انواع سوئیچ سیسکو چیست؟ نام وسیله های سخت افزاری که در شبکه جهت اتصال سیستم های کامپیوتری و دستگاه ها به یکدیگر استفاده می گردد، از جمله معتبرترین و با کیفیت ترین سوئیچ ها در زمینه شبکه های کامپیوتری سوئیچ سیسکو می باشد. شرکت سیسکو با تولید انواع سوئیچ و روتر کلیه تجهیزات شبکه با بهترین کیفیت نیازهای تمام کاربران و سازمانها را مرتفع می سازد.

انواع سوئیچ سیسکو

 سوئیچ POE سیسکو:

  سوئیچ POE سیسکو  که در دوربین های مداربسته و ویپ مورد استفاده قرار می گیرد،به طور کلی  سوئیچ ها با استفاده از لایه های شبکه مورد کاربرد قرار می‌گیرد و  سوئیچ های سیسکو امکان برقراری دستگاه های مختلف را در شبکه  با پهنای باند موجود در شبکه فراهم می‌نماید  به گونه ای که با کوچک کردن شبکه و سهل نمودن مدیریت شبکه ، امکان دسترسی کاربران را در بخش های مختلف ایجاد می نماید.

 انواع مختلفی از سوئیچ های سیسکو وجود دارد که در زیر به برخی از آنها اشاره می نماییم:

۱)  سوئیچ سیسکو ws-c2960-24 pc-l :

این سوئیچ از جمله ایمن ترین سوئیچ ها محسوب می گردد که قابلیت flex stack  را دارد و  پورت های آن دارای سرعت  یک تا ده گیگابیت  می باشد در این مدل به راحتی می توان از آن استفاده نمود   این نوع سوئیچ  از قابلیتPOE نیز پشتیبانی میکند .

 شرکت و سازمان های مختلف جهت کاهش هزینه های خود می‌توانند از قابلیت پیکربندی آن استفاده نمایند.

از جمله مزایای این سوئیچ عبارتند از :

 طراحی شده برای عملیات به صورت ساده، امنیت بسیار بالای آن به نسبت مدل‌های قبلی آن،مصرف انرژی آن بسیار بهینه می باشد ،امکان stack در هشت سوئیچ با سرعت ۸۰ گیگابیت،امکان پشتیبانی برق تا ۷۴۰ وات، امکان استفاده آسان در مراحل پیاده سازی دستگاه،امکان کم شدن انرژی دستگاه در تایم هایی که سوئیچ کار کمی دارد.

۲)سوئیچ سیسکو ws-c2960g-48tc-l :

 این سوئیچ در لایه access استفاده می‌گردد و پورت معین گفتیم  به ترتیب ۴ پورت اترنت و ۴ پورت  دیگر فیبر می باشد که امکان استفاده هم زمان از آن وجود ندارد .مزیت این مدل استفاده از ۴۴ پورت با پهنای باند تا ۱۰۰ مگابیت می باشد .

 از جمله مزایای این مدل از سوییچ عبارتند از:

 بهره‌مندی از پروتکلSTP، جلوگیری از ایجاد لوپ در شبکه، امکان بهره مندی از کیفیت سرویس،امکان پیکر بندی با span,tftp,boots,cisco view گفتیم که بود telnet,roman,snap,Rooney,cisco works.

۳) سوئیچ سیسکو ws-c2960x-24ps-l :

 این مدل از سوئیچ سیسکو در لایه access  استفاده قرار می گیرد و دارای ۲۴ پورت تا سرعت ۱۰۰۰ گیگا بیت اترنت می باشد ، در این مدل از چهار پورت به صورت آپلینک و به صورت فیبر استفاده شده و از جمله مزیت های این سوئیچ  مکان اسپرت کردن تا ۸ دستگاه می باشد ، در این مدل جهت راه اندازی به یک کابل و ماژول خاص نیازمند است و در این مدل از ۳۷۰ وات بهره‌مند می باشد،در این مدل از یک پردازنده دو هسته ای به همراه حافظه ۵۱۲ مگابایتی استفاده شده، در این مدل از منبع تغذیه استفاده می شود،در این مدل جهت کنترل از نرم افزار سیسکو استفاده می شود، در این مدل جهت کیفیت بهتر از نرم افزارهای عیب یابی خودکار استفاده می شود و از جمله بزرگترین  نرم افزار ساده در هنگام نصب و مدیریت پورت ها می باشد.

