پسیو کار شبکه : چنانچه به محیط پیرامون خود بنگریم ، محصولات فراوان یا خدمات متعددی را می بینیم که ساخت دست بشر بوده و یا بواسطه توانایی های وی تحقق یافته است . این در حالیست که در بررسی همه این محصولات و خدمات ، بلااستثناء سطوح مختلفی از خروجی ها (چه به صورت کالایی فیزیکی و چه به صورت اثری معنوی) وجود داشته و با توجه به رزومه سازنده یا اپراتوران هریک می توان به قدرت و پتانسیل حقیقی این پدیده ها پی برد .

میزان تخصص ، معیاری برای ارزیابی

به زبانی ساده تر ، فرض کنید یک محصول توسط چند عرضه کننده مختلف ساخته یا ارائه می شود . در این بین با اینکه نام خروجی همه این مجموعه ها یکیست ، اما سطح آن ها به هیچ عنوان یکی نبوده و بی تردید در یک رده بندی ساده ، برخی از آن ها بواسطه طراحی زیباتر ، قدرت بیشتر ، طول عمری بالاتر ، قیمتی ارزانتر یا خدمات پس از فروش مطلوب تر ، در نزد عموم کاربران نیز محبوب ترند .

با بازگشت به امور خدماتی ، به طور مثال کار یک راننده تاکسی اینترنتی را در نظر بگیرید . با اینکه در نظر اول همه آن ها یک کار را انجام می دهند ، اما از آنجایی که خود شما نیز شاید تجربه کرده باشید ، یک راننده با انتخاب مسیر درست یا تردد اصولی بین سایر خودروها شما را با سهولت بیشتری به مقصد می رساند تا راننده دیگری که حتی به راندن ساده اتومبیل خود نیز مسلط نبوده ، همواره گوش و چشمشش به فرامین نقشه و برنامه های راهیابی بوده و با تعلل های بی وقفه خود ، شما را به سطوح می آورد .

همانطور که مشاهده می کنید هر دوی این افراد در حال انجام یک کار هستند ، اما این سطح تخصص آنهاست که سبب می شود تا با پرداخت وجهی مساوی ، همراه با یکی ” آب در دلتان تکان نخورد ” و با دیگری اضطراب ، کلافگی و تأخیر در زمان بندی را تجربه کنید .

پسیو کار یا متخصص سخت افزاری شبکه

همانطور که مشاهده کردید ، فرد متخصص به عنوان شخصی که در حوزه مشخصی مهارت بالایی دارد ، به همه زوایا و خفایای امر واقف بوده و با توجه به سطح کار و میزان خاص بودن عملی که انجام می دهد ، هزینه هایی را نیز دریافت می کند .

در همین رابطه پسیو کار راه اندازی شبکه به عنوان فرد یا مجموعه ای که مسئول برپایی یک ساختار به هم پیوسته کامپویتریست ، معمولاً به عنوان فردی فنّی و دست به آچار ، مسئول طراحی و نصب زیرساخت های کامپیوتری یک مجموعه است .

با صرف نظر از اینکه نمی توان کار دو پسیو کار شبکه را مثل یکدیگر دانسته و همانند مثال فوق (راننده ها) ، با اینکه به ظاهر یک کار را انجام می دهند ، اما سطح رضایت مشتریانشان زمین تا آسمان متفاوت است ؛ باید گفت که کار یک پسیو کار شبکه با سخت افزارهایی همچون انواع پریزها و کابل ‌های شبکه ، رک ، سوئیچ ها ، ترانک ، داکت و … در ارتباط بوده و این فرد با استفاده از این محصولات در عملیات ترانکینگ ، کابل کشی ، تجهیزات درون رک و نصب انواع مختلف آن ها به راه اندازی این سامانه پرکاربرد می پردازد .

ویژگی های پسیو کار شبکه

• در وهله اول و همانطور که اشاره شد ، یک کارشناس راه اندازی شبکه و تیم همراه وی افرادی فنی هستند که علاوه بر تسلط به الفبای امور شبکه ، از آخرین ابزارآلات حوزه الکترونیک و آی تی نیز استفاده کرده و بدین ترتیب بازدهی کار خود را بالا می برند .

• یک کارشناس پسیو شبکه تنها مجری دستورات یک طراح نمی باشد ، بلکه خود در این حوزه صاحبنظر بوده و شبکه مورد نظر کارفرما را طبق برنامه ریزی و با استاندارد های شناخته شده برپا می کند . این در حالیست که در این میان گاهی رویدادهای غیرمترقبه و موانعی که در مراحل ابتدایی امکان شناساییشان نبوده است در روند پیشرفت کار تأثیری منفی می گذارند ، در نتیجه اینکه پسیوکاری که می داند کارفرما در پی چیست ، به صورت آنی راهکار جدیدی اندیشیده و بدین ترتیب سرعت پیشرفت کار را با توقف های مکرر خود نمی گیرد .

• تسلط به تجهیزات شبکه های بی سیم یا وایرلس و فیبرهای نوری نیز یکی دیگر از ویژگی های مهم این افراد در کنار تسلط به ساختار شبکه های کابلی می باشد که سبب می شود تا جایگیری نادرست برخی سخت افزارها ، کارمتخصص اکتیو شبکه را دشوار نکرده و بدین واسطه به اعمال تغییرات ثانویه نیاز نداشته باشد .

سخن پایانی

با برشمردن این ویژگی ها ، مفتخریم که اعلام کنیم مجموعه فاواجم با داشتن همه این توانایی ها و کارگروهی زبده از کارشناسان برپایی شبکه ، علاوه بر اینکه دارای توانایی های فوق هستند ، در امور مربوط به تأمین قطعات ، پشتیبانی از آن و پیشبرد امور امنیتی شبکه دستی بر آتش داشته و در پی همکاری با متقاضیان دریافت این امور ، همه سرویس های لازم در مسیر برپایی ، استفاده تخصصی و آموزش نحوه کار با این شبکه را ارائه می دهند .

جهت دریافت مشاوره رایگان و کسب اطلاعات بیشتر با شرکت فاواجم تماس حاصل فرمایید .

 ۲۲۸۴۸۰۴۱ ۰۲۱