خرید هارد سیگیت : گاهی برای پی بردن به کیفیت یک محصول لازم است تا به پیشینه سازندگان آن و روندی که این نام تجاری برای رسیدن به جایگاه فعلیش پیموده است را مرور کنیم .

در همین رابطه شاید نام سیگیت همانند بسیاری از برندهای مطرح لوازم صوتی و تصویری ، خودرو ، پوشاک ، مواد غذایی و دیگر محصولات و خدماتی که همه روزه با آن ها سروکار داریم برای عموم مردم شناخته شده نباشد ، اما بی تردید برای افرادی که در حوزه کامپیوتر ، آی تی ، برپایی سامانه های امنیتی ، شبکه های اینترنتی ، گیمرهایی که به صورت تخصصی کانفیگ بازی ها را رصد کرده و هر حرفه دیگری که با سخت افزارهای ذخیره سازی اطلاعات و داده های دیجیتالی سروکار دارند کاملاً شناخته شده می باشند .

خرید هارد سیگیت و تأثیرات آن بر دنیای IT

شاید ارائه آمار با اعداد و ارقام در این حوزه برای مخاطبین غیر متخصص اندکی نامفهوم باشد ، لذا با ارائه حقایقی ساده از سیگیت به معرفی بیشتر آن و مقدمات خرید هارد سیگیت خواهیم پرداخت:

  • در سال ۱۹۹۳ ، یعنی درست در بحبوحه شروع کار آمازون به عنوان یک کتابفروشی آنلاین ، سیگیت به نخستین مجموعه ای تبدیل شد که از مرز فروش ۵۰ میلیون هارد درایو گذشته است .
  • در سال ۲۰۰۱ مایکروسافت به منظور تجهیز ایکس باکس های خود به حافظه ای قدرتمند ، شروع به استفاده از محصولات این مجموعه استفاده نمود .
  • در سال ۲۰۰۴ که فیسبوک تنها ۱ میلیون کاربر فعال داشت ، سیگیت لقب سازنده ای با پر ظرفیت‌ترین هارد درایو های دنیا را یدک می کشید .
  • در سال ۲۰۰۶ کمپانی سیگیت از سوی مجله فوربز به عنوان شرکت برگزیده سال انتخاب شد ، درست در سالی که نتفلیکس سرویس پخش فیلم و سریال خود برای کامپیوترها را تازه راه اندازی کرده بود .

خرید هارد سیگیت

در رویدادی که وبسایت خود مجموعه از آن به عنوان اقتباس جهانی یاد می کند ، در این سال هارد درایوهای Savvio به آنچنان شهرتی رسیده و قابلیت های آن ها به طرزی نمایان شدند که به سطح بی سابقه ای از استفاده نزد تأمین کنندگان پیشروی سیستم و سازندگان کامپیوترهای مختلف رسیده و تقریباً روی هر وسیله ای که به یک HDD قدرتمند نیاز داشت، ردی از این محصولات دیده می‌شد .

شاید سال ۲۰۰۶ را بتوان یکی از دوره های درخشان این مجموعه دانست ، چرا که این کمپانی موفق به خرید حق امتیاز Maxtor به عنوان سومین تولید کننده HDDها در دنیا نیز شد .

  • سال ۲۰۱۱ و در اختیار گرفتن تولید HDD های سامسونگ و یک سال بعد به دست آوردن مالکیت LaCie از مهمترین رویدادهای آغاز دهه دوم قرن ۲۱ برای این مجموعه بود .

 

خرید هارد سیگیت

معرفی هارد اینترنال سری Barracuda

چنانچه با نحوه ذخیره سازی اطلاعات روی سطح هارد دیسک های قدیمی آشنایی داشته باشید ، می دانید که اطلاعات روی آن ها به صورت افقی انجام می پذیرد ! این در حالیست که سری باراکودای سیگیت توانایی ثبت این اطلاعات به صورت عمودی را دارد که این سازوکار سبب می شود تا اطلاعات به صورت بیت به بیت ذخیره شوند .

