استوریج های qnap : در گذشته‌های نچندان دور ، همه اطلاعات سمعی و بصری مطلوب و محبوب ما در چارچوبی خاص و بواسطه ساختارهای فیزیکی مشخصی نگهداری می شدند . به عنوان مثال می دانستیم که جای تصاویر خانوادگی در آلبوم های عکس ، جای فیلم های مورد علاقه روی فیلم های VHS یا لوح های DVD و همچنین جای ترانه های محبوبمان روی نوارهای کاست یا CD هایی بعداً به این مجموعه اضافه شدند است .

اگرچه هیچ یک از این محصولات نیز به خودی خود از خطرات محیطی در امان نبوده و عوامل متعددی سلامت آن ها را تهدید می کرد و همچنین کاستی‌های فراوانی مانند اشغال جای زیاد (فیزیکی)، محدودیت گنجایش برای پذیرش اطلاعات ، کاهش کیفیت با گذشت زمان یا تحمیل هزینه های به نسبت زیاد روی دست کاربرانشان (به طور مثال با در نظر داشتن نرخ تورم هزینه برداشت چند تصویر در موبایل یا دوربین های دیجیتالی امروزی را با هزینه این کار در گذشته و خرید فیلم های دوربین عکاسی مقایسه کنید ) را داشتند، اما برای برخی از کاربران دوره مطلوب‌تری به حساب آمده و ماندن در همین دوره را بهتر می پنداشتند .

استوریج های qnap

استفاده از هارد درایو ها

با گذر از این توضیحات باید گفت که با انقلابی که در طول دو دهه اخیر در حوزه IT به وجود آمده است ، اینک همه اطلاعات فوق به شکلی دیجیتالی درآمده بود و برای نگهداری از این داده ها – و در سطحی بالاتر نقشه های عمرانی ، اطلاعات امنیتی یا نظامی ، سوابق مالی و بانکی ، مدارک هویتی افراد یک جامعه و … – به ساخت محصولی پیشرفته و بهره مندی از ساختاری به روزتر نیاز بود ، آلبومی دیجیتالی که توانایی نگه داشتن همه نوع فرمتی را داشت ، آلبومی به نام هارد درایو !

مموری کارت ، هارد دیسک ، هارد درایو یا به طور خلاصه همه سخت افزارهای رایجی که توانایی ذخیره این اطلاعات را داشتند ، اگرچه متناسب با گنجایش خود از فایل های مورد نظر نگهداری می کردند ، اما لزوم جابجایی آن ها ، مخاطراتی که به پاک شدن همه محتویاتشان می انجامید و احتمال از دست رفتن همه اطلاعاتشان را داشت (عاملی که در گذشته تنها به بخش خاصی از اطلاعات آسیب می رساند و نه همه آن ها ) و همچنین احتمال بالای مفقودی ، سرقت یا سوء استفاده از آن ها سبب می شد تا کارشناسان فن به فکر محصول کاربردی تری برای رفع این مشکلات باشند ، راه حلی که به ساخت استوریج ها منجر شد .

استوریج

در تعریف استوریج ها می توان گفت که این محصولات همان هارد درایوهایی بودند که توانایی نگهداری از اطلاعاتمان را داشتند ، با این تفاوت که برای استفاده از آن ها حتی حضور فیزیکیشان نیز در کنارمان ضرورتی نداشت .

استوریج در حقیقت هارد دیسک یا مجموعه ای پیوسته از آن هاست که می توان بواسطه اینترنت هر فایلی را در هر زمان و مکانی در آن ذخیره کرد ، در هر شرایطی به محتویات آن دست یافت ، تمام کاربرانی (اعم از اعضای خانواده یا کارمندان یک شرکت) که مجاز به استفاده از آن هستند به این وسیله متصل شده و نسخه پشتیبانی دائمی از آن تهیه کرد .

استوریج های qnap

استوریج های qnap

اگرچه استوریج شرکت های مختلفی در بازار ایران وجود دارد ، اما محصولات مجموعه کیونپ ( فروش کیونپ ) این امر را به اثبات رسانده اند که با ارائه خدمات و داشتن امکاناتی منحصر بفرد یک سر و گردن از رقبای خود بالاتر هستند ؛ ویژگی هایی که در ادامه به آن ها می پردازیم :

بهره گیری از سیستم عامل QTS

QTS یا QNAP Turbo Operating System سیستم عامل استوریج های qnap می باشد .

این سامانه دیجیتالی که امکان مدیریت فایل ها از راه دور ، مدیریت بکاپ – دانلود‌ ها و همچنین مجوز‌های دسترسی را حتی به کمک یک موبایل به کاربران می دهد ، دارای ساختار بسیار ساده و قابل فهمیست که سبب شده است تا یوزرهای غیر متخصص و ناآشنا با مبانی کامپیوتر و فضای مجازی نیز بتوانند از آن استفده کنند ، در نتیجه می توان استفاده آسان از این وسیله را یکی از اولین مزایای آن دانست .

امنیت و بکاپ گیری

زمانی که ما از فایلی بکاپ میگیریم آن را داخل لپ تاپ ، فلش مموری ، هارد اکسترنال یا خود PC نگه می داریم . حال اگر خود این عوامل آسیب دیده یا گم شود چه بلایی سر اطلاعات مهم ما می آید ؟

استفاده از استوریج های نمایندگی کیونپ به عنوان یک واسطه برای حفظ داده های مهم ما علاوه بر اینکه نیاز به جابجایی نداشته (که این امر خطرات زیادی را از سر آن کم می کند) بک آپ گیری دائمی داشته که تحت شرایطی عادی و طبیعی اطلاعات ما را از دست نمی دهد .

از سویی دیگر این استوریج ایمن و مطمئن با تشکیل ابر شخصی برای شما تنها در اختیار صاحب امتیازان خود قرار گرفته (شما یا مجموعه ای که در آن کار می کنید) و امکان بکاپ گیری در سرویس‌های ابری گوناگون را برای ایشان فراهم می‌کند.

استوریج های qnap

تسریع در به اشتراک‌گذاری اطلاعات

این ویژگی که به ویژه برای مجموعه هایی با حجم زیاد ارسال داده های تکراری مناسب است بدین گونه است که به جای انتظار برای آپلود شدن یک داده ، می توان آن را از روی هارد دیسک های استوریج های qnap با سرعت بیشتری به فایل مورد نظر پیوست کرده انتقال داد (مثلاً در ارسال یک ایمیل) ، در نتیجه اینکه این صرفه جویی در زمان و مصرف حجم اینترنت می تواند در بلند مدت قابل سنجش و مشاهده باشد .

ذخیره سازی بیشتر

در ابتدای امر خرید یک هارد درایو حجم اطلاعاتی که مستلزم حفظ و نگهداری می باشند مشخص است . این در حالیست که داده های دیجیتالی رفته رفته انباشته شده و به فضایی بیش از آنچه تصورش را می کردیم نیازمندیم . با توجه به این توضیحات علاوه بر اینکه محصولات مورد نظر قابلیت ارتقاء دارند ، باید یگوییم که استوریج های qnap حجم و رزولوشن فایل‌هایی که هرگز نمی‌خواهید از دست بدهید را متمرکز و بهینه کرده و بدین ترتیب با هر روش و حربه ای از آن ها نگهداری می کند .

جهت دریافت مشاوره رایگان و کسب اطلاعات بیشتر با شرکت فاواجم تماس حاصل فرمایید .

۲۲۸۴۸۰۴۱ ۰۲۱