۴)سوئیچ سیسکو ws-c2960x-24pd-l :

 این مدل از سوئیچ سیسکو نیز در لایه access  استفاده قرار می گیرد و دارای ۲۴ پورت که به صورت ۲ پورت  آپلینک و به صورت فیبر و تا سرعت ۱۰۰۰ گیگا بیت می باشد، از جمله بزرگترین مزیت های این سوئیچ امکان stack نمودن تا ۸ دستگاه را دارد. در این مدل نیز جهت استک نمودن  می بایست از یک کابل و ماژول استفاده نمود که جهت اتصال دستگاه ها به یکدیگر از این نوع ماژول استفاده می شود،استفاده از این نوع ویژگی سبب می گردد تا دستگاه به صورت یک واحد عمل نمایند و همچنین می توانید خرید سوئیچ سیسکو  خود را از ما انجام دهید

 در این مدل می توان از ۳۷۰ وات استفاده نمود، و نیز از جمله بزرگترین ویژگی های این مدل امکان استفاده از این سوئیچ سیسکو تا ۳۷ سال به صورت مداوم می باشد.

۵) سوئیچ سیسکو ws-c2960x-24td-l :

  این مدل نیز در لایه access موجود می باشد و در این مدل از سوئیچ سیسکو که دارای ۲۴ پورت تا سرعت ۱۰۰۰ مگابیت میباشد, پهنای باند در این مدل ۲۱۶ گیگا بیت می باشد که از فناوری استک نیز پشتیبانی می گردد ،در این مدل از پردازنده ۲ هسته‌ای به همراه  ۵۱۲ مگابایت حافظه استفاده می گردد. در این مدل از منبع تغذیه نیز استفاده می شود، امکان صرفه جویی در مصرف انرژی و مصرف برق.

 جهت پیکربندی و اتصال سوئیچ ها به یکدیگر  در این مدل از یک ماژول اکسترنال و نیز از یک کابل  flexstack استفاده می گردد که در این صورت سوئیچ ها تحت یک واحد فعالیت می نمایند. 

 بزرگترین مزیت ها در این مدل بالا در انتقال داده و کاربرد بسیار بالای آن در شبکه می باشد، کنترل و مدیریت در این مدل بسیار ساده و آسان می باشد و از نرم افزار سیسکو استفاده می گردد ،عیب یابی نیز در این مدل به صورت خودکار انجام می گردد .

۶) سوییچ سیسکو ws-c2960x-24ts-l :

  این مدل نیز در لایه access فعالیت می نماید  و دارای ۲۴ پرت تا سرعت  ۱۰۰۰ گیگابیت می باشد ، فیلم دلlan base می باشد.از این محصول در سازمانها و ارگانها استفاده می گردد، این مدل از یک پردازنده دو هسته ای به همراه ۵۱۲ مگابایت حافظه استفاده میگردد به گونه ای که انتقال داده در این مدل به سرعت انجام می‌گیرد. پهنای باند در این مدل ۸۰ گیگا بیت می باشد.  این مدل که سری بعدی s می باشد  و قابلیت اتصال سوئیچ ها به یکدیگر از طریق یک ماژول و یک کابل فراهم می نماید که سبب انتقال داده ها با سرعت بسیار بالا می گردد ، که این مدل نیز از جمله مدلهای برتر در سازمانها و ارگانها می باشد.

در این مدل زیرساخت ها به سرعت رشد می‌یابد و نیاز های کسب و کارها بر طرف می گردد، عملیات در این مدل به سهولت و با سرعت بسیار بالایی انجام می پذیرد .

جهت دریافت مشاوره رایگان و کسب اطلاعات بیشتر با شرکت فاواجم تماس حاصل فرمایید .

۲۲۸۴۸۰۴۱ ۰۲۱