افزایش تراکم داده ها به عنوان ماحصل فشرده تر ذخیره شدن اطلاعات سبب می شود تا ذخیره سازی اطلاعات بهتر انجام شده ، از فضا استفاده بهینه‌تری گردد و نهایتاً عملکرد دیسک بهتر شود .

در خصوص ویژگی های فنی باراکودا باید گفت که خرید هارد سیگیت این نوع که در ظرفیت های ۱، ۲، ۴، ۶، ۸ و ۱۰ ترابایتی محقق می‌شود ، هدی۳٫۵ اینچی ، رابط SATA III ، حافظه کشی ۱۶الی ۱۲۸ مگابایتی و سرعت چرخشی ۷۲۰۰ دور بر دقیقه ای دارد که سبب می شود تا این محصول با سرعت انتقال ۶ گیگابیت بر ثانیه در زمره سریعترین هارد درایو های موجود در بازار قرار گیرد .

خرید هارد سیگیت

معرفی هارد اینترنال سری Surveillance

وجه تسمیه و علت نامگذاری این محصول (Surveillance به معنای نظارت) در حقیقت کاربرد زیاد این محصول در ذخیره داده های امنیتی سیستم های نظارتی و تصاویریست که از سوی دوربین های مدار بسته برای سرور ارسال می شود .

با توجه به این توضیحات یکی از ویژگی های شاخص این نوع هارد درایو امکان روشن بودن مستمر و ضبط تصاویر بدون ایجاد خلل یا تأثیرپذیری از دیگر دوربین هاست !

به عبارتی دیگر با توجه به اینکه این نوع هارد درایو قادر به ضبط تصاویر بیش از ۳۰ دوربین در آنِ واحد است، نه کیفیت تصاویر دیگر خراب شده و نه سرعت انجام این کار پایین می آید .

با توجه به اینکه در این محصولات حسگرهایی برای جبران لرزش هارد دیسک ها وجود دارد، عملاً این محصولات تکانه شدید نداشته، لذا می توان از تعداد زیادی از آن ها (۱۶ عدد) در کنار یکدیگر استفاده کرد .

از دیگر ویژگی های شاخص سری Surveillance که با خرید هارد سیگیت محقق می شود می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پشتیبانی از RAID به صورت Native که سبب می شود تا بتوان این محصولات را با چینش‌های مختلفی کنار یکدیگر قرار داده و به سطوح بالاتری ازامنیت دست یافت .
  • زمان بین دو خطای متوالی در این محصولات ۱ میلیون ساعت می باشد .
  • این محصولات از ظرفیت های ۱ تا ۶ ترابایت یافت می شوند .

 

سخن پایانی

در نهایت لازم به ذکر است که اگر نظارت و زیر نظر داشتن امنیت یک مجموعه از اهمیت بالایی برخوردار بوده و با دوربین های زیادی از آن حراست می شود ، به منظور ذخیره پیوسته اطلاعات پر حجم آن استفاده از چند هارد درایو با گنجایش زیاد در کنار یکدیگر لازم و ضروری بوده و سبب می شود تا مدت ها نیازی به رسیدگی ، تعمیر یا تعویض این محصولات نداشته باشید .

با عنایت به این توضیحات اینک می دانیم که مجموعه ای که با آن سروکار داریم ، یکی از موفق‌ترین ها در حوزه فعالیتی خود می‌باشد ، اما مساله ای که اینک وجود دارد خرید هارد سیگیت و یافتن این محصولات در ایران و ابتیاع آن ها از مرکزی معتبر با قیمتی مناسب می‌‌باشد .

در همین رابطه گفتنیست که مجموعه فاواجم به عنوان مجری راه اندازی شبکه های کامپیوتری و عرضه کننده محصولات مرتبط با آن ، به عنوان سامانه ای که سال ها در این حیطه مشغول به فعالیت بوده ، قادر است تا محصولاتی باکیفیت از پر طرفدارترین تولیدات سیگیت را در اختیار مشتریان خود قرار داده و با ارائه انواع هارددرایوهای اینترنال و اکستنرنال سیگیت و دیگر عرضه کنندگان معتبر این محصولات ، نیاز مشتریان خود را از بابت خرید این تجهیرت راحت کند .

به منظور کسب اطلاعات بیشتر با ما در ارتباط باشید !