای در بازه های زمانی مشخص از تجهیزات مختلف شبکه و کسب اطلاع از سالم بودن آنها نیز از دیگر وظایفی است که بر عهده کارشناسان خدمات پشتیبانی شبکه است. بازرسی دوره ای از تجهیزات باعث می شود که از ایرادات و مشکلاتی که ممکن است در روزها یا هفته های آینده به واسطه بروز مشکلات در تجهیزات برای شبکه اتفاق بیافتد جلوگیری به عمل آید و در واقع اگر مشکلی برای شبکه پیش بیاید که دلیل آن تجهیزات یا سرویس های موجود در شبکه باشند می توان گفت که عامل اصلی مشکل تیم پشتیبانی شبکه است که یا عملیات نظارت و بازرسی را انجام نداده و یا دقت کافی در انجام آن به کار نگرفته است.
در ادامه وظایف خطیر و پرشمار مهندسان پشتیبانی شبکه، شناسایی و حل مشکلات مربوط به شبکه ، بررسی نقاط ضعف و قوت آن و همچنین ارائه پیشنهادات مختلف برای حفظ امنیت شبکه نیز از کارهای این تیم به حساب می آید. از وظایف مختلف پشتیبانان شبکه گفتیم و لزوم وجود آنان برای شبکه های کامپیوتری را نیز به صورت خلاصه بررسی کردیم اما نکته ای که حائز اهمیت است این موضوع می باشد که تیمی که قرار است پشتیبانی شبکه شما را بر عهده بگیرد یک تیم کامل از مهندسان با تجربه در زمینه شبکه های کامپیوتری باشد که از کارنامه مناسبی در این زمینه برخوردار باشند. مجموعه فاواجم به تمام مشتریان این اطمینان را می دهد که با کیفیت ترین خدمات در زمینه شبکه و آی تی را به بهترین نحو و مناسب ترین قیمت ها ارائه می دهد.

جهت دریافت مشاوره رایگان و کسب اطلاعات بیشتر با شرکت فاواجم تماس حاصل فرمایید .

 ۲۲۸۴۸۰۴۱ ۰۲۱